نیل دراکمن امیدوار است فیلم The Last of Us ساخته نشود

1 March 2018 - 08:00

فیلم‌نامه فیلم آخرینِ ما (The Last of Us) نوشته شده و نیل دراکمن (Neil Druckmann) امیدوار است هرگز تبدیل به فیلم نشود، حداقل در وضعیت فعلی. استودیو سونی (Sony Pictures) مدتی‌ست که بازی‌های ویدیویی پلی‌استیشن را برای ساخت زیر نظر دارد و تعدادی عنوان از ناتی داگ چشم سونی را گرفته است. از جمله کشف‌نشده (Uncharted) و آخرین ما. در حالی که فیلم کشف‌نشده اخیرا از اقتباسی مستقیم تبدیل شد به داستانی اورجینال درباره‌ نیتان دریک (Nathan Drake) جوان، پروژه آخرین ما هنوز هم لنگ لنگان روند خود را طی می‌کند. برای خواندن ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید…

سونی در ماه مارس ۲۰۱۴ اعلام کرد قصد تولید فیلم آخرین ما را دارد، درست یک سال بعد از ورود بازی به بازار. قرار بود کارگردان اسبق مرد عنکبوتی و فیلم مرده‌ی شیطانی (Evil Dead)، سم ریمی (Sam Riami)،تهیه‌کنندگی این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای به نوشته‌ی دراکمن بر عهده گیرد. دراکمن در کنار بروس استریلی (Bruce Straley) کارگردانان این بازی بودند. با وجود قول اولیه سونی مبنی بر ساخت این فیلم، به مرور زمان این پروژه به حاشیه رفت و نهایتا در سال ۲۰۱۶ ساخت آن به کلی متوقف شد (اصطلاحا به «جهنم توسعه» رفت). اما حالا که مشخص است، ناتی داگ زیاد هم ناراحت نیست، چون اصلا تمایلی برای اقتباس این بازی ندارند.

نیل دراکمن در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است از فیلم‌نامه‌ای که نوشته است برای فیلم استفاده نشود:

… و حتی خودم هم روی فیلم‌نامه آخرین ما کار کردم که قرار بود اقتباسی مستقیم باشد. و حالا که مدتی از آن جدا شده‌ام می‌توانم به ‌آن نگاه کنم و به خودم بگویم: نمی‌خوام این فیلم ساخته بشه.

شکی در این که طرفداران بسیار خوشحال خواهند شد تا بالاخره به ثمر نشستن فیلم آخرین ما را ببینند نیست، اما دراکمن اخیرا در مصاحبه‌ای درمورد اقتباس سینمایی از بازی کشف‌نشده گفت که مسئولین ناتی‌داگ علاقه‌ای ندارند که بازی‌هایشان به طور مستقیم تبدیل به فیلم شوند، چرا که بسیاری از بازی‌هایشان وجهه سینمایی دارند و اقتباس از آنها یعنی به پرده کشیدن داستانی که قبلا گفته شده. با این حال دراکمن موافق فیلمی‌ست که داستانی متفاوت از دنیای آخرین ما بیان کند. یا شاید هم داستانی با شخصیت‌های متفاوت:

شاید کاری باشد که بتوان در این جهان انجام داد. حالا با تغییر شخصیت‌ها یا زمان. اما برای من و دوستانم در ناتی داگ و بسیاری از طرفداران، نولان نورت (Nolan North) همیشه نیتان دریک، اشلی جانسون (Ashley Johnson) همیشه الی و تروی بیکر (Troy Baker) همیشه جول باقی خواهند ماند (همه اینها صداگذاران بازی بودند) و دیدن شخص دیگری در هر یک از این نقش‌ها برایمان گیج‌کننده خواهد بود.

سونی می‌تواند رویه فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های کامیک را در پیش بگیرد. یعنی فیلمی از آخرین ما بسازد که داستانی از همان رنگ و بو تعریف کند اما لزوما اقتباسی مستقیم از بازی نباشد. این به فیلم‌سازان این اجازه را هم می‌دهد تا خلاقیت خود و همچنین دنیای آخرین ما را گسترش دهند و جا را برای فیلم‌های احتمالی بعدی هم باز بگذارند. البته این دراکمن و تیم ناتی داگ را هم راضی می‌کند که داستان جول و الی را دوباره بر روی پرده بزرگ نبینند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.