پائول کینگ کارگردان فیلم «پینوکیو» شد

23 February 2018 - 11:16

پائول کینگ (Paul King) کارگردان Paddington «پادینگتون» بازسازی لایو اکشن Pinocchio «پینو کیو» برای شرکت دیزنی را بر عهده دارد و پاییز امسال تولید را شروع خواهد کرد. کارگردان Skyfall، سم مندس (Sam Mendes) در اصل برای کارگردانی «پینو کیو» به پروژه پیوست اما سال گذشته استعفا داده و به پروژه‌ی دیگری پیوست. قبلا ساخت ریبوت دیگری از «پینوکیو» از شرکت برادران وارنر (Warner Bros) گزارش شده بود که ران هووارد (Ron Howard) برای کارگردانی آن و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) برای بازی در نقش ژپتو (Geppetto) به آن پیوستند. اما این پروژه به دلیل این که در دو سال گذشته پیشرفتی نداشت متوقف شد. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

پینوکیو اولین بار در کتاب «سرگذشت پینوکیو» که برای بچه‌ها توسط کارلو کولودی (Carlo Collodi) در سال ۱۸۸۳ نوشته شد، ظاهر گشت. اما بیشتر مردم با پینوکیو در انیمیشن سال ۱۹۴۰ از شرکت دیزنی آشنا شدند. داستان انیمیشن مربوط به یک نجار به نام ژپتو بود که عروسک‌های چوبی می‌ساخت و پینوکیو هم یکی از آن‌ها بود. یک فرشته‌ی مهربان، به پینوکیو زندگی داد و به او گفت که اگر می‌خواهد یک پسر واقعی شود باید ثابت کند ارزش آن‌را دارد. این فیلم جایزه‌ی اسکار را برای آهنگ خود که “When You Wish Upon a Star,” نام داشت، برد که توسط کلیف ادواردز (Cliff Edwards) بعنوان جیمنی کریکت (Jiminy Cricket) اجرا شد. این انیمیشن در باکس آفیس رکوردی خیره کننده از خودش به جای گذاشت و ۶۱۸ میلیون دلار کسب درآمد کرد. تعجبی ندارد که دیزنی بخواهد آن را بازسازی کند.

 THR گزارش می‌کند که دیزنی پائول کینگ که کارگردان «پادینگتون» بود را به لایو اکشن «پینو کیو» آورده است. بعلاوه جک ثرون (Jack Thorne) فیلم‌نامه را پس از پیتر هدجز (Peter Hedges) و کریس ویتز (Chris Weitz) خواهد نوشت. ویتز بعنوان تهیه کننده به همراه اندرو میانو (Andrew Miano) در این فیلم باقی خواهد ماند.

پائول کینگ یکی از قوی ترین کارگردانان در هالیوود است. اولین فیلم «پادینگتون» در سال ۲۰۱۴ اکران شد و با ۵۵ میلیون بودجه‌ای که صرف آن شد چیزی حدود ۲۶۸ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی کسب درآمد کرد. دنباله‌ی آن یعنی «پادینگتون ۲» با مشکلاتی مواجه شد. شرکت برادران وارنر برای سرپا نگه داشتن آن تلاش کرد و اکران آن را برای ماه ژانویه برنامه ریزی کرد. «پادینگتون ۲» در باکس آفیس جهانی ۲۱۳ میلیون دلار کسب درآمد کرد و در سایت روتن تومیتوز آمار خوبی کسب کرد. شایان ذکر است پائول کینگ به فیلم جدید Willy Wonka «ویلی وونکا» برای شرکت برادران وارنر پیوسته است.

با ساخت مجدد «پینوکیو»، دیزنی همچنان حرکتش در راه اندازی دوباره‌ی انیمیشن‌های کلاسیکش را ادامه می‌دهد.تلاش قبلی آنها فیلم Maleficent «ملفسینت» در سال ۲۰۱۴ بود که آنجلینا جولی (Angelina Jolie) در آن نقش شخصیت ضد قهرمان یعنی زیبای خفته را داشت. سپس، در سال ۲۰۱۵ شاهد اکران لایو اکشن Cinderella «سیندرلا» از کنث براناق (Kenneth Branagh) بودیم و پس از آن هم Jungle Book «کتاب جنگل» از جان فاورو (Jon Favreau) را داشتیم. اما برجسته‌ترین لایو اکشن که در باکس آفیس به خوبی ظاهر شد فیلم سال گذشته‌ی Beauty and the Beast با درخشش اما واتسون (Emma Watson)‌ بود.

جدای از «پینو کیو»، دیزنی لایو اکشن دیگری به نام Christopher Robin «کریستوفر رابین» را نیز در برنامه دارد که اواخر امسال منتشر می‌شود. این استودیو همچنین برنامه دارد تا Lion King «شیر و شاه»، Dumbo «دامبو» و Aladdin «علاءالدین» را نیز بازسازی کند. ممکن است از دیزنی بخواهید تا کمی بیشتر تلاش کند و این فیلم‌ها را سریعتر تولید کند، اما باید گفت که به این زود‌ی‌ها منتظر آن‌ها نباشید.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.