شایعه: فیلم تارانتینو در سونی به مشکل خورده است

15 February 2018 - 08:00

به نظر می‌رسد فیلم بی‌نام تارانتینو (Quentin Tarantino) که داستان آن در سال ۱۹۶۹ جریان دارد به چند دلیل در سونی به مشکل خورده است. مهمترین این دلایل تصادف اوما تورمن (Uma Thurman) در جریان فیلمبرداری بیل را بکش (Kill Bill) و خبرهایی که درمورد آن شکل گرفته‌اند است. این فیلمساز برنده‌ی اسکار، مدتی‌ست در تلاش برای ساخت نهمین فیلم خود است که در ابتدا فکر می‌شد درباره قتل‌های چارلز منسون است. بعدها مشخص شد داستان درباره حال و هوای سینمای ۱۹۶۰ است و ماجراهای چارلز منسون تنها بخشی از داستان اصلی را تشکیل می‌دهد. قرار است تارانتینو دوباره به بازیگر فیلم Django Unchained خود، لیوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio) بپیوندد و حتی به دنبال بازیگرانی مثل مارگت رابی (Margot Robbie) و تام کروز (Tom Cruise) است. سال قبل سونی تاریخ اوت ۲۰۱۹ را برای عرضه این فیلم اعلام کرد. برای خواندن ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید…

در حالی که همه این اتفاقات در جریان بود، تارانتینو بخاطر فیلمی که از تصادف اوما تورمن در صحنه بیل را بکش منتشر شد (و جراحات مادام‌العمری را برای او به جا گذاشت) در مرکز توجه اخبار قرار گرفت. وقتی مشخص شد بعد از اینکه تورمن نگرانی خودش را از امنیت خودرو ابراز کرده بود، این تارانتینو بود که او را متقاعد به سوار شدن در آن کرد، انتقادات زیادی متوجه این کارگردان شد. البته تورمن بعدا تهیه‌کنندگان فیلم را متهم به سرپوش گذاشتن روی این قضیه کرد و از تارانتینو هم برای پیدا کردن این فیلم از تصادفش، تشکر کرد. با این وجود، این حادثه برای تارانتینو پیامدهای خوبی نداشت، و حالا در گزارشی گفته می‌شود فیلم تارانتینو در سونی بر روی لبه‌ی تیغ قرار دارد. ماجرای تورمن نه تنها مشکل‌آفرین بود، وقتی تارانتینو از رومن پولانسکی (Roman Polanski) که ممکن است یکی از نقش‌های فیلم را برعهده بگیرد، در مقابل اتهام تجاوز جنسی به یک دختر ۱۳ ساله دفاع کرد، نارضایتی‌های بیشتری بوجود آورد. بعد از آن، تارانتینو سکوتش را درمورد تورمن شکست و از قربانی پولانسکی معذرت‌خواهی کرد، اما عجیب نخواهد بود اگر سونی برای آنکه از حاشیه دور بماند همکاری خود را با این کارگردان کنسل کند. البته این فعلا یک شایعه است و لزوما نباید جدی گرفته‌شود.

شایعه دیگر منتشر شده این است که بودجه مورد نیاز ساخت فیلم چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار است، که این فیلم ۱۹۶۹ را پرخرج‌ترین فیلم این کارگردان می‌کند. اگر این قیمت درست باشد، باز هم تعجب‌آور نخواهد بود اگر سونی درمورد ساخت این فیلم دودل شود. بر اساس یک قانون قدیمی نانوشته در هالیوود، برای اینکه فیلم هزینه ساختش را جبران کند باید ۴۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. رقمی که فقط فیلم Django Unchained از این کارگردان موفق به رسیدن به آن شد و در نهایت ۴۲۵ میلیون دلار فروش کرد. تارانتینو یکی از معدود کارگردانان امروزی‌ست که فقط اسمش، مخاطبین زیادی را به سینما می‌کشاند، اما کارگردانی نیست که رکوردهای گیشه را جا به جا کند. اگر فیلمش بخواد به مرحله ساخت برسد، یا باید در رقم بودجه تجدید نظر کند یا منبع مالی جدیدی بیابد.

چنان‌چه سونی پا پس بکشد، باید دید تارانتینو فیلمش را به کجا خواهد برد. او قبلا فیلم‌هایش را توسط Weinstein Company منتشر می‌کرد اما با جنجال آفرینی هاروی وینستین (Harvey Weinstein) در سال قبل و اتهامات جنسی‌اش، این همکاری به پایان رسید. اگر بودجه تبدیل به مشکل شود، شاید نتفلیکس (Netflix) گزینه خوبی برای همکاری باشد. فیلم گانگستری اسکورسیزی (Martin Scorsese) با نام The Irishman قرار بود توسط استودیو پارامونت (Paramuont) منتشر شود اما تمایل کارگردان برای استخدام آل پاچینو (Al Pacino) و رابرت دنیرو (Robert De Niro) هزینه ساخت این پروژه را به شدت بالا برد. پس به نظر نمی‌رسد پول برای نتفلیکس مسئله‌ای باشد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.