۷ نکته‌ای که از فصل هفتم Game of Thrones می‌دانیم

28 August 2016 - 14:00

سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» با یک فصل ششم طولانی تا سال آینده طبق روال همیشگی با مخاطبان و طرفداران خود وداع گفت؛ البته این خداحافظی این بار کمی متفاوت خواهد بود و همان‌طور که می‌دانید کم کم به پایان داستان و فانتزی نامه وستروس نزدیک می‌شویم. در این مطلب به ۷ نکته‌ای که تاکنون در مورد فصل هفتم بازی تاج و تخت‌ها فهمیده‌ایم می‌پردازیم. لازم به ذکر نیست که ادامه مطلب داستان سریال را به طور کامل اسپویل می‌کند، پس اگر آن را تماشا نکرده‌اید خواندن این مقاله به شما پیشنهاد نمی‌شود.

دنریس تارگرین با اژدهاهای آتشینش خودنمایی بزرگی کرد و یک بار برای همیشه اربابان اسوس را شکست داد. جان اسنو پس از مدت‌ها ما را به آرزویمان رساند و یکی از سادیست ترین شخصیت‌های داستانی تاریخ یعنی رمزی اسنو را بالاخره از میان برداشت و به سزای اعمال کثیفش رساند. آریا بعد از دو فصل باری دیگر به سرزمین خود بازگشت و انتقام برادر و مادرش را از والدر فری گرفت. سرسی لنیستر با فریب دادن همه بالاخره به بزرگ‌ترین آرزوی خودش یعنی حکمرانی بر ۷ قلمرو وستروس رسید؛ اما می‌دانیم که سلطنت او خیلی هم طول نخواهد کشید و در فصل بعد شیرهای کسترلی راک باید به مصاف آتش و خون سلسله تارگرین ها بروند.

همه شما مثل ما عطش Game of Thrones بیشتر دارید! اما متاسفانه صبر یک ساله باری دیگر آغاز شده است. اطلاعات ریزی که هرروز منتشر می‌شوند می‌توانند این درد انتظار را تسلی دهند و در طول سال به شما یاری برسانند. در ادامه با ۷ نکته‌ای که در مورد فصل هفتم می دانیم همراه ما باشید.

۱- این بار باید تا تابستان ۲۰۱۷ صبر کنید اما طرفداران از همین الان پیش‌بینی و تصور خود را از فصل هفتم دریغ نمی‌کنند!‌

kahlessi-game-of-thrones

فیلم‌برداری صحنه‌های فصل هفتم سریال به دلیل نرسیدن فصل زمستان به نقاط همیشگی فیلم‌برداری باعث عقب افتادن کار توسعه عوامل شده است. خیلی جالب است که مدت‌ها در دنیای وستروس برای زمستان صبر کردیم و به ریش ند استارک برای وعده‌اش که «زمستان در راه است» (Winter is Coming) خندیدیم و حالا که زمستان در وستروس رسیده، باید منتظر باشیم تا زمستان در دنیای واقعی هم از راه برسد و ساخت ادامه سریال را میسر کند. با اینکه در کارها تأخیر افتاده انتظار می‌رود که HBO و تهیه‌کنندگان به خوبی از پس آن بر بیایند چرا که باید توجه داشته باشید تعداد قسمت‌ها هم برای دو فصل پایانی کم شده است. طرفداران از همین الان در مورد اتفاقات فصلی که می‌آید پیش‌بینی می‌کنند و سعی در پیدا کردن راز پایان نهایی نغمه یخ و آتش هستند.

۲- فیلم‌نامه به دست بازیگران رسیده است

maisie-williams-arya-game-of-thrones-season-6-1

مشخصاً اگر دیوید بنیف (David Benioff) و دی. بی. ویس (D.B. Weiss) بخواهند فیلم‌نامه هر فصل را به موقع تحویل دهند باید با شروع پخش هر بلاک بلافاصله مشغول به کار کردن شوند. طبق گفته خودشان، آن‌ها به طور کلی دو هفته در سال استراحت می‌کنند و باقی آن را بر روی سریال می‌گذارند. نمی‌توانیم بگوییم که کار آن‌ها برای فصل هفتم آسان‌تر شده است یا سخت‌تر. فصل هفتم سریال تنها ۷ قسمت دارد (و ۶ قسمت برای فصل هشتم باقی می‌ماند) که یعنی از روال معمولی سه قسمت کمتر است. با اینحال در نظر داشته باشید که به پایان داستان نزدیک می‌شویم و وقت و انرژی‌ای که این دو نویسنده و تهیه‌کننده بر روی فیلم‌نامه می‌گذارند طبیعتاً چند برابر می‌شود.

میزی ویلیامز (Maisie Williams) بازیگر نقش آریا استارک چندی قبل در توییت های خود اعلام کرد که فیلم‌نامه فصل هفتم را دریافت کرده و آن را کامل خوانده است. او حتی به طرفداران هشدار داد که خود را برای فصل جدید آماده کنند و خاطر نشان کرد تحمل آنچه در راه است را نخواهیم داشت! بااینکه این‌ها اصولاً فقط برای ایجاد جریان هایپ در میان رسانه‌ها است، نباید سابقه جنجالی و خراب سریال را هم فراموش کنیم. مطمئن باشید «بازی تاج و تخت» ای که به ما عروسی خونین و مرگ جان اسنو را نشان داد به هیچ وجه در کار خود رحم ندارد و اصلاً هم اهمیت نمی‌دهد که کدام شخصیت‌ها محبوب هستند؛ اگر شخصیتی بر سر راه باشد یا حتی کشتن او توجه و جنجال زیادی در فضای مجازی و طرفداران ایجاد کند، بنیف و ویس لحظه‌ای هم در نوشتن مرگ او درنگ نمی‌کنند.

۳- فصل جدید کوتاه‌تر خواهد بود 

benioff

بارها در اخبار و گزارشات متعدد اشاره کرده‌ایم که فصل هفتم سریال Game of Thrones از حالت عادی آن که ۱۰ قسمتی بود کمتر می‌شود. در میان پخش فصل ششم بود که اولین بار چنین چیزی به گوشمان خورد و در ابتدا فکر می‌کردیم شایعه‌ای بیش نباشد. مدتی بعد خود نویسندگان تأیید کردند که فصل بعدی کوتاه‌تر خواهد بود و گفتند که به طور کل ۱۳ قسمت دیگر تا پایان داستان باقی مانده است. ۷ قسمت در فصل هفتم پوشش داده می‌شود و ۶ قسمت باقی مانده در فصل پایانی یا هشتم به تصویر کشیده می‌شود.

باورش برای ما هم کمی سخت است که بعد از این همه وقت سریال Game of Thrones بالاخره به پایان خود نزدیک می‌شود. سال ۲۰۱۰ که اولین فصل آن پخش شد به هیچ وجه انتظار نمی‌رفت که تا این حد محبوبیت جهانی به‌دست آورد و باعث شود HBO تا آخر آن را ادامه دهد. یکی از موارد قابل‌تحسین این است که HBO بازی تاج و تخت را به پایان می‌رساند؛ در واقع این شبکه به راحتی می‌توانست از نویسندگان درخواست کند تا داستان را کش دهند که در نهایت باعث سودآوری بیشتر می‌شد اما چنین اتفاقی نیفتاد و به نظر می‌رسد GOT قدرتمند کار خودش را تمام خواهد کرد.

۴- گیم آو ترونز با پخش دیرهنگامش شانس شرکت در جوایز امی سال بعد را از دست می‌دهد

۱۳-Emmy-Statuette

سریال Game of Thrones برای فصل ششم طوفانی‌اش امسال نامزد دریافت ۲۳ جایزه مراسم امی – که به صنعت تلویزیون آمریکا اختصاص دارد – شده است. سال قبل هم با جوایز بسیاری که در شاخه‌های مختلف به این سریال تعلق گرفت، «بازی تاج و تخت» رکوردشکن این مراسم شد و امسال هم رکورد تعداد نامزدی‌ها را در دست دارد. کافیست GOT تنها در ۸ شاخه از ۲۳ مورد در نظر گرفته شده برنده شود تا باری دیگر وستروس تاریخ ساز شود. متاسفانه به علت تأخیر در پخش فصل هفتم نمی‌توانیم انتظار حضور آن را در جشنواره‌امی داشته باشیم؛ با اینکه می‌دانیم ممکن است حتی از فصل ششم هم عظیم‌تر و قوی‌تر ظاهر شود.

۵- جان اسنو فعلا جای پای محکمی در داستان دارد

game-of-thrones-battle-of-the-bastards-9

جان اسنو (با بازی کیت هرینگتون) نقش بسیار پررنگی در فصل ششم داشت. از سال گذشته که در پایان فصل پنجم کشته شد می‌دانستیم که به گونه‌ای به سریال بازمیگردد. ماه‌ها تلاش و تصور طرفداران و صدها مقاله‌ای که به بررسی این موضوع پرداخت در آخر نتیجه خود را نشان دادند و ملیساندره جان اسنو را به زندگی بازگرداند. با اینکه «بازی تاج و تخت» سریالی نیست که در آن خیال آدم در مورد شخصیت‌های مورد علاقه‌اش راحت باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که وضعیت جان اسنو فعلاً امن است!

در یکی از شات‌های قسمت نهم فصل ششم یعنی Battle of the Bastards «نبرد حرامزاده‌ها» جان خودش را تنها در برابر سواران بولتون ها پیدا می‌کند؛ اعتراق کنید که شما هم در آن صحنه قلبتان ایستاد و برای لحظه‌ای هم که شده فکر کردید الان است که دوباره کشته شود! در نظر داشته باشید که در تئوری‌های فعلی جان اسنو را به عنوان آزور آهای وستروس می‌شناسند. آزور آهای قهرمانی است که با شمشیر آتشینش در برابر وایت واکرها می‌ایستد و صف‌های استوار این موجودات پلید را در هم می‌شکند. حتی بسیاری بر این باورند که A Song of Ice and Fire «نغمه‌ای از یخ و آتش» در واقع به شخصیت جان اسنو اشاره دارد که در پایان همین فصل هم مشخص شد از دو تبار تارگرین (آتش) و استارک (یخ) زاده شده است.

۶- به احتمال زیاد کتاب ششم قبل از پخش فصل هفتم منتشر می‌شود

grrm

جرج آر. آر. مارتین (George R.R. Martin) قرار بود در ابتدا کتاب ششم این مجموعه را پس از سال‌ها قبل از پخش شدن فصل ششم سریال برای عرضه در بازار آماده کند. یک ماه قبل از پخش فصل ششم مارتین در وبلاگ شخصی خودش اعلام کرد که کار نوشتن کتاب ششم به پایان نرسیده و هنوز خیلی کار دارد. او صمیمانه عذرخواهی کرد و همه هواداران و دنبال کنندگان وی هم فشاری را که بر روی نویسنده محبوبشان است درک کردند. حالا مارتین باری دیگر تا سال آینده (و حتی کمی دیرتر) فرصت دارد تا کتاب ششم یعنی The Winds of Winter «بادهای زمستان» را منتشر کند.

می‌دانید که سریال از کتاب در فصل ششم عبور کرد و بسیاری از چیزهایی که به نمایش گذاشته شد مواردی هستند که در منبع اصلی اقتباس ندیده‌ایم. با توجه به اینکه کتاب‌ها همیشه دامنه گسترده‌تری از داستان را پوشش داده‌اند این احتمال می‌رود که مارتین با عرضه بادهای زمستان باری دیگر از سریال جلوتر بیافتد اما این را هم در نظر بگیرید که تا کتاب هفتم A Dream of Spring «رویای بهار» به نگارش قلم خسته این نویسنده در بیاید، شاید سال‌ها طول بکشد.

بعضی از طرفداران اگر کتاب بادهای زمستان را همین امسال نخوانند دیگر به قصد جان مارتین هرطوری شده او را پیدا می‌کنند! گروهی هم به طور کلی بیخیال آن شده اند و منتظرند تا ببینند این نویسنده آمریکایی که با یک انگشت داستان‌هایش را تایپ می‌کند بالاخره چه زمانی می‌تواند کتاب ششم را ارائه دهد. دیگر نمی‌خواهم در مورد این نگرانی که ممکن است جرج مارتین نتواند قبل از رسیدن اجل کتاب‌هایش را به پایان برساند صحبت کنیم!

۷- باید باری دیگر «دیوار»‌ و جادوی آن را در نظر بگیریم

the-wall-bran-the-builder

یکی از سوالاتی که سخت ذهن طرفداران و حتی خوانندگان کتاب‌ها را مشغول کرده این است که وایت واکرها چگونه از دیوار عبور خواهند کرد؟ می‌دانیم که دیوار جادویی است و مانند درخت کلاغ سه چشم از ورود وایت واکرها جلوگیری می‌کند و این گونه موجودات جادویی جلوگیری می‌کند. در اینجا احتمالات بسیار زیادی مطرح است. اول از همه در نظر بگیرید که شاه شب (Night King) دست برندون استارک را علامت‌گذاری کرد و به واسطه آن توانست به درخت وارد شود و کلاغ سه چشم را بکشد (.Hodor, Respect) حال در نظر بگیرید که این علامت هنوز هم برروی دست برندون نقش بسته باشد و او از دیوار عبور کند؛ آیا این بدین معناست که وایت واکرها هم به راحتی می‌توانند به دیوار نزدیک شوند؟

یکی دیگر از احتمالات موجود این است که سمول تارلی در اولدتاون با دمیدن در یک شیپور افسانه‌ای (که فعلاً فقط در کتاب‌ها وجود دارد) باعث از بین رفتن دیوار می‌شود. عده‌ای هم می گویند که با آمدن زمستان و یخ زدن کرانه اطراف دیوار، وایت واکرها به راحتی می‌توانند وارد وستروس شوند. بنجن، عموی برندون، به او توضیح می‌دهد که:

دیوار فقط یخ و سنگ نیست. وردهای کهن در ریشه‌های آن قرار داده شده است؛ جادویی قدرتمند، تا از انسان‌ها در برابر چیزی که فراتر از آن وجود دارد دفاع کند. تا وقتی دیوار می‌ایستد، مردگان نمی‌توانند عبور کنند. من نمی‌توانم عبور کنم.

دیوید و دن در یکی از مصاحبه هایشان گفتند:

چیزی که در این فصل مشخص شد این بود که دیوار فقط یک ساختار فیزیکی نیست تا ارتش مردگان را بیرون نگه دارد.

به نظر شما این حرف به چه معناست؟ مسلماً در فصل هفتم جواب خود را خواهیم گرفت.

تا دو سال دیگر Game of Thrones هم پایان می‌یابد و با اینکه می‌دانیم به آخر نزدیک می‌شویم، هنوز نمی‌توانیم برای دو فصل بعدی و باقی مانده صبر کنیم.

با استفاده از مقاله The Wrap

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.