New Mutants از فیلم‌های The Shining و Cuckoo’s Nest الهام گرفته شده‌است

27 January 2018 - 18:20

اگر فیلم‌های الهام گرفته شده از X-Men چیزی لایق تماشا کردن باشند، جهش‌یافتگان جدید (New Mutants) ژانر ابرقهرمانی را متحول خواهد کرد. با انتشار اولین پیش نمایش از فیلم جهش‌یافتگان جدید که نوید یک فیلم ترسناک در دنیایی از جهش‌یافتگان را می‌دهد، طرفداران آماده‌ی فیلمی مشابه لوگان (Logan) و برگرفته از یک کتاب کامیک هستند. این فیلم برای بیرون آمدن در آوریل امسال به عنوان اولین فیلم از سه فیلم X-Men که قرار است در سال ۲۰۱۸ منتشر شوند حاضر بود، اما Fox تاریخ عرضه فیلم‌های مردان ایکس‌اش را تغییر داد و جهش‌یافتگان جدید را تا فوریه ۲۰۱۹ به تاخیر انداخت. برای خواندن ادامه این مطلب با سینما گیمفا همراه باشید…

بخشی از دلیل تاخیر این بود که عرضه‌ی جهانی فیلم جهش‌یافتگان جدید با Deadpool 2 تداخل داشت. همینطور گزارش شده‌است که فیلم از این فرصت برای فیلمبرداری دوباره بعضی صحنه‌ها استفاده خواهد کرد تا جنبه وحشت خود را کامل‌تر کند. این تغییرات و تاخیر ممکن است به فیلمی ترسناک‌تر و جالب‌تر منتهی شود که حتی شاید از برخی پیشینیان قابل توجهش هم بهتر شود.

آخرین شماره مجله Empire Magazine به طور ویژه به فیلم جهش‌یافتگان می‌پردازد (احتمالا قبل از اینکه تاریخ عرضه فیلم تغییر یابد این شماره نوشته شده بود) و با کارگردان فیلم جاش بون (Josh Boone) درمورد تغییر مفهومی که در ژانر ابرقهرمانی شکل گرفته مصاحبه می‌کند. به گفته‌ی بون، به لطف عناصر وحشت و فشارهای عاطفی، فیلم «سخت‌ترین فیلم مناسب برای رده‌ی سنی ۱۳ سال به بالا» است که تاکنون ساخته شده است. آنچه فیلم از آن الهام گرفته بسیار فراتر از استاندارد فیلم‌های ترسناک یا ابرقهرمانی هستند:

Fox چیزی بسیار فراتر از یک فیلم X-Men معمولی میخواست. اما باورم نمی‌شود به ما اجازه‌ی انجام چه کاری را دادند. ما پیشنهاد فیلمی برگرفته از درخشش (The Shining) و پروازی بر فراز آشیانه فاخته (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) را دادیم و… کاملا مشهود است.

اگرچه درخشش یقینا فیلمی ترسناک است، بیشتر شبیه به ژانر «ترسناک روانی‌»ست، که البته دارای عناصر ماورایی هم هست. و با وجود تمرکز بیشتر فیلم بر روی عناصر بصری نسبت به شخصیت‌ها، رمان استیون کینگ که فیلم از آن الهام گرفته شده بود به طور دقیق به جنبه‌ی روانی و عاطفی شخصیت اصلی‌اش می‌پردازد. و با وجود دورافتاده بودن هتل و شیطانی بودن آن، تصور اینکه جهش‌یافتگان چطور خواهد توانست از آن الهام بگیرد سخت نیست.

درباره‌ی فیلم دیگری که شخصیت اصلی آن را هم جک نیکلسون (Jack Nicholson) به تصویر می‌کشد، به طرز مشابهی با بیماری روانی، یک لوکیشن خاص، و نیروهایی شیطانی سر و کار دارد. با توجه به اینکه هر دو فیلم تا چه حد مورد استقبال منتقدین قرار گرفتند (همینطور کتاب‌هایشان)، تعجبی ندارد که فاکس از این تصمیم کارگردان بسیار خوشحال شده بود. لوگان  ثابت کرد این استودیو آمادگی تغییر رویه یکی از فیلم‌های خود را داشته، و به نظر می‌رسد فاکس قصد دارد این تغییر رویه را برای فیلم‌های کوچکتر خود نیز به کار ببندد، در حالی که X-Men و Deadpool به دنبال بازگشتی بزرگتر هستند.

در حالی که انتظار بیشتر به طول می‌انجامد، به نظر می‌آید جهش‌یافتگان جدید ارزشش را خواهد داشت.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.