شایعه: شرکت سونی قرار است به فروش برسد!

5 February 2018 - 21:03

شرکت سازنده‌ی فیلم Spider-Man «مرد عنکبوتی» یعنی سونی پیکچرز (Sony Pictures) احتمال دارد به فروش برود و اگر این اتفاق بیوفتد،  یک شرکت چند ملیتی خواهد شد. این موضوع در شرایطی است که شرکت سونی با همکاری استودیو مارول فیلم موفق Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را ساخت و همچنین فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» که در باکس آفیس در حال پیشروی است را تولید کرد. برای‌ آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

این خبر پس از فروش امتیاز فیلم و تلویزیون شرکت فاکس به شرکت دیزنی به طور رسمی، منتشر شد. نکته‌ی جالب توجه آن است که سونی به خرید فاکس علاقه مند بود. اما این موضوع که دیزنی شرکت فاکس را خرید، عده‌ی زیادی را خوشحال کرد به خصوص طرفداران کامیک بوک‌ها. چرا که امتیاز فیلم‌هایی مثل X-Men «ایکس من» و Fantastic Four «چهار شگفت‌انگیر» به استودیو مارول واگذار شد. با این حال این خرید هزاران شغل را از بین برد و احتمال دارد که این شخصیت‌ها کمتر به روی پرده‌ی سینما راه پیدا کنند.

Deadline گزارش می‌کند که با توجه به حرف کاز هیرایی (Kaz Hirai)، مدیر شرکت سونی در آخرین روزهای کارش در این مقام، اکنون احتمال فروش این شرکت وجود دارد. البته کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) جایگزین هیرایی خواهد شد.

تفاوت اصلی بین مدیر عامل قبلی و مدیر عامل فعلی این است که هیرایی طرفدار ادامه‌ی کار بخش تلویزیون و فیلم سونی است. جانشین او اما به مراتب کمتر به دنبال این موضوع است. یوشیدا که یک فرد سرشناس است به دنبال آن است که از شر بخش سرگرمی سونی خلاص شود و به جای آن تمرکزش را بر روی تکنولوژی بگذارد. یک منبع آگاه گفت: کاز دوست نداشت شرکت به فروش برسد ولی یوشیدا نمی‌خواهد بخش سرگرمی را ادامه دهد. بنابراین همه فکر می‌کنند سونی قرار است به فروش برسد.

علی‌رغم گمانه زنی‌ها، اشخاصی که اطلاعات بیشتری از سونی دارند اذعان می‌کنند که شواهدی وجود ندارد که یوشیدا می‌خواهد شرکت را بفروشد و تغییر عمده‌ای در آن به وجود بیاید. این به آن معنی است که مدیر جدید می‌خواهد استراتژی‌های در حال رشد قبلی را بعنوان یک شرکت مستقل ادامه دهد. علاوه بر این، هیچ گونه مذاکره‌ای برای فروش تا کنو نشده است.

در حالی که تا این لحظه چیزی تایید نشده است، اگر واقعا بحث فروش شرکت سونی جدی شود، دیدن این‌که آیا دیزنی برای خرید آن اقدام خواهد کرد یا خیر جالب خواهد شد. چرا که این تنها راهی برای آن‌ها است که تمام حقوق «مرد عنکبوتی» (و همینطور جومانجی) را از آن خود کنند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.