مورت واکر خالق کامیک Beetle Bailey در ۹۴ سالگی درگذشت

29 January 2018 - 18:56
 New York Times گزارش می‌دهد که هنرمند و خالق کمیک استریپ، مورت واکر (Mort Walker) در سن ۹۴ سالگی از دنیا رفت. شهرت واکر بیشتر بخاطر ساختن کامیک بیتلی بیلی (Beetle Bailey)‌ است. برایان (Brian) و گِرگ (Greg)، پسران واکر، دهه ها است که با پدرشان کار می‌کنند و می‌خواهند داستان‌های او را ادامه دهند. برای آگاهی از جزئیات خبر، در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

مورت واکر در سال ۱۹۲۳ در ال دورادو کانزاس امریکا بدنیا آمد. او سومین فرزند از چهار فرزند خانواده‌شان بود. پدر او یک آرشیتکت بود و مادرش تصویرگر روزنامه. واکر از بچگی کارهای مادرش را دنبال می‌کرد و برای روزنامه‌ی مدرسه‌ی ابتدایی خود، نقاشی می‌کشید و در دبیرستان مقالات را چاپ می‌کرد. او همچنین فعالیت حرفه‌ای خود را در حالی که هنوز بچه بود شروع کرد. او به مجله‌ها، تصاویر کارتونی و کامیک می‌فروخت و هنگامی که ۱۸ ساله بود سردبیر Hallmark شد. واکر به مدت یک سال در کالج شهر کانزاس حضور داشت و در سال ۱۹۴۳ به ارتش پیوست.

واکر در طی دوران خدمتش، به جاهای مختلفی فرستاده شد و چیزهای خوبی در مورد زندگی در ارتش آموخت که در نوشتن کامیک معروفش «بیتلی بیلی»، از آن‌ها الهام گرفت. پس از ترک ارتش، واکر از دانشگاه میزوری در سال ۱۹۴۸ فارغ‌التحصیل شد. وی سپس به نیویورک رفت و تمام وقت به کار بر روی کامیک‌هایش پرداخت.

واکر هنگامی که یک دانشجو بود، کار بر روی یک کامیک تک پانل به نام «عنکبوت» را شروع کرد. هنگامی که واکر تصمیم گرفت این کامیک را چند پانل کند، تنظیمات آن‌را به سمت آنچه که در ارتش آموخته بود برد و نام شخصیت آن‌ را به بیتلی بیلی تغییر داد. این کامیک از یک مجموعه‌ی کارتونی در سال ۱۹۶۳ اقتباس شده بود که ۴۵ قسمت داشت و در سال ۱۹۸۹ دوباره به روز شد. در آن زمان، این کارتون در ۱۸۰۰ روزنامه در سراسر جهان نمایش داده شد.

واکر در طول زندگی‌اش بر روی کامیک‌های دیگری هم کار کرده بود. از قبیل کامیک موفق و مشهور Hi and Lois که از لحاظ تکنیکی اسپین‌آفی از Beetle Bailey بود که در آن بیتلی و لوییس برادر و خواهر هستند. واکر در اواخر عمرش توسط همسرش و ده فرزندش (با احتساب فرزند خوانده‌هایش!) نگهداری می‌شد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.