مجریان مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر سی و ششم معرفی شدند

28 January 2018 - 12:35

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امروز صبح در برنامه «حالا خورشید» از احسان کرمی و رضا رشیدپور به عنوان مجریان مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره یاد کرد و درباره ۳۱ افتتاحیه این رویداد در ۳۱ استان توضیح داد. ابراهیم داروغه‌زاده تاکید کرد همه فیلم‌ها در مراکز استان‌ها با توافق صاحبان آثار به نمایش درمی‌آیند.

داروغه‌زاده در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» در پاسخ به این که چرا در این دوره از جشنواره ۳۱ افتتاحیه در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، گفت:

«آغاز سی و ششمین جشنواره از ۱۲ بهمن به مناسبت آغاز جشن‌های انقلاب خواهد بود. این جشنواره دو بعد کاملا مجزا دارد. بعد رقابتی و حرفه‌ای دارد که همانند تمام جشنواره‌های دنیا مرحله انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه و داوری و مراسم اختتامیه دارد که معمولا برگزار می‌شود. یک بعد دیگر هم  جشن سینمای ایران در ایام فجر است.»

او درباره نمایش آثار در استان‌ها بیشتر توضیح داد:

«بخش جانبی جشنواره این است که به مناسبت جشن آغاز انقلاب در ایام دهه فجر، خود سینماگران این جشن را برگزار می‌کنند و امسال هم بسیار پر و پیمان‌تر برگزار می‌شود. ما در تمام ۳۱ استان نمایش‌های مردمی خواهیم داشت و در مراکز استان‌ها بخشی از فیلم‌های جشنواره را با توافق خود صاحبان آثار (که حقوق‌شان توسط سازمان سینمایی پرداخت خواهد شد) نمایش داده می‌شوند. همچنین مراسم افتتاحیه استانی با همکاری و مشارکت اداره کل ارشاد استان‌ها را خواهیم داشت.»

دبیر جشنواره فیلم فجرهمچنین به اضافه شدن بخشی به جشنواره امسال برای کودک و نوجوان اشاره کرد:

«امسال بخش جدیدی به نام سیمرغ و پروانه‌ها خواهیم داشت. در واقع ارتباطی بین جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودک برقرار می‌شود و در ایام جشنواره فیلم فجر برای دانش آموزان مدارس این امکان را ایجاد کرده‌ایم که در سالن‌های سینمایی که جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود (هم در تهران و هم در شهرستان‌ها) به صورت رایگان فیلم‌های مخصوص کودک و نوجوان را ببینند و تا مخاطبین از کودکی و نوجوانی با سینما ارتباط بیشتری داشته باشند.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.