نغمه یخ و آتش Game of Thrones درباره اتحاد جان اسنو و دنریس تارگرین نیست

25 August 2016 - 14:00

بسیاری از طرفداران کتاب‌های A Song of Ice and Fire «نغمه یخ و آتش» که سریال محبوب و جهانی Game of Thrones «بازی تاج و تخت» از آن اقتباس شده است بر این باورند که مفهوم نغمه یخ و آتش مربوط به اتحاد و ملحق شدن اجتناب‌ناپذیر دنریس تارگرین و جان اسنو است؛ به گونه‌ای که جان با خون شمالی‌ها در رگ‌هایش نماد یخ خواهد بود و دنریس هم به عنوان یک تارگرین نماد آتش یا اژدها را فراهم می‌کند. اگر قسمت نهم فصل ششم را به خاطر داشته باشید، یکی از تصویربرداری‌های آخر «نبرد حرامزاده‌ها» بسیار به شات دنریس در پایان فصل سوم شبیه بود که کیت هرینگتون (Kit Harington) بازیگر نقش جان اسنو آن را «تصادفی» خواند. (تصویر در بالا)

با توجه به تمام فرضیه‌ها و تئوری‌های طرفداران و البته این شباهتی که در داستان حس می‌شود (و به هرحال، می‌دانیم که این دو شخصیت در فصل‌های بعد یکدیگر را ملاقات خواهند کرد) بر این باور بودیم که نغمه یخ و آتش در واقع در مورد اتحاد دنریس و جان و داستانی که با یک دیگر خلق می‌کنند است. دو شباهتی که تاکنون وجود داشته‌اند مربوط به این می‌شود که دنریس باری دیگر از آتش در معبد دوش کالین زاده شد و جان اسنو هم در یخ به زندگی بازگشت. همچنین تصویری که در بالا مشاهده کردید شباهت غیرقابل‌انکاری دارد. این ایده که جان اسنو زیر دست و پا و از سر ترس سربازان حاضر در نبرد برای نفس کشیدن تقلا کند از جانب خود کیت هرینگتون بود و به عنوان یک ایده جایگزین برای کارگردان به کار برده شد زیرا میگل سپاچنیک (Miguel Sapochnik) دیگر بودجه و زمان کافی برای برنامه اولیه خود نداشت. هرینگتون توضیح داد:

آن صحنه نتیجه مکالمه‌ای بین من و کارگردان میگل سپاچنیک بود. بسیاری از کارها با دردسر همراه شده بود و دیگر وقت فیلم‌برداری آنچه در نظر داشتیم نبود. میگل و من در مورد بزرگ‌ترین ترس‌های من صحبت کردیم. و شاید باورتان نشود، اما یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های من داستان‌های ناراحت‌کننده‌ای است که می‌شنوید؛ مثلاً مردمی که در یک استادیوم وحشت زده می‌شوند و شلوغی ایجاد می‌شود و عده‌ای در این میان خفه می‌شوند. ما فکر کردیم می‌توانیم چنین چیزی را در آن سکانس پیاده کنیم و همچنین فکر کردیم که برای مخاطب هم بسیار وحشتناک جلوه خواهد کرد.

عجیب است که اگر خیلی به آن فکر کنید، جان وقتی که از بدن سربازان بالا می‌رود و دوباره نفس می‌کشد، مانند تولدی دوباره برای اوست. او تسلیم یا متوقف نمی‌شود و به تقلا کردن ادامه می‌دهد و راه خود را برای زندگی باز می‌کند. این بسیار شبیه صحنه ستایش دنریس توسط بردگان [در پایان فصل سوم] است. این تصادفی بود و ما متوجه نشدیم که چقدر قابل مقایسه هستند.

شاید حتی دنریس و جان در فصل هفتم هم یک دیگر را ملاقات نکنند. مسلماً جان بسیار درگیر وایت واکرها و تهدید آن‌ها خواهد بود، در حالی که از آن طرف دنریس با نیرویی عظیم به سمت وستروس و کینگزلندینگ حرکت می‌کند تا باری دیگر تاج و تخت را برای سلسله تارگرین ها بستاند؛ هرچند که سرسی لنیستر هم به سادگی از قدرتی که تازه به‌دست آورده دل نخواهد کند.

یکی دیگر از فرضیه‌های پرطرفدار این است که نغمه یخ و آتش تنها به شخصیت جان اسنو اختصاص دارد. همان‌طور که می‌دانید، فصل ششم یکی از قدیمی‌ترین احتمالات طرفداران این سری را مشخص کرد:‌ پدر و مادر جان اسنو لیانا استارک و ریگار تارگرین هستند. اول از همه باید در نظر داشته باشید که این یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین فرضیه‌های کتاب‌ها (R+L=J) به شمار می‌رفت و تایید آن نمی‌تواند کاملا بدون هدف باشد. اگر کمی فکر کنیم، می‌بینیم که رگ شمالی جان نشان یخ و رگ تارگرین او آتش و می‌توان گفت که نغمه یخ و آتش داستان شخصیت جان اسنو (و حتی حماسه‌آفرینی او در فصل‌های بعد در مبارزه با وایت واکرها؟!)‌ است. دیگر لازم به اشاره به این موضوع نیست که جان را می توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین شخصیت تمامی داستان به حساب آورد. یکی دیگر از نشانه‌هایی که این اتفاق را تایید می‌کند زنده شدن دوباره او در ابتدای فصل ششم است.

فصل هفتم سریال Game of Thrones تابستان سال ۲۰۱۷ در هفت قسمت پخش خواهد شد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    سریال که همه چیز بى ربطى داشته. ازدواج این دو تا رو هم مى تونه به لیست حوادث غیر معقولش اضافه کنه.