موج واکنش‌ها به صحبت‌های محمدحسین مهدویان در برنامه «هفت»

8 February 2018 - 13:59

محمدحسین مهدویان با حرف‌هایش در برنامه سینمایی «هفت» نشان داد که چقدر از فضای خضوع و فروتنی به‌دور است.

جوان از راه‌ رسیده سینمای ایران که به پشتوانه فیلم «ماجرای نیمروز» توانست پله‌های موفقیت را چندتا یکی طی کند، غرور کار دستش داد. او که پیش‌تر هم در اختتامیه جشنواره فجر و هنگام دریافت سیمرغ مردمی بی‌طاقتی‌اش را نشان داده بود، این‌بار با بیان جملاتی که برخی ادبیات شاهنامه را خیلی فاشیستی می‌داند و شاهنامه را فاشیستی خوانده بود در راه دیگری گام نهاد.

این‌بار او نشان داد که چقدر از فضای خضوع و فروتنی به‌دور است. در شبکه‌های اجتماعی اکنون و پس از چند روز بعد از برنامه «هفت» همچنان اعتراض‌ها به او درباره این سخنان ادامه دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی به او معنی کلمه «فاشیست» را یادآوری کرده‌اند.

برخی رستم را مثال زده و نوشته‌اند:

«مهدویان برای این‌که فرق اثر فاشیستی و نژادپرستانه با اثر وطن‌دوستانه و حماسی را بداند، کافی ‌است فقط داستان زال و رودابه و رستم را بخواند‌ و فیلم خودش را ببیند. کدام نژادپرستی است که قهرمان ملی‌اش دورگه باشد؟ شاهنامه حماسه‌ای است در ستایش ایرانیان، اما نژادپرستانه نیست».

یکی دیگر با جمله «چه اشکالی دارد فیلم فاشیستی بسازیم؟»، او را نقد کرده و گفته بود:

«البته مطمئنم سوادش در حدی نیست که بداند نفر قبلی که این جمله را گفت، اسمش ژوزف گوبلز بود که روز سقوط برلین با سیانور خودکشی کرد».

رضا رشیدپور در واکنش به صحبت‌های عوامل فیلم لاتاری جوابیه خود را منتشر کرد. حضور محمدحسین مهدویان در برنامه «هفت» با حاشیه‌های بسیاری همراه شده است و بسیاری از عوامل فیلم از جمله هادی حجازی‌فر (بازیگر)، محمود رضوی (تهیه کننده) و مهدویان (کارگردان) فیلم از لو رفتن داستان فیلم در برنامه شاکی هستند.

رشیدپور در پاسخ به این حملات و انتقادات تند در اینستاگرام نوشت:

«آقای هادی حجازی‌فر عزیز را هرگز ملاقات نکرده‌ام و افتخار دوستی نداشته ام . اما بازی‌های متفاوت و زیبای ایشان را تحسین کرده‌ام . حتی در همین برنامه دیشب . حالا ایشان من را ابله ،در قهقرا ، بی سواد و پرت خطاب کرده و از جناب مهدویان پرسیده که چرا با پشت دست به دهان من نکوبیده است.

یک – جناب حجازی‌فر گرامی ، این چند کلمه شما را هرگز به دل نخواهم گرفت چون جنابعالی را برخاسته از متانت و اصالت تئاتر می‌دانم و کسی که چند روزی را در کنار بزرگان هنر نفس کشیده باشد محترم می‌شمارم حتی اگر به من فحش داده باشد.

دو – اتفاقا تمام حرف دیشب من همین بود که اگر دیگران را به کوبیدن دهان یکدیگر دعوت کنیم چه اتفاقی در جامعه خواهد افتاد .

سه – وقتی تمام داستان یک فیلم پرهیاهو از چند کلمه فراتر نمی‌رود و با چند اشاره کوتاه به گمان دوستان لو می‌رود ، به جای فحش دادن به من باید دنبال منشا این اشکال رفت.

چهار- البته برنامه دیشب در دقایقی به قهقرا رفت ، نه زمانی که فیلم را نقد می‌کردیم . بلکه زمانی که فردوسی بزرگ که فخر فرهنگ پارسی ست در مقابل میلیون‌ها بیننده فرهیخته ، فاشیست خطاب شد و شاهنامه‌اش را خرج شاهکار لاتاری کردند .

پنج – درشتی ز کس نشنود نرم گوی/ سخن تا توانی به آزرم گوی»

منبع: خبرآنلاین-دنیای‌اقتصاد

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.