جی جی آبرامز از Star Wars و Star Trek می‌گوید که از بازسازی‌ها خسته شده است.

10 February 2018 - 10:59

جی جی آبرامز (JJ Abrams) به نوعی سلطان بازسازی‌های درجه‌ی یک محسوب می‌شود و هنرش را در فیلم‌هایی مانند Star Trek «پیشتازان فضا»، Star Wars «جنگ ستارگان» و Mission Impossible «ماموریت غیرممکن» نشان داده است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اما بنا به گفته‌ی خودش، او دیگر از بازسازی فیلم‌ها خسته شده است.

وی در این مورد گفت: «من چیزهایی در طی سال‌های اخیر نوشته‌ام. یکی از آن‌ها یک سریال است که به تازگی با HBO ساختش را شروع کردیم و یک چیز دیگری هم هست.»

این‌ها داستان‌های اورجینال و جدیدی بودند و من می‌خواستم بر روی آن‌ها کار کنم چون این احساس را داشتم که نمی‌خواهم دیگر چیزی را بازسازی کنم

وی تاکید زیادی بر این کرد که جای محدودی برای بازسازی‌ها و دنباله‌ها در صنعت فیلمسازی وجود دارد.

زمانی بود که فیلمسازان از چیزی الهام می‌گرفتند و بعداً می‌رفتند و داستان خودشان را خلق می‌کردند و حال صنعت فیلمسازی طوری شده است که ابتدا از چیزی الهام می‌گیرید و سپس یک بازسازی از آن می‌سازید.

و بعضی وقت‌ها جواب می‌دهد و بعضاً تجارت بزرگی است و البته همه‌ی ما نسخه‌هایی دیدیم که موفق نشده‌اند.

این به فیلمسازان جدید و داستان‌های جدید اجازه می‌دهد تا فیلم‌ها با هم مرتبط باشند اما نه به گونه‌ای که یک بازسازی یا دنباله‌ی مستقیم محسوب شوند. این کار اجازه می‌دهد چیزها غیرقابل پیش‌بینی و جذاب باشند.

وی در آخر گفت: «اگر می‌توانستم هرکاری بکنم، احتمالا نمی‌خواستم چیزی را بازسازی کنم.»

اما در کنار این حرف‌ها، چون پروژه‌ی بعدی جی جی آبرامز Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» است، به نظر او باید کمی صبر کند تا بتواند چیز جدیدی خلق کند.

به عنوان یک تهیه‌کننده، آخرین فیلم آبرامز سومین فیلم در سری Cloverfield «کلاورفیلد»، The Cloverfield Paradox «پارادوکس کلاورفیلد» است – اما او در این مورد گفته که فیلم‌های Cloverfield «کلاورفیلد» را مرتبط نمی‌بیند و آن‌ها را دنباله‌ی معنوی همدیگر نامیده است.

 

منبع: Digital Spy

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.