چارلز رووِِن: DCEU بیش از یک تهیه‌کننده نیاز دارد

22 January 2018 - 19:15

چارلز رووِن (Charles Roven) اذعان می‌کند که نظارت بر کل مجموعه فیلم‌هایی که شرکت DC Films «دی سی» تولید می‌کند از عهده‌ی یک نفر خارج است. علی‌رغم آن‌چه که انتظار می‌رفت، فرانچایز ابرقهرمانانه‌ی شرکت Warner Bros «برادران وارنر» با تعدادی فیلم جدید در دستور کار، در حال پیشروی است. در حالی که تاریخ اکران تنها سه فیلم Wonder Woman 2 «زن شگفت‌انگیز ۲»، Aquaman «آکوآمن» و Shazam «شزم» مشخص شده است، پروژه‌های زیادی وجود دارند که در مراحل اولیه‌ی پیشرفت خود هستند و منتظر آن‌اند که در کانون توجهات قرار گیرند. برای ٖآگاهی از جزئیات خبر، در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

تقریبا می‌توان گفت تهیه کنندگی تمام فیلم‌های دی سی و وارنر براز، از زمان سه گانه‌ی ‌The Dark Knight «شوالیه‌ی تاریکی» از کریستوفر نولان (Christopher Nolan) تا همین فیلم سال گذشته‌ی Justice Leage «لیگ عدالت»، رووِن را به نوعی درگیر کرده است. اما تجربه‌ی او در کار برای هر دو طرف، وی را به یک شخص مناسب برای ادامه‌ی بررسی فیلم‌های دنیای دی سی تبدیل کرده است.

در یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ در آخر هفته‌ی گذشته با Deadline، رووِن به طور خلاصه در مورد تغییر کارش در دنیای دی‌سی توضیح داد و گفت که چگونه شرایط برای این شرکت با توجه به تعداد پروژه‌هایی که در دست کار دارد، بهتر خواهد شد. وی گفت:

من فکر می‌کنم نقش من در این لحظه این است که بر روی این فیلم‌ها تمرکز کنم، اما شما می‌دانید، چند سال پیش، من تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های «لیگ عدالت» و قهرمان‌های منحصر به فردش بودم، اما کاملا مشخص بود که برای یک تهیه‌کننده، نظارت بر تمامی فیلم‌هایی که وارنر براز می‌ساخت، کار سختی برای یک نفر بود.

در حالی که حرف‌های رووِن قابل درک است و می‌خواهد هر پروژه را به دست یک نفر بسپارد تا تمرکز و توجهی که شایسته‌ی کار است، انجام شود و اگر یک نفر به تنهایی بخواهد تمام فیلم‌های یک فرانچایز را تهیه کند، امری غیر ممکن است، رئیس استودیو مارول یعنی کوین فیج (Kevin Feige) دقیقا همین کار را انجام می‌دهد! و یک تهیه‌ کننده‌ی اجرایی برای ۱۷ فیلم بوده است و همین‌طور به این تعداد اضافه‌ می‌گردد. ما می‌دانیم که تنها نام او دارای اعتبار نیست و بر روی تمام فیلم‌های دنیای سینماتیک مارول کاملا تاثیر دارد و فعالیت می‌کند و همچنین برای تک تک آن‌ها مصاحبه‌ی مطبوعاتی هم دارد. تنها تفاوت در این‌جاست که فیج و دنیای سینماتیک مارول، مانند یک ماشین روغن کاری شده، این ۱۷ فیلم را ساخته‌اند و همچنین فضای فیلم‌برداری در آتلانتا، روند کار را ساده‌تر کرده است. این در شرایطی است که شرکت دی سی، مانند استودیو مارول دارای استقلال نیست. یعنی دستورات زنجیره وار درگیر تولید فیلم‌ها می‌شوند. بعلاوه این‌که معمولا فیلم‌برداری در دنیای دی‌سی، درون استودیو صورت می‌گیرد.

با توجه به حرف‌هایی که زده شد، پروژه‌ها بین تهیه‌کنندگان مختلف پخش می‌شود و همانطور که گفته شد، هر تهیه کننده‌ی اجرایی، بر روی تنها یک فیلم تمرکز می‌کند و آن را از نظر کیفیت بررسی می‌کند. این کار، هر پروژه را جدای از دیگری می‌کند. (انتقادی که به استودیو مارول نیز می‌شود این است که فیلم‌های آن، فرمول یکسانی دارند. چرا که کوین فیج در تمام آن‌ها دست دارد.)

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.