کارگردان فیلم Annihilation خبر از اقتباس جدیدی از رمان The Beach داد

24 February 2018 - 21:18

کارگردان فیلم Annihilation، الکس گارلند (Alex Garland) اعلام داشت که اقتباس جدیدی از رمان او، The Beach، ساخته خواهد شد. The Beach اولین بار سال ۱۹۹۷، سال‌ها قبل از اینکه گارلند بعنوان نویسنده وارد فیلم‌های Days Later 28 (بیست و هشت روز بعد)، Sunshine و Dredd شود، اکران شد. اولین فیلم گارلند در منصب کارگردانی، فیلم علمی تخیلی Ex Machina بود که امتیاز بالایی از منتقدین و مخاطبین گرفت. گارلند به دنبال آن Annihilation را ساخت که فیلم علمی تخیلی ترسناکی بر اساس رمانِ جف واندرمیر (Jeff VanderMeer) بود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم The Beach در تایلند فیلم‌برداری می‌شود و بیشتر فردیت و مسئولیت اکولوژیکی را نشان می‌دهد. داستان این فیلم درباره ماجراجو جوانی است که به گروه کوچکی از دوستان مسافر خود ملحق می‌شود که در حیات وحش دست نخورده‌ای زندگی می‌کنند. سرانجام، این مرد جوان کشف می‌کند که تحقق رویاهایش به آن راحتی که تصور می‌کرده نیست. در سال ۲۰۰۰، فیلم The Beach توسط دنی بویل (Danny Boyle) با بازی لئوناردو دی‌کاپریو کارگردانی شد. در آن زمان دی‌کاپریو تازه در بلاک‌باستری مانند تایتانیک شناخته شده بود. فیلم The Beach خیلی به شهرت دی‌کاپریو کمک نکرد و نمرات پایینی دریافت کرد. این فیلم به خاطر اسم دی‌کاپریو فروش جهانی ۱۴۴ میلیون دلار داشت.

در Reddit AMA، از نویسنده The Beach، الکس گارلند درباره احتمال ساخت فیلم اقتباسی جدیدی از کتابش پرسیده شد. و گارلند در کمال تعجب همگان اعلام کرد فیلم اقتباسی جدیدی از کتابش در دست ساخت است. در اینجا می‌توانید این پرسش و پاسخ را بخوانید:

گارلند هیچ اطلاعاتی درباره این فیلم ارائه نداده است. هرچند سال ۲۰۱۲، گزارشاتی منتشر شدند مبنی بر اینکه اندرو میلر (Andrew Miller) این کتاب را بصورت سریال تلوزیونی در قاب شبکه فاکس نشان می‌دهد. شاید این همان اقتباسی باشد که گارلند بدان اشاره کرد. از آنجایی که هنوز هیچ خبری درباره نسخه میلر از سال ۲۰۱۲ نبوده، این احتمال هست که این پروژه به فرد دیگری محول شده باشد. میلر در حال حاضر مشغول کار روی فیلم‌نامه سریال تلوزیونی Tremors شبکه Syfy با برگشت کوین بیکن (Kevin Bacon) است.

پر واضح است که بسیاری از طرفداران کتاب The Beach، نسخه‌ی فیلم دنی بویل و دی‌کاپریو را دوست نداشتند. شاید یک سریال تلوزیونی به مراتب بهتر باشد و عدالت را درباره شخصیت‌ها اجرا کرده و بیشتر به تِم‌های گارلند بپردازد. با این حال، گارلند هنوز نمرات خوبی برای فیلم اولش می‌گیرد. همانند Ex Machina، فیلم جدید او، Annihilation، تفکر برانگیز است و علمی تخیلی نیز می‌باشد. این فیلم بخاطر کلیشه‌ای نبودن و تجربه خاص‌اش تحسین شده است. متاسفانه آن‌هایی که در ایالت متحده زندگی‌ نمی‌کنند نمی‌توانند این فیلم را روی پرده سینما ببینند. پارامونت حقوق بین‌المللی فیلم را در اختیار نتفلیکس قرار داده که معتقد است این فیلم برای مخاطب عمومی بسیار دشوار و هوشمندانه است.

کار بعدی گارلند بعد از فیلم Annihilation، پروژه تلوزیونی جدید شبکه FX، به نام Devs است. این کارگردان اخیرا Devs را بصورت داستان تکنولوژی درباره بُعد خاصی از تکنولوژی توصیف کرده که برای او مشکل‌ساز است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.