خانه‌ی فصل اول سریال American Horror Story در مرکز یک مرافعه‌ی قضایی جدید

13 February 2018 - 14:22

خانه‌ی جنایتِ بدنامِ فصل اول سریال American Horror Story «داستان ترسناک آمریکایی» در مرکز یک مرافعه‌ی قضایی میان مالکان فعلی و سابق آن قرار گرفته است. این عمارت سبکِ ویکتوریایی به فصل اول سریال «داستان ترسناک آمریکایی» از خالقان، رایان مورفی (Ryan Murphy) و برد فالچاک (Brad Falchuk)، حال و هوایی مرموز داد. خانواده‌ای بی‌اطلاع پس از نقل مکان به این عمارت در لس‌آنجلس به سرعت پی می‌برند که آن در تسخیر ارواحی خبیث از گذشته است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

این عمارت در استودیو ساخته نشد بلکه خانه‌ای واقعی است که به عمارت Rosenheim معروف است. به سیاق بسیاری دیگر از لوکیشن‌های واقعی که برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی استفاده شده، این خانه نیز به مقصد هیجان‌انگیزی برای طرفداران پروپاقرص سریال «داستان ترسناک آمریکایی» تبدیل شده است و در نتیجه‌ی آن ظاهرا این موضوع برای ساکنین فعلی این عمارت نیز تبدیل به یک داستان ترسناک شده است.

مطابق گزارش The Wrap زوجی که در سال ۲۰۱۵ این ملک را خریداری کردند، شکایتی علیه مالکان قبلی آن تنظیم کرده و مدعی شده‌اند که آن‌ها اشاره‌ای به این موضوع که از این خانه قبلا در سریالی تلویزیونی استفاده شده است، نکردند. این دادخواست بر مبنای نقضِ قرارداد و پنهان‌سازیِ فریبکارانه تنظیم شده و در آن درخواست خسارتی معادل ۳ میلیون دلار شده است. در این شکایت که در تاریخ ۷ فوریه در دیوان عالی کالیفرنیا ثبت شده، آمده است:

 موضوعی را که متهمان فاش نکردند و شاکیان از آن بی‌اطلاع بودند این است که صدها نفر از طرفداران سریال تلویزیونی به این ملک می‌آمدند، بی‌اجازه وارد حریم آن می‌شدند، سعی می‌کردند وارد خانه شوند و این‌که مزاحمت‌های بی‌شماری را ‌نه‌تنها برای فروشنده بلکه برای دیگر همسایه‌ها نیز ایجاد کرده بودند.

مضاف بر این‌ها در این شکایت ادعا شده که درباره‌ی مشکلات ساختمانی ملک نیز چیزی به شاکیان گفته نشده و این‌که این ملک نشتی شدید آب دارد.

این پرونده مورد جالبی برای پیگیری کردن است چراکه سریال «داستان ترسناک آمریکایی» توجهات زیادی را به این عمارت جلب کرده است، آن هم نه‌تنها از طریق تلویزیون بلکه از طریق تحسین‌هایی که منتقدان نثار آن کردند. فصل اول این سریال ۱۷ نامزدی را از جوایز امی (Emmy) بدست آورد و از این میان دو جایزه را کسب کرد از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای جسیکا لنگ (Jessica Lang).

متهمان این پرونده احتمالا ادعا خواهند کرد که شاکیان از بدنامی این خانه مطلع بوده‌اند، اما شاید شاکیان تلویزیون نگاه نمی‌کنند و یا اگر می‌کنند، مشترک شبکه‌ی فاکس نیستند و از تاریخچه‌ی مطرحِ اخیر این عمارت بی‌اطلاع بوده‌اند و از این‌رو آمادگی مواجهه با موجی که قرار بوده آن‌ها را محاصره کند، نداشته‌اند. قطعا قراردادها و اسناد پیرامون این معامله به زودی ضمیمه‌ی این پرونده‌ی قضایی خواهند شد و نهایتا داستان و حکم نهایی دادگاه درباره‌ی این کابوس واقعی مشخص خواهد شد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.