بازیگر برنده اسکار در سن ۹۳ سالگی درگذشت

20 January 2018 - 18:16

به نقل از سایت خبری ورایتی، بازیگر برنده اسکار، دوروتی مالون (Dorothy Malone)، کسی که از اوایل دهه ۴۰ کار خود در هالیوود را کنار گذاشت، در سن ۹۳ به مرگ طبیعی دیده از جهان فرو بست. وی ۳۰ ژانویه ۱۹۲۴ در شیکاگو متولد شده بود و وقتی هنوز بچه بود، خانواده‌اش به دالاس نقل مکان کردند. زمانی‌ که به دانشگاه Southern Methodist می‌رفت، یک کارگزار برای دیدن عملکرد همکار او به آن دانشگاه رفت. مالونی چنان تاثیری روی مخاطب گذاشت که در سن ۱۸ سالگی اولین قراردادش را با RKO امضا کرد. وی در چندین نقش فرعی در نیمه اول دهه ۴۰ ظاهر شد و وقتی RKO قراردادش را تمدید نکرد، او با کمپانی برادران وارنر به توافق رسید که باعث شد فامیلی‌اش را به مالون تغییر دهد. با سینماگیمفا همراه باشید.

فعالیت حرفه‌ای مالون رشد ثابتی با بازی نقش‌های جزئی در فیلم‌های وسترن داشت. او بطور مناسبتی در فیلم‌های بزرگی همچون The Big Sleep در کنار هامفری بوگارت (Humphrey Bogart) ظاهر شد. سرانجام وی چندین ماه برای تحصیل در رشته بازیگری به نیویورک سیتی رفت و برای بازی در فیلم دین مارتین (Dean Martin) و جری لوییز (Jerry Lewis)، Scared Stiff به هالیوود بازگشت که بدنبال آن در فیلم‌های دیگری؛ Law and Order و Jack Slade نیز بازی کرد. او حتی بازی در سریال‌های تلوزیونی مانند The Doctor و Omnibus را تجربه کرد.

وقتی مالون موهایش را در سال ۱۹۵۴ بلوند کرد همه چیز برای او تغییر کرد، تغییری که تا پایان کار حرفه‌ای حفظ کرد. در سال ۱۹۵۶ نقش بچه یاغی به نام ماریلی را در مقابل راک هادسون (Rock Hudson)، لورن باکال (Lauren Bacall) و رابرت استاک (Robert Stack) در فیلم Written on the Wind بازی کرد، نقشی که بخاطر آن برنده جایزه اسکار شد. بعد از این فیلم در Too Much, Too Soon, Man of a Thousand Faces, Last Voyage و Warlock نیز بازی کرد. مالون با بازیگران بزرگی همچون جیمز کاگنی (James Cagney) و هنری فاندا (Henry Fonda) هم‌بازی بوده و با هادسون و استاک نیز در پروژه‌های مختلفی همکاری داشته است.

در سال ۱۹۶۴، مالون اولین نقش اصلی‌اش را در سریال تلوزیونی Peyton Place بازی کرد. او نقش کانستنس، مادر الیسون، را بازی کرد. او چهار سال در این سریال بازی کرد. متاسفانه همه چیز برای مالون خوب پیش نرفت.‌ او انتظار داشت این سریال بیشتر درام باشد اما بیشتر به فارو می‌پرداخت. او از استودیو بخاطر نقض قرارداد شکایت کرد و این نقش را در دو دنباله تلوزیونی دیگر بازی کرد.

بعد از سریال Peyton Place، مالون به کار در تلوزیون ادامه داد و در مینی سریال‌ Rich Man, Poor Man بازی کرد و بازیگر مهمان سریال‌هایی همچون Ellery Queen, Police Woan و Vegas بود. سرانجام وی به دالاس بازگشت و به ندرت نقشی در هالیوود بازی کرد. آخرین حضور او روی پرده، فیلم ترسناک Basic Instinct در سال ۱۹۹۲ بود.

مالون دو دختر و چندین نوه دارد. میراث او صدها نقشی است که در سینما و تلوزیون بازی کرده که قطعا این رقم بسیار خارق‌العاده است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.