مارتین اسکورسیزی و خالق Vikings در حال تولید سریال رم باستان

13 February 2018 - 08:00

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و مایکل هرست (Michael Hirst) در حال همکاری برای ساخت سریالی با موضوع قدرت و ساختار سیاسی رم باستان هستند که سزارها (The Caesars) نام دارد. هیرست که تجربه ساخت چندین سریال تاریخی برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی (از جمله سریال وایکینگ‌ها (Vikings) برای شبکه History) را دارد، با این نمایش‌های تاریخی کوچک تلویزیونی بیگانه نیست. اسکورسیزی هم یکی از عوامل تیم سازنده سریال مجرمانه و درام Boardwalk Empire از شبکه HBO و درام Vinyl درباره موسیقی دهه ۱۹۷۰ (سریالی که بیشتر از یک فصل دوام نیاورد) بود. برای خواندن ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید…

هیرست فیلمنامه قسمت اول سریال را نوشته است، که درمورد دستیابی جولیو سزار به قدرت است. فیلم‌برداری این سریال که قرار است درامی با چند فصل باشد، قرار است در سال ۲۰۱۹ در لوکیشن‌هایی از ایتالیا آغاز شود. با اینکه اسکورسیزی کارگردانی قسمت اول Boardwalk Empire و Vinyl را برعهده داشت، مشخص نیست که آیا برای سریال سزارها هم چنین قصدی دارد یا اینکه فقط تهیه‌کننده آن خواهد بود.

هیرست در مصاحبه‌ای گفته بود که اسکورسیزی دیوانه‌ی رم باستان است و سالهاست که قصد دارد سریالی در این مورد بسازد. هیرست تاکید کرد که سزارها به طور مفصلی به جوانی جولیو سزار خواهد پرداخت، چیزی که به نظر او در دنیای فیلم یا سریال به آن پرداخته نشده است:

در فیلم‌ها او یک فرد میانسال است که با مشکلات سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند. اما او در زمان جوانی به طرز فوق‌العاده‌ای جالب و جاه‌طلب بود. خیلی از سزارها در جوانی به قدرت رسیدند و ما واقعا تا به حال این را ندیدیم. تبدیل شدن یک پادشاهی کوچک به قدرتی جهانی آن هم در بازه زمانی کوتاهی، واقعا جذاب است. این کاری‌ست که سیاستمداران پیر و جنگجوهای فراموش شده از پس آن برنمی‌آیند.

با اینکه اسکورسیزی برای واقع‌گرایی در درام‌هایش مشهور است، هیرست بیشتر برای آن شناخته می‌شود که با به کار بردن خلاقیت سریال‌های تلویزیونی تاریخی‌اش را برای بینندگان مدرن جذاب می‌کند. هیرست در جریان مصاحبه‌اش گفت که اسکورسیزی درمورد واقع‌گرایی بسیار سخت‌گیر است اما این را هم اضافه کرد که سریال سزارها در نهایت رنگ و بوی ساخته‌های خودش را خواهد داشت.

درست مثل نمایشنامه‌های شکسپیر. آنها با حقایق تاریخی آغاز می‌شوند اما بعد درام جای آن را می‌گیرد. نمی‌توان هر دو را کنار هم داشت.

مانورها و حیله‌های سیاسی جولیو سزار جوان وقتی در دستان هیرست قرار می‌گیرد و اسکورسیزی روی کار می‌آید باید تبدیل به یک ملودرام تاریخی باکیفیت شود. با توجه به رابطه‌ میان شبکه History و هیرست و همچنین موفقیت ادامه‌دار Vikings احتمالا سزارها هم بر روی این شبکه پخش خواهد شد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.