فیلم‌های Get Out و Call Me by Your Name برنده‌های مراسم WGA شدند

12 February 2018 - 21:03

فیلم ترسناک اجتماعی Get Out و داستان عاشقانه Call Me by Your Name (مرا با اسم خود صدا کن) برندگان برتر فیلم در مراسم WGA یکشنبه شب در نیویورک و لس آنجلس بودند. هر دو فیلم در فصل جوایز توانسته‌اند نظر گروه‌های مختلفی از منتقدین را جلب کرده و نامزد گلدن گلوب و SAG شوند اما کمتر پیش آمده بود جایزه‌ای دریافت کنند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در مقابل داستان عاشقانه علمی تخیلی گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro)، فیلم Shape of Water (شکل آب) و کمدی جنایی تاریک مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh)، فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri، مورد استقبال بیشتری واقع شدند و فیلم شکل آب بهترین فیلم در مراسم PGA شد و جایزه بهترین کارگردانی را نیز برای دل تورو در مراسم DGA به همراه داشت؛ در حالی که فیلم Three Billboards جایزه بهترین بازیگر زن (فرانسس مک‌دورماند Frances McDormand)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (سم راک‌ول Sam Rockwell) و بهترین بازی گردانی را در مراسم SAG به خود اختصاص داد.

همه چیز دیشب به نفع فیلم‌های Get Out و Call Me by Your Name رقم خورد و هر یک از این فیلم‌ها جایزه مهمی در مراسم WGA بردند. جوردن پیل (Jordan Peele) جایزه بهترین فیلم‌نامه نویسی اصلی را برای فیلم Get Out برد در حالی که فیلم‌ساز افسانه‌ای Call Me by Your Name، جیمز آیوری (James Ivory) برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد. با این جوایز، هر دو فیلم به پیشواز فصل جوایز امسال، جوایز ۹۰ اُمین اسکار در ۴ مارس می‌روند.

فیلم Get Out از میان نامزدهایی همچون The Big Eick، I Tonya، Lady Bird و The Shape of Water انتخاب شد.‌ و فیلم Call Me by Your Name از میان نامزدهایی همچون The Disaster Artist، Logan، Molly’s Game و Mudbound انتخاب شد. فیلم Three Billboards بزرگترین غایب مراسم WGA در بخش بهترین فیلم‌نامه اصلی بود هرچند توانست نامزد اسکار در بخش بهترین فیلم‌نامه اصلی در کنار فیلم‌هایی همچون I, Tonya، The Bug Sick، Get Out، Lady Bird و The Shape of Water شود.

نامزدهای اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی همان ۵ فیلم نامزده شده در مراسم WGA هستند. در بخش تلوزیونی، Handmaid’s Tale در بخش بهترین سریال درام جایزه WGA را گرفت، در حالی که Veep دیپلم افتخار بهترین سریال کمدی را گرفت و Saturday Night Live در بخش بهترین سریال آزمایشی برنده شد. سریال The Handmaid’s Tale در بخش بهترین سریال جدید نیز برنده شد در حالی که دیپلم افتخار قسمت انفرادی به درام Batter Call Saul و کمدی Will & Grace رسید.

با نزدیک شدن به مراسم اسکار و تنگاتنگ بودن این رقابت، جالب است که ببینیم Three Billboards می‌تواند از Get Out گوی سبقت را برباید. از آنجایی که به نظر می‌رسد این فیلم شانس بیشتری در بخش‌های بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دارد، از شانس بیشتری نسبت به فیلم Get Out برخوردار است چون این فیلم توانست دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه اصلی گلدن گلوب و مراسم فیلم منتخب از نگاه منتقدین را از آن خود کند. تنها مزیت اسکار نسبت به WGA برای پیل این است که بعضی از داوران مراسم WGA در اسکار حضور دارند و هیچ یک از داوران گلدن گلوب حضور ندارند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.