فجر۳۶| نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» نیمه‌تمام برگزار شد

6 February 2018 - 20:00

نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» امروز در پردیس ملت برگزار شد.  هومن سیدی در این نشست اعلام کرد فیلم «دار و دسته‌های نیویورکی» را دوست دارد اما فیلمش شبیه آن نیستت. او همچنین در پایان این نشست در واکنش به اعتراض خبرنگاران به دلیل کمبود وقت نشست‌های خبری، مراسم پرسش و پاسخ را ترک کرد.

 در ابتدای این نشست هومن سیدی درباره نمایش خشونت و سیاه‌نمایی در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» گفت:

«نیت ما این نبود که بخواهیم چیزی را سیاه نشان دهیم. ما تلاش کردیم در مورد سختی‌ها حرف بزنیم. برای ما مهم این بود که حرف بزنیم… این‌که نتیجه سیاه‌نمایی می‌شود یا نه ، نمی‌دانم. امیدوارم تماشاگر با ناامیدی از سالن خارج نشود. من سعی کردم با حال خوب کار تمام شود. در مورد دایره‌وار بودن این اتفاق تلخ را قبول دارم چون واقعیت هم همین است.»

هومن سیدی همچنین در پاسخ به تحقیقاتی که در مورد اراذل و اوباش انجام داده گفت:

«ما این افکار را به تماشاگر منتقل می‌کنیم که سینما فقط اجتماعی است و اگر این طور نباشد، سینما نتیجه نمی‌دهد. سعی کردم با بازی تیپیکال بازیگرها به واقعیت نزدیک شوم. سعی کردم چیزی را بیهوده کمرنگ یا پررنگ نکنم. طراحی صحنه به ما کمک کرد که به واقعیت نزدیک شویم.»

پیمان شادمانفر در ادامه در مورد فیلمبرداری اثر گفت:

«کل فیلم روی دست گرفته شد و این خیلی دشوار بود. سعی کردیم شبیه همه دوربین روی دست‌هایی که تا به حال دیدیم، نباشد و در فاصله و حرکت دوربین و… سعی کردیم حس مستند باشد. من از حبیب سلطانی تشکر می‌کنم که دوربین دو من را همراهی می‌کرد. پلان ثابتی هم نگرفتیم.»

سیدی در ادامه گفت:

«هر فیلمی مخاطب خاص خودش را دارد، شاید این فیلم را تشخیص دهند که گروه سنی خاصی باید آن را ببینند. من هم خیلی تاکیدی ندارم که چه گروهی فیلم را ببیند. خوشحال می‌شوم که مخاطبم از فیلم خوشش بیاید ولی منتظر نیستم تماشاگر با بشکن از سالن خارج شود!»
سیدی همچنین درباره شباهت‌های فیلم جدیدش  به «خانه پدری» کیانوش عیاری افزود: «کیانوش عیاری یکی از عزیران در ذهن من است. متاسفانه فیلم «خانه پدری» را ندیده‌ام و می‌دانم چنین صحنه‌ای در فیلم من وجود دارد که شبیه فیلم ایشان است. من اگر آن فیلم را می‌دیدم، قطعا از کار عیاری تاثیر می‌گرفتم و از این بابت خوشحالم که آن کار را ندیدم! این احساس از بیرون است که حس می‌شود ما خودمان را سانسور می‌کنیم ولی من دنبال این بودم که تاثیر تا جایی باشد که اهمیت دارد؛ یعنی مرگ جسم دختر مهم نیست، می‌خواستم به اینجا برسیم که کاراکتر دختر زنده باشد برگردد و حرف‌های دلش را بگوید.»

نوید محمدزاده در مورد آرایش موهایش گفت:

«این گریم است ولی من خودم دوست دارم این مدل مو را و اصلا دوست دارم با بقیه فرق کنم. باید دید در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد و حمله می‌کنند یا نه. من خودم را نماد آن‌هایی می‌دانم که در اینستاگرام حمله می‌کنند»

این بازیگر در مورد نقش‌های شبیه هم در چند سال اخیر گفت:

« این‌که یک نفر یک بار نقش دکتر بازی کند یک بار نقش فقیر نشان دهنده تنوع در بازیگری نیست، بلکه هر نقش مشخصات خود را دارد که حتی نوع پلک زدن هم در آن تعیین کننده است.»

سیدی همچنین درباره شباهت‌های «مغزهای کوچک زنگ زده» به «دار و دسته نیویورکی» گفت:

«این فیلم را دوست دارم ولی تاثیری از آن نگرفتم.»

 

در پایان جلسه دو خبرنگار با هومن سیدی و محمود گبرلو مدیر جلسه درگیری لفظی پیدا کردند و سیدی هم در پاسخ گفت اگر به دنبال این هستید که بگویید فیلم من کپی است، باید بگویم بله من از همه فیلم‌های دنیا کپی کرده‌ام و اگر قرار است شما این‌طور صحبت کنید، ماهم می‌توانیم از این نوع رفتارها داشته باشیم. او سپس در اعتراض به این صحبت‌ها نشست را ترک کرد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.