نیکول کسل سریال Watchmen را کارگردانی می‌کند

1 February 2018 - 16:47

پروژه‌ی ساخت سریال Watchmen «نگهبانان» مربوط به شبکه‌ی اچ‌بی‌او (HBO)، همچنان درحال توسعه است و قرار است تا نیکول کسل (Nicole Kassell)، حداقل قسمت‌های اولیه‌ی این سریال را کارگردانی کند. این سریال قرار است تا بر اساس یک رمان تصویری مربوط به دهه ۱۹۸۰ ساخته شود که توسط آلن مور (Alan Moore) و دیو گیبونز (Dave Gibbons) نوشته شده است. کتاب مصور Watchmen برای اولین بار توسط زک اسنایدر (Zack Snyder)، به یک فیلم بدل شد که بعدا نیز تجربه‌ی خودش را به جهان توسعه یافته دی‌سی (DCEU) برد و در آنجا به کار در دنیای ابرقهرمانان مشغول شد. فیلم Watchmen که توسط اسنایدر و در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، جواب‌های خیلی متفاوتی را جذب کرد؛ برخی این فیلم را به‌خاطر سبک‌های خاص تصویر، اتفاقات و حالت بالغ فیلم دوست داشتند، ولی برخی دیگر نیز انتقاداتی بر این فیلم وارد کردند و ناامید بودند از این که اسنایدر هیچگاه معمولا به منبع اولیه فیلمش وفادار نمی‌ماند، البته شاید وارد کردن این انتقاد، کمی جای تعجب نداشته باشد زیرا تقریبا همیشه غیرممکن است که بتوانیم اتفاقات کتاب‌های مصور Watchmen را به طور کامل و دقیق در یک فیلم قرار دهیم. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

با تفاسیری که از فیلم Watchmen شد، اکنون جای تعجب است که شبکه‌ی HBO دارد سعی می‌کند تا پروژه‌ی دیگری را براساس کتاب‌های Watchmen توسعه دهد. این تلاش مجدد نشان از حسن‌نیت شبکه‌ی HBO دارد و این شبکه قصد دارد تا یک سریال تلوزیونی از روی این کتاب‌های مصور بسازد و شاید در آینده نیز تصمیم بگیرد تا یک فیلم بلند از روی آن‌ها بسازد. دیمون لیندلوف (Damon Lindelof) نیز که بیشتر به‌خاطر کار در پروژه‌ی سریال Lost «گمشده» آن‌را می‌شناسیم، قرار است تا مسئول مدیریت این برنامه تلوزیونی شود و همچنین گزارش‌هایی نیز در دست داریم، مبنی بر آنکه فیلم‌برداری این برنامه تلوزیونی از ماه مارس امسال آغاز خواهد شد. به غیر از این اطلاعات، دیگر چیزی درباره‌ی این سریال در دست نداریم، اگرچه پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) ابراز علاقه کرده است که در این سریال نیز نقش شخصیت نایت آول (Nite Owl) را که در فیلم اصلی Watchmen نیز ایفا می‌کرد، ایفا کند. همچنین باید اشاره کنیم که، فکر می‌کنیم جان سینا (John Cena) نیز در این پروژه درگیر شده است و در آن دخیل است.

اکنون با استناد به گزارش‌های پایگاه خبری هالیوود ریپورتر (The Hollywood Reporter)، به نظر می‌رسد که پروژه سریال Watchmen، کارگردان جدید خودش را حداقل برای قسمت‌های اولیه پیدا کرده است. کارگردانی این پروژه بر عهده نیکول کسل است که همچنین قرار است تا به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی این سریال نیز فعالیت کند. این بار اولی نیست که کسل و لیندلوف قرار است تا با هم همکاری داشته باشند، زیرا آن‌ها قبلا دو قسمت از سریال The Leftovers «بازماندگان» را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با کمک هم ساخته‌اند؛ همچنین کسل نیز سریال‌های زیادی را کارگردانی کرده است، از جمله سریال‌های The Killing «کشتار»، Better Call Saul «بهتره با ساول تماس بگیری» و The Following «پیروی».

کار نیکول کسل و دیمن لیندلوف در سریال The Leftovers بسیار خوب بود و اتحاد دوباره آن‌ها با هم، می‌تواند یک نشانه خوب برای پروژه سریال Watchmen باشد. این کارگردان موفق همچنین لیست بلند بالایی از سریال‌هایی دارد که در آن‌ها کار کرده است و از طرف منتقدین نیز تحسین‌های زیادی را برانگیخته است که این تحسین‌ها، بیشتر به‌خاطر عناصر چالش برانگیز سریال‌ها و همچنین عناصر ترسناک آن‌ها بوده است. پس با توجه به ریشه‌ها و سوابق این کارگردان، می‌توانیم بگوییم که اضافه شدن سریال Watchmen به این لیست بلند بالا و رزومه‌ی کسل، می‌تواند اثبات کند که حضور او برای این پروژه مفید خواهد بود.

درحالی‌که اضافه شدن نیکول کسل به این سریال، بی‌شک خبر بسیار خوبی برای طرفداران Watchmen است؛ ولی این حقیقت نیز هنوز پابرجاست که اجرای موفقیت‌آمیز این سریال، کار بسیار سختی خواهد بود و احتمالا حداقل بخشی از طرفداران این کتاب مصور را ناامید خواهد کرد. در شرایط این چنینی، کار کردن و ساختن پروژه دقیقا با استناد کامل به منبع آن، کار عاقلانه‌ای است ولی شبکه‌ی HBO اعلام کرده است که این پیشنهاد استناد کامل به کتاب‌های مصور، وضعیت را بهبود نمی‌بخشد و چاره‌ای دیگری را باید در سر داشت.

هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای سریال Watchmen مشخص نشده است. در صورت انتشار اخبار جدید درباره این سریال، حتما آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.