نویسنده‌ی Skyfall فیلم زندگی‌نامه داوینچی با بازی دی‌کاپریو را می‌نویسد

3 February 2018 - 15:15

نویسنده‌ی فیلم‌های اخیر جیمز باند برای نوشتن فیلم‌نامه اقتباسی از زندگی لئوناردو داوینچی به کار گرفته شده تا لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) به آرزوی دیرینه‌اش برای ایفای نقش این شخصیت تاریخی برسد. جان لوگان (John Logan) نویسنده‌ی فیلم Skyfall بوده و فیلم‌نامه Spectre را نوشته و همچنین سریال تلوزیونی Penny Dreadful را ساخت و نوشت. این بکارگیری لوگان بدین معنی است که کار روی این فیلم زندگی نامه داوینچی در حال پیشرفت است و احتمالا یکی از پروژه‌های بعدی در برنامه کاری شلوغ دی کاپریو است. دی کاپریو با بازی در نقش‌ شخصیت‌های تاریخی واقعی غریبه نیست و اخیرا شخصیت‌هایی همچون هیو گلس در فیلم The Revenant و جی‌. ادگار هوور (J. Edgar Hoover) در فیلم Clint Eastwood را ایفا کرده است. اما این بازیگر مشهور سالهاست که دوست دارد به ایفای نقش داوینچی بپردازد خصوصا که پیش زمینه خانوادگی‌اش را نیز دارد چون مادر دی کاپریو زمانی نامِ لئوناردو را برای او برگزید که به نقاشی داوینچی در ایتالیا نگاه می‌کرد. پارامونت سال گذشته موفق شد حق ساختِ فیلم زندگی نامه نوشته شده توسط والتر ایزاکسون (Walter Isaacson) را از آن خود کند و در ماه اوت اعلام شد که دی کاپریو این فیلم را تولید کرده و در آن می‌درخشد. با سینماگیمفا در ادامه همراه باشید.

اکنون سایت خبری ددلاین اعلام داشته که لوگان برای اقتباس این کتاب ایزاکسون قراردادی امضا کرده است. این اولین بار نیست که دی کاپریو و لوگان با هم کار می‌کنند. لوگان فیلم‌نامه The Aviator را نیز نوشته که دی کاپریو در آن نقش شخصیت واقعی دیگری را بازی می‌کرد. این فیلمنامه نویس تجربه کافی در زمینه‌ی مجموعه‌های تاریخی داشته و فیلم‌نامه فیلم‌هایی همچون Gladiator (گلادیاتور) و The Last Samurai (آخرین سامورایی) را نیز به رشته تحریر در آورده است.

لوگان باید عناصر زیادی برای استفاده از کتاب ایزاکسون داشته باشد و قادر باشد فیلم شرح حال خوبی از آن بیرون آورد. این بیوگرافی به مبدا و ریشه‌ی کار این مخترع ایتالیایی و سبک زندگی‌اش می‌پردازد. همراه با تولید قطعات هنری مشهور جهان مانند مونا لیزا و شام آخر، او پیشگام در مطالعه‌ی زیست‌شناسی انسانی و مطالعات علمی و همچنین کارها و طرح‌های سینمایی برای آینده بود. بعضی از این‌ها بصورت تخیلی توسط شبکه استارز بصورت سریال  Da Vinci’s Demons منتشر شدند اما فرصت برای ساخت درام واقعی و دراماتیک زندگی این هنرمند اکنون مهیا شده است.

دی کاپریو اخیرا به پروژه‌ی Django Unchained به کارگردانی کوانتین تارانتینو (Quentin Tarantino) پیوسته و مشغول کار روی پروژه ۱۹۶۹ اوست که گفته شده نقش ستاره‌ی پیشین تلوزیون را ایفا می‌کند. قرار است لوگان کار روی این اقتباس را به محض فیلم‌برداری کار تارانتینو و زمانی‌ که دی کاپریو آزاد است شروع کند. این فیلم بدون عنوان راه طولانی در پیش دارد اما ما جدیدترین اخبار را به اطلاع شما می‌رسانیم.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.