بررسی احتمال ساخت دنباله‌ی فیلم Hellraiser: Judgment

20 February 2018 - 18:00

خطر اسپویل فیلم Hellraiser: Judgment

کارگردان و نویسنده‌ی فیلم Hellraiser: Judgment «برپاخیزان جهنم: قضاوت»، یعنی گری جی تانیکلیف (Gary J. Tunnicliffe)، احساس می‌کند که پایان غیر منتظره‌ی این فیلم می‌تواند مقدمه‌ای برای ساخت دنباله‌ی آن باشد. درحالی‌که شخصیت پین‌هد (Pinhead) هنوز نیز یکی از شخصیت‌ها و اشکال نمادین و معروف بین طرفداران ژانر فیلم‌های ترسناک است، سری فیلم‌های Hellraiser «برپاخیزان جهنم» هیچ‌گاه نتوانسته است تا رقیب‌های خودش را شکست دهد و از آنان برتری یابد؛ از جمله فیلم‌هایی مانند Halloween «هالووین» و Friday The 13th «جمعه سیزدهم». در حقیقت، این فرانچایز با ساخت فیلم Hellraiser: Inferno «برپاخیزان جهنم: دوزخ»، در دهه‌ی ۲۰۰۰ شکل گرفت؛ جالب است بدانید که این فیلم، اولین فیلمی بود که کارگردان فیلم Doctor Strange «دکتر استرنج»، یعنی اسکات دریکسون (Scott Derrickson) آنرا کارگردانی کرد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اکثر دنباله‌های فیلم‌های سری Hellraiser، مستقیما از روی فیلم‌نامه‌های اصلی شرکت مادر، یعنی کمپانی دیمنشن (Dimension) ساخته شده‌اند، که بعدا بازنویسی شدند تا از روی آنان بتوان دنباله‌ی این فیلم‌ها را ساخت. بعد از انتشار قسمت هشتم این سری فیلم‌ها، یعنی فیلم Hellraiser: Hellworld «برپاخیزان جهنم: جهان دوزخ»، کمپانی دیمنشن سال‌های زیادی را سپری کرد تا بتواند دوباره قسمت اصلی این سری فیلم‌ها را بازسازی کند؛ ولی زمانی‌که فهمیدند این گزینه در این سری کاملا منقضی شده است، آن‌ها تصمیم گرفتند تا فیلم Hellraiser: Revelations «برپاخیزان جهنم: وحی‌ها» را در سال ۲۰۱۱ با بودجه‌ی بسیار کمی بسازند. عکس‌العمل‌های جهانی نسبت به این فیلم کاملا منفی بود، ولی بازهم پس از مدت زمانی که این کمپانی صرف ساخت مجدد قسمت اصلی این سری فیلم‌ها کرد و شکست خورد، باز تصمیم گرفت تا دنباله‌ی دیگری با نام Hellraiser: Judgment منتشر کند تا حق انتشار این سری فیلم‌ها را در دست خودش نگه‌دارد.

نظراتی که راجع به فیلم Hellraiser: Judgment منتشر می‌شد، به طور کلی مثبت‌تر از قسمت قبلی این مجموعه بود، ولی عکس‌العمل‌ها هنوز خوب نیست. پایان‌بندی این فیلم مقداری پیچیده بود و در انتهای این فیلم شخصیت پین‌هد از دستورات بهشت سرپیچی کرد؛ او از تمام قدرت‌های خودش خلع شد و به عنوان مجازات از جهنم رانده شد و به دنیای واقعی تبعید شد. برخی احساس می‌کردند که دنباله‌ی این فیلم قرار است تا براساس این پایان‌بندی عجیب ساخته شود، ولی تانیکلیف در طی مصاحبه با پایگاه خبری کامیک بوک (Comic Book) اعلام کرد که واقعا اینطور که اکثرا فکر می‌کنند، نیست. در ادامه می‌توانید بخشی از مصاحبه‌ی او را بخوانید:

من هیچ مفهومی از یک دنباله، یک بخش جانبی، یا هیچ چیز دیگری نداشتم. مردم پیشنهاد دادند که، “آها، تو تلاش می‌کنی تا یک دنباله برای شخصیت اودیتور (Auditor) یا چیزهای مثل این بنویسی.” ولی جواب من به آنان اینگونه است که “آیا با من شوخی می‌کنید؟” من فقط داشتم سعی می‌کردم تا با شنا کردن خودم را به ساحل برسانم و توسط کوسه خورده نشوم.

از زمان پایان این فیلم نیز، تانیکلیف درحال فکر کردن به این موضوع بوده است که این سری فیلم‌ها بعد از این قرار است تا چگونه ادامه پیدا کنند؟ او در این‌باره چنین گفت:

من پس از آن درباره این موضوع فکر کردم، و آنچه که من به آن فکر می‌کنم می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. شاید یک فرمانروای جدید برای جامعه‌ی سنوبایت (Cenobite) ظهور کند و فرمانروایی را به دست بگیرد، و یک کشیش اعظم دیگر وارد شود، و به طور واضح این فرمانروای سنوبایت کارش را به خوبی انجام نمی‌دهد. و دست‌کم، شخصیت اودیتور (Auditor) ردی از خرده نان پشت سر خودش برجای بگذارد تا پین‌هد راه بازگشتش را پیدا کند. و سپس او ظاهر می‌شود و به‌نظر می‌رسد که جنگ نهایی بین پین‌هد تازه متولد شده و این مرد دیگر رخ می‌دهد. به‌طور کلی این نبرد شبیه به جنگ کشیشان جهنمی خواهد بود.

درحالی‌که طرح ذهن کارگردان و همچنین جنگ پین‌هد برای بازپس‌گیری تخت پادشاهی خودش، این توانایی را دارد که یک زاویه‌ی جدید به این سری فیلم‌ها بدهد، ولی احتمال وقوع این اتفاقات بسیار کم است. فیلم Hellraiser: Judgment با وجود بودجه‌ی اندکی که داشت قرار بود تا کارهای زیادی را انجام دهد، ولی ایده‌ی کارگردان این فیلم به بودجه‌ی خیلی بیشتری نیاز دارد و این احتمال خیلی کم است که کمپانی سازنده‌ی این فیلم‌ها بتواند از عهده‌ی پرداخت این بودجه برآید؛ از طرف دیگر نیز طرفدران این سری فیلم‌ها علاقه‌ای ندارند که این فرانچایز با شکل کنونی خودش ادامه پیدا کند.

فیلم Hellraiser: Judgment، به دلیل موارد جدیدی که به اسطوره‌شناسی اضافه کرده است، پاسخ گرمتری را دریافت کرد، ولی نظرات منتشر شده درباره‌ی این فیلم هنوز اندکی ناامید کننده است و به‌نظر می‌رسد که تجدید ساختار کلی این فرانچایز می‌تواند به سود آنان پایان یابد. نام تجاری Hellraiser، به‌خاطر انتشار دنباله‌های متعدد سطح پایین برای این فرانچایز، بسیار صدمه دیده است و اگر قرار است تا همینطور ادامه دهد، در آینده مجبور می‌شود که به سختی تلاش کند تا بتواند تماشاگرانی که از این فرانچایز ناامید شده‌اند را دوباره جذب خودش کند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.