تصاویر اختصاصی سینماگیمفا از افتتاحیه‌ی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

2 February 2018 - 19:10

با برگزاری مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره‌ی فیلم فجر در روز گذشته، بزرگ‌ترین جشنواره‌ی سینمایی کشور به صورت رسمی آغاز شد. مراسمی که با بزرگداشت‌ چندتن از مفاخر سینمای ایران همراه بود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

اکنون ما در مجموعه‌ی گیمفا سعی بر این داریم تا جشنواره‌ی فیلم فجر امسال را با گزارش‌های تصویری اختصاصی تا حد امکان پوشش دهیم. شما تصاویر اختصاصی افتتاحیه‌ی این جشنواره‌ را می‌توانید از پایین در سینماگیمفا مشاهده کنید.

طبق روال عادی هر سال، جشنواره با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران خوانده شد. همچنین به مناسبت ایام فاطمیه، کلیپی نیز در این رابطه پخش شد. در ادامه‌ی مراسم کلیپی نیز از درگذشتگان سینما در سال گذشته به نمایش در آمد و به خصوص از زنده‌یاد علی معلم یاد شد. وظیفه‌ی اجرای حشنواره‌ی امسال، بر عهده‌ی احسان کرمی بود.

استاد منوچهر اسماعیلی

شاید بزرگ‌ترین اتفاق افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر امسال، بزرگداشت بزرگانی نظیر محمد علی نجفی، منوچهر اسماعیلی و اکبر عبدی بود. ابتدا از محمدعلی نجفی به عنوان اولین مدیر سینمایی بعد از انقلاب و به خاطر زحمت‌های او برای سینمای کشور تجلیل و قدردانی شد. دومین بزرگداشت برای منوچهر اسماعیلی، استاد بی‌بدیل دوبله و صداپیشگی سینما، بود. کلیپی با حضور منوچهر اسماعیلی و نقش‌هایی که در سالیان متمادی در صنعت سینما به جای آن‌ها سخن گفته است، نمایش داده شد که با تشویق زیاد حضار هم همراه بود. او پس از آمدن بر روی سن، در بخشی از سخنان خود، گفت:

در همه‌ی فیلم‌ها به شما سلام کردم. امشب جواب دادید. جا دارد من هم به سهم خودم از استاد علی معلم یاد کنم که یک سال از رحلتش می‌گذرد و به همسر و خانواده‌‌ی محترمش تسلیت میگویم.

ابوالحسن تهامی و سعید راد نیز در تحسین منوچهر اسماعیلی و هنرنمایی‌های او در این سال‌ها، سخنانی به زبان آوردند.

در بخش جوایز تبلیغات، دیپلم افتخار طراحی لوگو به محمد روح‌الامین برای دو فیلم خفه‌گی و رگ‌ خواب رسید. سیمرغ بلورین بهترین آنونس به مسعود رفیع‌‌زاده برای فیلم خفه‌گی داده شد. سیمرغ بلورین بهترین عکس هم به جواد جلالی برای فیلم پریناز اهدا شد. در انتها بابک یادگاریان نیز برای فیلم هجورم سیمرغ بلورین بهترین پوستر را دریافت کرد.

اکبر عبدی و همسرش

پس از اجرای زنده موسیقی در سالن، آخرین کلیپ بزرگداشت این بار برای قدردانی از هنرپیشه‌ی محبوب و دوست‌داشتنی سینمای ایران یعنی اکبر عبدی پخش شد. کلیپی که در آن اکبر عبدی و همسرش با شوخی‌هایشان توانستند بسیاری را در سالن به خنده وا دارند. برای بزرگداشت اکبر عبدی، افرادی نظیر بهرام بدخشانی، مسعود ده‌نمکی، محمدرضا فروتن، احمدرضا معتمدی و رسول صدرعاملی به روی سن آمدند و هر کدام با جملاتی در تحسین این هنرپیشه‌ی دوست‌داشتنی سینما پرداختند. عبدی در بخشی از سخنانش گفت:

من شانس بزرگی داشتم که با بزرگانی چون ناصر تقوایی، داوود میرباقری و علی حاتمی کار کردم. اما با تنها کسی که شش کار داشتم، آقای ده‌نمکی‌ است.

او در ادامه نیز ضمن اشاره به ایام فاطمیه، مجددا در راستای کلیپ پخش شده از خودش و همسرش، شوخی‌هایی کرد. او از همسر و مادر خود و همچنین مردم تشکر کرد و بیان نمود که حتی وقتی فیلم مضخرف هم بازی می‌کند، مردم چیزی نگفته‌اند و فیلم را نگاه کرده‌اند و از مردم برای لطفشان برای سینما بسیار تشکر کرد. وی در ادامه گفت:

از خداوند ممنونم برای عزتی که به من داد و هیچکس این عزت را نمی‌تواند به آدم بدهد. من کجا و بچه‌ی نازی‌آباد زاده شده در میدان شوش، اینجا در کنار سلطان سینمای ایران استاد منوچهر اسماعیلی عزیز برام بزرگداشت بگیرند ایشان فرشچیان سینما است. ایشان یکی از افتخارات سینمای ایران است. سینما ۵۰ درصد صدا و ۵۰ درصد تصویر است، ایشان با صدا جای تصویر هم پر کرده. فیلم مادر جای من حرف زدند، عین خود من، شاید بعضی‌ها ندانند که استاد اسماعیلی [در آن فیلم جای من] حرف زده‌اند. در این فیلم جای چهار نفر حرف زده‌اند.

او در انتها برای استاد انتظامی، استاد مشایخی، استاد نصیریان، استاد کشاورز، استاد شهلا ریاحی و استاد ناصر تقوایی، استاد احمد پژمان و … آرزوی سلامتی کرد.

پس از بزرگداشت از اکبر عبدی، افتتاحیه‌ی سی و ششمین جشنواره‌ی فیلم فجر نیز به اتمام رسید.

تصاویر اختصاصی سینماگیمفا از افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر:

               

       

عکاسان: مهتاب جعفری، کتایون علاقه‌بندی

منبع: سینماگیمفا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.