سم ریمی قرار است تا فیلمی براساس کتاب‌های Kingkiller Chronicle بسازد

30 January 2018 - 17:00

سم ریمی (Sam Raimi) درحال مذاکره با کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) است تا بتواند فیلمی را براساس رمان The Kingkiller Chronicle «تاریخچه شاه‌کش» بسازد؛ این کتاب توسط پاتریک راتفوس (Patrick Rothfuss) نوشته شده است و جالب است بدانید که از طرف روزنامه‌ی نیویورک تایمز (New York Times) به عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها انتخاب شده است. این کتاب براساس تعدادی از داستان‌های فانتزی است که درباره‌ی یک ماجراجوی سرگردان به‌نام کووته (Kvothe) نوشته شده است؛ او دوران پرورش غم‌انگیزی داشته است، که اکنون او را به سمت بدبختی و اتفاقات ناگواری هدایت می‌کند. سم ریمی قرار است تا اولین فیلم از این سه‌گانه را کارگردانی کند، عنوان این فیلم‌ها، The Name of the Wind «نام باد» است. البته هنوز مشخص نیست که آیا سم ریمی در سه قسمت این سه‌گانه مشارکت خودش را حفظ خواهد کرد یا خیر. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

کمپانی لاینزگیت درحال ساخت این فیلم، به همراه یک کارگردان خلاق و شناخته شده است و باید بدانید که این فیلم قرار است تا در شرایطی ساخته شود که همزمان یک سریال به‌نام Kingkiller Chronicles و همچنین یک بازی جذاب نیز بر اساس این رمان‌ها منتشر شده‌اند. رمان‌های راتفوس در دو قالب رمان و رمان‌کوتاه نوشته شده است و این ساختار نامتعارف داستان‌ها موجب می‌شود که این رمان‌ها یک ساختار روایی غیرمتعارف نیز داشته باشند که موجب می‌شود تا این طرح فیلم دارای چند استاندارد مختلف باشد و آن‌ها را رعایت کند. سم ریمی همچنین باید با لین منیول میراندا (Lin-Manuel Miranda) ارتباط برقرار کند، زیرا او از سال ۲۰۱۶ به این پروژه پیوسته است و می‌تواند تهیه‌کننده‌ی فیلم و سریال این رمان‌ها باشد.

برساس پایگاه خبری وریتی (Variety)، این موضوع که سم ریمی وارد این پروژه شده است، بیشتر به‌خاطر میل و تواضع خودش است و هنوز لاینزگیت هیچ نظری دراین باره نداده است. همچنین با توجه به گستردگی کلاهبرداری‌هایی که در پروژه‌های مختلف شکل می‌گیرد، حتی با وجود اینکه خود سم ریمی هم این موضوع را نمی‌خواهد، ولی ممکن است که بخشی از سریال را در فیلم خودش بسازد. فیلم‌نامه‌ی این فیلم نیز قرار است تا توسط یکی از نویسندگان فیلم Transformers: The Last Knight «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»، یعنی لیندزی بیر (Lindsey Beer) نوشته شود.

درحالی‌که حضور ریمی هنوز به طور کامل تایید نشده است، باتوجه به نقش مهمی که موسیقی در این رمان ایفا می‌کند، نقش خلاقانه میراندا (Miranda) نیز به صورت ویژه‌ای قابل توجه است؛ نقش نواختن موسیقی در این رمان از این جهت اهمیت بالایی دارد که شخصیت اصلی این داستان، یعنی Kvothe، یک نوازنده‌ی حرفه‌ای ساز عود است. میراندا برای نوشتن موسیقی در یکی از کارهای قبلی خودش نیز اشاره‌ای به رمان راتفوس کرده است و در طی یک پیام در شبکه‌ی مجازی خودش نوشته است که:

وضعیت امشب من این است که سعی کنم تا حس Kvothe و دوستش در هنگام خروج آن‌ها از شهر Eaolian را درک کنم و به خودم بگیرم.

این فیلم اولین همکاری سم ریمی و میراندا خواهد بود، ولی اولین تاخت و تاز سم ریمی در دنیای فیلم‌های فانتزی نیست. او هم‌اکنون در جایگاه تهیه‌کننده و تولیدکننده‌ی سریال Ash vs. the Evil Dead «اش علیه مرده شریر» قرار دارد که براساس سری فیلم‌های خودش با نام Evil Dead «مرده شریر» با بازی بروس کمپبل (Bruce Campbell) ساخته می‌شود؛ همچنین او در سال ۲۰۱۳، فیلم Oz the Great and Powerful «از بزرگ و قدرتمند» را کارگردانی کرد که جیمز فرانکو (James Franco) نیز در آن ایفای نقش کرد؛ و در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ نیز او سه‌گانه‌ی فیلم‌های Spider-Man «مرد عنکبوتی» را کارگردانی کرد که توبی مگوایر (Tobey Maguire) در آن‌ها ایفای نقش می‌کرد. پس با توجه به تجربه‌ی سم ریمی در فیلم‌های فانتزی، و با توجه به موفقیت‌های فیلم‌های قبلی او، می‌شود گفت که ریمی می‌تواند خلاقیت بسیار زیادی را در این فیلم که انتظار می‌رود تا به میزان کافی مورد حمایت مخاطبان قرار گیرد، اعمال کند و مجددا به موفقیت دست پیدا کند.

هنوز هیچ زمانی برای انتشار فیلم The Name of the Wind مشخص نشده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.