بودجه‌ی فیلم Black Panther از فیلم‌های اخیر مارول بیشتر است

15 February 2018 - 11:35

فقط سه روز دیگر باقی‌مانده است تا فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» در سینماها به نمایش گذاشته شود و طرفداران این فیلم قرار است تا یک فیلم منحصربه فرد را تجربه کنند، زیرا بودجه‌ی اختصاص داده شده به این فیلم از فیلم‌های قبلی مربوط به جهان سینمایی مارول بیشتر است. به نظر می‌رسد که استودیو مارول (Marvel) و کمپانی دیزنی ‌(Disney) تصمیم دارند تا جزئیات بیشتر و متنوع‌تری را در فیلم Black Panther که محصول همکاری این دو شرکت است، به نمایش بگذارند و اکنون می‌توان گفت این فیلم به یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ی استودیو مارول تبدیل شده است. با وجود این‌که برخی اختلاف نظرها وجود داشت، به‌نظر می‌رسد که مسئول این استودیو یعنی کوین فایگی (Kevin Feige) تصمیم گرفته است تا آنچه مخاطبان درخواست داشته‌اند را انجام دهد و به آن‌ها شانس این را بدهد که اتفاقات و جزئیات بیشتری را در فیلم Black Panther ببینند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

سرزمین واکاندا (Wakanda) این قابلیت را دارد که داستان‌های غنی را در خودش داشته باشد و استودیو مارول نیز می‌تواند تمرکز خودش را بر روی اتفاقات گذشته در این سرزمین، قرار دهد. ایده‌ی ساخت فیلمی مربوط به شخصیت Black Panther از دهه‌ی ۱۹۹۰ در هالیوود شکل گرفت و قرار بود تا وسلی اسنایپس (Wesley Snipes) نقش این شخصیت را ایفا کند؛ ولی اکنون انتظار به پایان رسیده است و قرار است تا فیلمی در این باره منتشر شود که سزاوار تمام مخاطبان و طرفداران سراسر دنیا باشد. با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و پشتیبانی قوی کمپانی دیزنی از این فیلم، استودیو مارول تمرکز خودش را بر روی این فیلم گذاشته است و فایگی نیز علاقه دارد تا بودجه‌ی بسیار زیادی را در اختیار این فیلم قرار دهد تا سرزمین واکاندایی که رایان کوگلر (Ryan Coogler) قرار است تا آن‌را تولید کند، به تصویر بکشد.

این اطلاعات را ما با استناد به پایگاه خبری ولچر (Vulture) در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ این پایگاه خبری بود که با فایگی مصاحبه‌ای انجام داد و پرسید که چگونه قرار است تا آن‌ها فیلم Black Panther را با توجه به شکوه و جلالی که سزاوار این فیلم است، به تصویر بکشند. تمرکز مارول تماما روی این موضوع بوده است تا بتواند تیم قدرتمندی را چه در جلوی دوربین و چه در پشت دوربین این پروژه قرار دهد. حتی فقط با توجه به لباس‌های مخصوص و متناسب با تکنولوژی واکاندا، می‌فهمیم که فایگی می‌دانست که این فیلم به بودجه خیلی زیادی نیاز دارد تا بتواند این ملت ساختگی آفریقایی را به شکل خوبی به نمایش بگذارد. او اعلام کرد که استودیو مارول بودجه‌ای بیشتر از بودجه‌ی دو فیلم قبلی مربوط به جهان سینمایی مارول را در اختیار عوامل سازنده‌ی این فیلم قرار داده است.

در ادامه می‌توانید بخشی از سخنان او را بخوانید:

امیدوارم که شما با دیدن فیلم Black Panther به این موضوع پی ببرید، ولی منابع اختصاص داده شده به این فیلم مساوی است و یا در حقیقت از میزان بودجه‌ای که به دو فیلم قبلی خود اختصاص داده بودیم نیز می‌گذرد. این داستان بسیار بزرگ است و سزاوار آن است که به روش بزرگی نیز ساخته شود، به‌خاطر تمام دلایل فرهنگی و سیاسی که مردم درباره‌ی آن حرف می‌زنند، و همچنین به این خاطر که این فیلم یک قسمت کلیدی از جهان مارول ما است و برای دهه‌های طولانی یک قسمت کلیدی باقی مانده است.

ما پیش‌بینی می‌کنیم که فروش این فیلم به قدری خوب باشد که بودجه‌ی پرداخت شده را جبران کند. فیلم Black Panther فیلمی است که بیشترین توییت را در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، در سال ۲۰۱۸ به خودش اختصاص داده است. این فیلم هم‌اکنون بیش از هر فیلم دیگری از استودیو مارول، در بخش IMAX پیش‌فروش داشته است و همچنین بهتر از تمام فیلم‌های سه ماه اول کمپانی فاندانگو (Fandango) به فروش رفته است. استودیو مارول همچنین از این فیلم استفاده می‌کند تا تکنولوژی‌های جدیدی را نیز به طرفداران سینما نشان بدهد؛ مانند تکنولوژی پخش فیلم در صفحه‌های ScreenX 270 درجه‌ای.

همچنین در مصاحبه‌ای که فایگی داشت، زمانی را نیز به ستایش از کمپانی دیزنی و مسئولین آن اختصاص داد:

ما می‌خواهیم با عدالت این فیلم را بسازیم، ما یک استودیو داریم و همچنین دیزنی نیز همراه ما است، و همچنین رهبران این کمپانی یعنی آلن هورن (Alan Horn) و باب ایگر (Bob Iger) نیز صد در صد از ما حمایت کردند.

این همه سرمایه‌گذاری قابلیت این را دارد که این فیلم را به فروش بسیار بالایی برساند. گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های مختلف درباره میزان فروش فیلم Black Panther این مفهوم را منتقل می‌کند که این فیلم توانایی شروع کردن یک فرانچایز را دارد و می‌تواند جای پای خودش را در بین تماشاگران و مخاطبان محکم کند؛ به هر حال به نظر می‌رسد که این فیلم قرار است تا برای استودیوی مارول پول زیادی را به همراه بیاورد. به هر حال این سرمایه‌گذاری آنقدر زیاد نیست که بشود با آن یک سرزمین واکاندای جدا را ساخت، ولی باید توجه کنیم که، فیلمی که آن‌ها در حال سرمایه‌گذاری بر روی آن هستند جهان بسیار بزرگی دارد و فیلم‌های زیادی مانند این فیلم وجود داشت که می‌توانستند جهان بزرگ‌تری را در آن به تصویر بکشند یا حداقل یک جهان سرگرم‌کننده‌تر را به نمایش بگذارند. به هرحال، به نظر می‌رسد که این پول به خوبی خرج می‌شود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.