قرار بود ویلم دفو نقش جوکر را در فیلم Batman ایفا کند

8 February 2018 - 19:32

ویلم دفو زمانی یکی از نامزدهای ایفای نقش جوکر در فیلم Batman «بتمن» ساخته‌ی تیم برتون (Tim Burton) بود اما هرگز پیشنهادی به او داده نشد. فیلم برتون با حضور مایکل کیتون (Michael Keaton) در نقش بتمن و جک نیکلسون (Jack Nicholson) در نقش جوکر به عنوان یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های ساخته‌شده از روی کتاب‌های مصور محسوب می‌شود و این جایگاه بیش‌تر به دلیل نقش‌آفرینی نیکلسون در قالب ابرتبهکار دنیای کتاب‌های مصور، جوکر است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

پیش از انتخاب نیکلسون برای ایفای نقش شاهزاده‌ی دلقک جرم و جنایت، برتون و همکارانش تعدادی از بازیگران تراز اول آن دوران را برای جان بخشیدن به این کاراکتر بر روی پرده‌ی نقره‌ای در نظر داشتند. بازیگرانی از قبیل جیمز وودز (James Woods)، جان لیتگو (John Lithgow) و تیم کاری (Tim Curry). اما بسیاری از آن‌ها نقش را در کردند و یا به سادگی مناسب آن نبودند. وقتی پای انتخاب جوکر و بتمن در میان بود گزینش باید ایده‌آل می‌بود. دفو همیشه انتخاب طرفداران برای ایفای نقش جوکر بوده است. آن هم تنها بر اساس فیزیک‌اش و این واقعیت که او بازیگری استثنایی نیز هست این انتخاب را حتی معقول‌تر جلوه می‌دهد. مسئله این است که یکی از نویسندگان «بتمن» اصلی با طرفداران موافق است.

ویلم دفو اخیرا در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر (Hollywood Reporter) گفته که فیلمنامه‌نویس «بتمن» سال ۱۹۸۹، سم هَم (Sam Hamm) فکر می‌کرده او شخص ایده‌آل برای ایفای نقش جوکر است و حتی اسم او هم زمانی به میان آمده است اما هرگز عملا به او پیشنهادی نشد. دفو گفت:

هم یک چیزهایی درباره‌ی این‌که من چقدر با توجه به فیزیکم ایده‌آلِ نقش بودم می‌گفت اما آن‌ها هیچ‌وقت پیشنهادی به من ندادند.

نیکلسون به شیوه‌ی ستایش‌آمیزی نقش جوکر را در فیلم «بتمن»ِ برتون ایفا کرد و دفو نیز نهایتا در فیلم Spider-man «مرد عنکبوتی» ساخته‌ی سم ریمی (Sam Raimi) در قالب گرین گابلین (Green Goblin) فرو رفت. بنابراین همه چیز خوب پیش رفت. اما با این وجود طرفداران ممکن است در حیرت این باشند که اگر دفو به جای نیکلسون نقش این ابرتبهکار را ایفا می‌کرد، فیلم برتون چگونه می‌شد.

در حالی که دفو هرگز شانس بازی در نقش جوکر نصیبش نشد اما هنوز خیلی برای پیوستن او به جهان دی‌سی دیر نیست. او ابتدا قرار بود در فیلم Justice League «لیگ عدالت» ساخته‌ی زک اسنایدر (Zack Snyder) نقش Nuidis Vulko یکی از مشاوران مورد اعتماد آکوآمن (Aquaman) را ایفا کند اما متأسفانه این نقش در فیلم نهایی حذف شد. اما او همچنان قرار است در نقش Vulko در فیلم Aquaman «آکوآمن» ساخته‌ی جیمز وان (James Wan) ظاهر شود. این فیلم اواخر امسال اکران می‌شود.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • AriaDjawadi1991 says:

    گزینه خیلی خوبی بود برای جوکر ولی هیث لجر‌ی خودش اسطوره بود.