سریال Stranger Things قرار نیست تا تبدیل به یک فرانچایز شود

28 February 2018 - 18:00

سریال Stranger Things «چیزهای عجیب» قرار نیست تا پس از اتمام، تبدیل به یک فرانچایز شود. کمپانی نتفلیکس (Netflix)، کار خودش را در سال ۱۹۹۸ آغاز کرد و در آن زمان موجب تحولی در صنعت اجاره‌ی فیلم‌های مختلف شد، زیرا این شبکه دی‌وی‌دی‌ها را به صورت پستی و مستقیم به خانه‌ی مشترکینش ارسال می‌کرد. سپس در سال ۲۰۰۷ این کمپانی شروع به تولید محتوای اصلی کرد و به یک رسانه‌ی سیال تبدیل شد و کار خودش را نیز با سریال House of Cards «خانه پوشالی» آغاز کرد. از آن زمان به بعد، این فیلم به یکی از قدرت‌های صنعت سرگرمی تبدیل شد که برخی از پروژه‌ها را با بالاترین (و گاهی هم پایین‌ترین) کیفیت عرضه می‌کرد که شامل برنامه‌های تلوزیونی می‌شد؛ یکی از این برنامه‌های تلوزیونی، سریال Stranger Things است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

سریال Stranger Things که در سبک علمی تخیلی و ترسناک است و توسط برادران دافر (مت و راس)، در محیط مربوط به دهه‌ی ۱۹۸۰ تولید شده است؛ یکی از سریال‌های تلوزیونی است که این روزها نام آن‌را بسیار زیاد می‌شنویم. این سریال در سال ۲۰۱۶ و پس از انتشارش سر و صدای بسیار زیادی را در جهان به راه انداخت و این تاثیرات و شهرت حتی پس از پخش فصل دوم این سریال در سال ۲۰۱۷ نیز حتی اندکی کاهش نیافت. اکنون درحالی‌که بدون شک این سریال یکی از بهترین و موفق‌ترین پروژه‌های شبکه‌ی نتفلیکس است، برادران دافر فقط قصد دارند تا چهار یا پنج فصل از سریال Stranger Things را بسازند. زمانی‌که داستان این سریال به پایان برسد، دقیقا زمانی فرا می‌رسد که همه چیز درباره این سریال به پایان خواهد رسید. اینطور که از شواهد و گفته‌ها معلوم است، هیچ نقشه‌ای وجود ندارد که قصد داشته باشد تا این سریال را توسعه دهد و آن‌را به یک فرانچایز تبدیل کند.

تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال Stranger Things، یعنی شاون لوی (Shawn Levy)، در مصاحبه‌ای که با وبسایت خبری کامیک بوک (ComicBook) داشته است، اعلام کرده است که نتفلیکس تا قبل از پروژه‌ی Stranger Things، به این موضوع فکر نکرده بود که پروژه‌های خودش را تبدیل به فرانچایز کند و آن‌ها را توسعه دهد. ولی بیان این موضوع، این مفهوم را به ما می‌رساند که شاون لوی و برادران دافر قصد ندارند تا این سریال را گسترش دهند؛ حداقل می‌دانیم که فعلا چنین قصدی ندارند.

شما در ادامه می‌توانید بخشی از صحبت‌های شاون لوی را بخوانید:

ایده‌ای به نام فرانچایز، قبل از سریال Stranger Things در گروه شبکه‌ی نتفلیکس وجود نداشت. و ما قطعا زمانی که وارد پروسه‌ی بازاریابی می‌شویم، زمانی که وارد شراکت و همچنین مشارکت برای تبلیغات می‌شویم، متوجه‌ی رشد این شبکه نیز می‌شویم. ما به‌عنوان یک فرانچایز درباره‌ی سریال Stranger Things صحبت نمی‌کنیم. ما قطعا علاقه‌داریم تا چند فصل دیگر نیز از این سریال را بسازیم. علاوه بر این، این سریال قطعا به یکی از بهترین پروژه‌های شبکه‌ی نتفلیکس تبدیل شده است؛ و طرفداران حتما دوست دارند تا ما داستان‌های مربوط به این پروژه را در هر حالت و شکلی برای آنان نقل کنیم و تا هرچند سال که بتوانیم این کار را ادامه دهیم.

به نظر نمی‌رسد که لوی علاقه‌ای به توسعه‌ی این سریال داشته باشد، حتی در حالت‌هایی مانند اسپینوف یا پیشینه و یا دنباله‌ی این پروژه؛ ولی به‌نظر می‌رسد که شبکه‌ی نتفلیکس حداقل به انجام دادن این کار فکر کرده است. باز هم تکرار می‌کنم که سریال Stranger Things یکی از بزرگ‌ترین آثار مربوط به کمپانی نتفلیکس می‌باشد؛ مخصوصا بعد از اینکه سریال House of Cards، پس از آن‌که ادعاهای تجاوز جنسی علیه کوین اسپیسی (Kevin Spacey) منتشر شد، ضربه‌ی بسیار بزرگی را متحمل شد. از طرفی نیز با توجه به موضوع بحث ما، خیلی سخت خواهد بود که ببینیم داستانی به خوبی داستان سریال Stranger Things که توانایی بسیار زیادی برای توسعه دارد، هیچ توسعه‌ای را دریافت نکند. هم‌اکنون راه‌های بسیار زیادی برای توسعه‌ی داستانی این سریال وجود دارد، ولی متاسفانه این موضوع، چیزی نیست که لوی و برادران دافر قصد انجام آن‌را داشته باشند.

در عوض، برادران دافر قصد دارند تا یک داستان خاص و جذاب را در دو یا سه فصل دیگر، برای ما روایت کنند. پس فعلا، از آنجا که فیلم‌برداری فصل سوم سریال Stranger Things قرار است تا در فصل بهار آغاز شود، طرفداران این سریال می‌توانند مشتاقانه منتظر باشند تا فصل سوم این سریال در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته درآید. ما نیز فقط صبر خواهیم کرد تا ببینیم در طی چند سال آینده، وقتی این سریال به پایان داستان خودش برسد، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. همچنین هنوز هیچ زمان مشخصی برای انتشار فصل سوم این سریال مشخص نشده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.