کارگردان فیلم Blade Runner 2049 می‌خواست نقش هریسون فورد مخفی نگه داشته شود

7 February 2018 - 20:16

اگر دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)، کارگردان فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» حرفش را به کرسی می‌نشاند، حضور هریسون فورد (Harrison Ford) مخفی نگه داشته می‌شد. این دنباله‌ی دیرهنگامِ فیلم Blade Runner «بلید رانر» ساخته‌ی ریدلی اسکات (Ridley Scott)،  از موارد کمیابی است که ادامه‌ی ارزشمندی برای سَلف خود است. این فیلم در ادامه‌ی درون‌مایه و جهان فیلم اصلی حرکت کرد، ضمن این‌که مؤلفه‌های منحصربه‌فرد خود را نیز به آن افزود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در حالی که فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» تحسین‌های گسترده‌ای را برای داستان، نقش‌آفرینی‌ها و فیلمبرداری چشم‌نوازش دریافت کرد اما در گیشه شکست خورد و نزدیک به ۸۰ میلیون دلار به استودیو ضرر زد. ریدلی اسکات، تهیه‌کننده‌ی فیلم آشکارا بیان کرده که شکست فیلم به این دلیل است که بسیار طولانی و بسیار کند است. این در حالی است که ویلنوو هنوز درباره‌ی عملکرد تجاری ضعیف فیلم سردرگم است.

فاکتور دیگری که بسیار به عنوان عامل شکست «بلید رانر ۲۰۴۹» از آن یاد می‌شود، کمپینِ تبلیغاتی اسرارآمیز فیلم است که در آن حتی جزئیاتی کلیدی که بینندگان به سرعت با دیدن فیلم به آن‌ها پی می‌برند نیز مخفی نگه داشته شده‌اند. ویلنوو در مصاحبه‌ای با Empire Podcast اقرار کرد که اگر به او بود حتی بازگشت فورد در نقش ریک دکارد (Rick Deckard) نیز برای غافل‌گیری مخفی نگه داشته می‌شد:

گوش کنید من به عنوان یک فیلمساز عاشق این هستم که همه چیز را مخفی نگه دارم. دوست دارم مخاطب در حالی به تماشای فیلم بیاید که هیچ چیزی از آن ندیده است. به این دلیل که شما فیلم را به گونه‌ای طراحی می‌کنید که غافل‌گیری و تنش بیافرینید. قطعا این پنهان‌کاری بسیار دشوار می‌بود چرا که همه می‌دانستند که هریسون فورد در پروژه حضور دارد. اما بله در جواب باید بگویم که من عاشق این ایده بودم که مخاطب نداند او کی پدیدار خواهد شد و کجا پدیدار خواهد شد.

در حالی که بازگشت دوباره‌ی هریسون فورد در پرده‌ی سوم می‌توانست مخفی نگه داشته شود، خوب شد که این اتفاق صورت نگرفت. بازگشت فورد یکی از معدود تمهیدات تبلیغاتی در دسترس فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» بود و داستان هم که به هر حال متمرکز بر یافتن دکارد بود. ممکن بود مخفی نگه داشتن او طرفداران را غافل‌گیر می‌کرد اما نهایتا حضورش به نوعی اجتناب‌ناپذیر می‌نمود. ویلنوو همچنین فاش کرد که سگِ دکارد از حمله‌ی رپلیکانت‌ها (شبیه‌سازی‌شده‌ها) جان سالم به در می‌برد اما آن صحنه حذف شد. این کارگردان از تأیید یا انکار این که دکارد رپلیکانت هست یا نه سر باز زد.

در حالی که عملکرد ضعیف فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» در گیشه احتمالا ساخت دنباله‌ای بر آن را منتفی می‌کند، اسکات تأیید کرده که ایده‌ای برای ساخت فیلم دیگری از این مجموعه دارد. درست مانند دیگر مجموعه‌فیلمِ علمی‌تخیلیِ اسکات، آینده‌ی این مجموعه‌فیلم نیز مبهم است. با توجه به فروش ناامیدکننده‌ی فیلم‌های Alien: Covenant «بیگانه: عهد» و «بلید رانر ۲۰۴۹» شاید اسکات شانس دیگری برای کاوش بیش‌تر در این دنیاها نصیبش نشود.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.