پتی جنکینز فیلم Black Panther را تحسین کرد

21 February 2018 - 19:00

کارگردان فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز»، یعنی پتی جنکینز (Patty Jenkins)، از تیم عوامل سازنده‌ی فیلم Black Panther «پلنگ سیاه»، بابت فیلمی که ساخته‌اند و به گفته‌ی او قرار است تا دنیا را تغییر دهد، تشکر کرد. بازیگران این فیلم اکثرا شامل سیاه پوستان می‌شوند و داستان این فیلم نیز درباره‌ی نقش چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) است که پادشاه جدید و محافظ سرزمین واکاندا (Wakanda) است. با دید ایده‌آل، به نظر می‌رسد که این پادشاه باید حکمرانی که به مدت صدها سال در صلح و آرامش در آن سرزمین برقرار بوده است را ادامه دهد؛ ولی طولی نمی‌کشد که این رهبر جوان با تصمیمات بسیار سختی روبه‌رو می‌شود و با دخالت عوامل خارجی و داخلی، این تصمیمات بیش از پیش پیچیده می‌شوند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

این فیلم که توسط رایان کوگلر (Ryan Coogler) کارگردانی شده است، با وجود اینکه تنها چهار روز از زمان انتشارش می‌گذرد، توانسته است تا به فروش ۲۴۳ میلیون دلاری دست پیدا کند. این فیلم در سه روز اول توانست فروش ۲۰۱٫۸ میلیون دلاری کسب کند که رقمی بسیار عجیب و حائز توجه بود و توانست تا یک رکورد جدید برای فروش در ماه فوریه را به خودش اختصاص دهد. از نظر فروش خارجی نیز، این فیلم در کشورهای انگلستان، کره جنوبی (که بخشی از این فیلم نیز در این کشور فیلم‌برداری شده است) و دیگر سرزمین‌های درحال پخش نیز فروش خوبی داشته است؛ ولی هنوز منتظر انتشار رسمی این فیلم در کشور چین هستیم، زیرا فیلم‌های مربوط به استودیو مارول (Marvel Studio) معمولا فروش بسیار خوبی در این کشور به‌دست می‌آورند. از زاویه دیگری نیز، این فیلم بازخوردهای جنجالی بسیار زیادی از طرف افراد معروفی دریافت کرده است؛ از جمله این افراد می‌شود به بازیگر فیلم Justice League «لیگ عدالت»، یعنی ری فیشر (Ray Fisher)، اپرا وینفری (Oprah Winfrey) و همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، یعنی میشل اوباما (Michelle Obama)، اشاره کرد. همچنین این فیلم دومین فیلم ابرقهرمانی جهان است که توانسته تا امتیاز سینمایی A+ را به خودش اختصاص دهد و نمره‌ی بالایی از سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) دریافت کند. این فیلم شروع خوبی برای راه‌اندازی جشن ده سالگی جهان سینماتیک مارول (Marvel Cinematic Universe) است.

باوجود اینکه افراد زیادی تا الان فیلم Black Panther را در سینماهای آمریکا دیده‌اند، به‌نظر می‌رسد که پتی جنکینز هنوز موفق به تماشای این فیلم نشده است. با این اوصاف، فیلم‌ساز فیلم Wonder Woman، قبل از دیدن این فیلم یک پیام تبریک برای رایان کوگلر و تیم سازنده‌ی این فیلم فرستاده است و همچنین در طی این پیام گفته است که بی‌صبرانه منتظر است تا به محض پیدا کردن یک زمان خالی در برنامه روزانه خودش، بتواند ماجراجویی جهان سینماتیک مارول را در سینما تماشا کند. شما در ادامه می‌توانید متن ارسال شده توسط پتی جنکینز را بخوانید که او در شبکه‌ی اجتماعی توییتر خودش منتشر کرده است:

تبریکات فراوان برای فیلم Black Panther در پایان هفته‌ی اول نمایشش. من بسیار خوشحالم بابت این موفقیت معنی‌دار شما. عوامل سازنده‌ی فیلم Wonder Woman بی‌صبرانه منتظر یک وقفه‌ی استراحت کوتاه در برنامه‌ی تولید این فیلم هستند تا بتوانند به تماشای فیلم Black Panther بنشینند. شما درحال تغییر دنیا هستید. این یک اتفاق شگفت‌انگیز است. من به همه شما تبریک می‌گویم.

از زاویه دیدی دیگر، می‌توان گفت که پتی جنکینز به خاطر اتفاقاتی که در طی سال پیش برای فیلم Wonder Woman رخ داد، می‌داند که چه حسی دارد، وقتی که فیلمی ابرقهرمانی تولید می‌شود و از سطح اتفاقات معمول این فیلم‌ها فراتر می‌رود و جنجال به‌پا می‌کند. درست مانند فیلم موفق قبلی شرکت دی‌سی (که در آن گال گادوت (Gal Gadot) نیز نقش یک پرنسس مربوط به سرزمین‌های آمازون را ایفا می‌کرد)، فیلم Black Panther نیز نشان داد که فیلم‌های ابرقهرمانی و مهم هالیوود با بودجه‌ی سطح بالا نیز می‌توانند مانند دیگر فیلم‌ها به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند. با وجود اینکه هر دو این فیلم‌ها یک ابرقهرمان زن و یا یک ابرقهرمان سیاه پوست را در مرکز داستان خود قرار داده‌اند، ولی موفقیت آن‌ها به خاطر محدوده دید وسیع و به تصویر کشیدن خوب این محدوده است، و همین امر باعث شده است تا نظرات مثبت منتقدان و همچنین میزان فروش بالا را به دست آورند. به علاوه تمام مواردی که ذکر کردیم، یک نقطه‌ی اشتراک دیگر نیز بین این دو فیلم وجود دارد، و این اشتراک فلورنس کازومبا (Florence Kasumba) است که بازیگری با ملیت آلمانی و اوگاندایی است که هم در فیلم Wonder Woman و در نقش تمیسکیرا سناتور اکانتا (Themyscira Senator Acantha) ایفای نقش می‌کرد و هم در فیلم Black Panther در نقش شخصیت دورا میلاج (Dora Milaje) حضور دارد.

بیش از هرچیز دیگری، موفقیت‌های فیلم Wonder Woman و Black Panther نشانه آن است که تصورات مردم از چیزهایی که کمپانی هالیوود می‌سازد تغییر کرده است. هر دو این شخصیت‌ها قبلا نیز وجود داشته‌اند و برای دهه‌های متوالی در قالب کتاب‌های مصور در بین طرفداران محبوبیت بسیاری را به خود اختصاص داده بودند؛ این امر ممکن است این سؤال را برای ما برانگیزد که: چرا این داستان‌ها پس از این مدت طولانی به فیلم‌های بزرگ تبدیل شده‌اند؟ جواب این سؤال ممکن واضح باشد، ولی با نگاه کردن به آینده، این مسئله مهم می‌شود که اکنون که پرنسس دایانا از تمیسکیرا و تی‌چالا پادشاه واکاندا، فرانچایزهای رونق یافته و محبوب مخصوص به خودشان را دارند، دیگر نباید در حاشیه دیگر داستان‌ها بمانند و باید سعی کنند تا در آینده، داستان‌های بیشتری مخصوص به خودشان بگویند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.