کارگردان Lady Bird می‌خواهد سه فیلم جدید دیگر در ساکرامنتو بسازد

1 March 2018 - 15:10

گرتا گرویگ (Greta Gerwig) نویسنده و کارگردان، ساکرامنتو را در فیلم Lady Bird به شهرت رساند و حالا او می‌خواهد سه فیلم دیگر در شهر کالیفرنیا بسازد. فیلم Lady Bird گرویگ با فروش ۴۷ میلیون دلاری خود یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ شد. حالا این فیلم در ۵ بخش از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اورجینال نامزد دریافت اسکار شده است. این فیلم بهترین فیلم سال ۲۰۱۷ از سوی جامعه ملی منتقدین فیلم نام گرفت. با سینماگیمفا همراه باشید.

سیرشا رونان (Saoirse Ronan) ستاره‌ی این فیلم در نقش دانش‌آموز سال بالایی دبیرستان ساکرامنتو ظاهر شد که رویای رفتن به جایی را دارد که فرهنگ آنجاست. نام واقعی Lady Bird، کریستن است اما نوجوان قلدر مدرسه همه را مجبور می‌کند او را با نام مستعار صدا کنند. رونان سومین نامزدی اسکار خود را برای بازی در این فیلم به دست آورده است. لاری متکالف (Laurie Metcalf) نیز برای بازی در نقش مادر Lady Bird نامزد شده است. گرتا گرویگ تجربه شخصی خود در ساکرامنتو را به تصویر کشیده و زن جوانی را نشان می‌دهد که در آستانه‌ی بزرگسالی قرار گرفته و به دنبال هویت خود است و در این راه سخت‌ترین درس‌های زندگی را یاد می‌گیرد.

در اولین نسخه‌ی پادکست جدید استودیوی A24، تولیدکنندگان Lady Bird، گرویگ درباره بازدید مجدد ساکرامنتو فیلمش در فیلم‌های آینده گفت. گرویگ اظهار داشت امیدوار است سرانجام سه فیلم در پایتخت کالیفرنیا بسازد. برنامه هر فیلم بدین گونه است که در مناطق مختلفی از شهر فیلم‌برداری شوند.

من خیلی دوست دارم چهار تا فیلم در ساکرامنتو بسازم. دوست دارم فیلم‌های چهارتایی ساکرامنتویی بسازم‌. این از چهارتایی Elena Ferrante Neapolitan الهام گرفته میشه، او این چهار تا کتاب رو نوشته که وقایع اون بیشتر در نپال رخ می‌دهند. اونا خیلی خوبن. فکر می‌کنم دوست دارم اینکارو بکنم. بخش‌های متفاوت زیادی در ساکرامنتو هستند که دوست دارم پیداشون کنم. احساس می‌کنم من استحقاق‌اش رو دارم. من اهل اونجام و خانواده از اونجا نرفتن و هنوز اونجا زندگی می‌کنند، دوستام هنوز اونجان و حس می‌کنم با احساس خاصی درباره اونجا حرف می‌زنم.

فیلم Lady Bird در منطقه کارگرنشین و فروشگاه‌ها و مغازه‌های ساکرامنتو فیلم‌برداری شده است. این فیلم نحوه زندگی بچه‌های ثروتمند و دوستی کریستن با همکلاسی‌های کاتولیک‌اش مانند دنی (با هنرمندی لوکاس هجز Lucas Hedges) و جنا (با هنرمندی اُدیا راش Odeya Rush) را نشان می‌دهد. کریستن با آگاهی از وضعیت خانوادگی‌اش، بعدا تظاهر می‌کند در خانه‌ی زیبای مادر بزرگ دنی زندگی می‌کند، کاری که بعدا به ضررش تمام می‌شود. در ابتدای فیلم می‌بینیم او خوابِ فرار از ساکرامنتو را می‌بیند‌ اما در پایان فیلم به جایی که در آن بزرگ شده افتخار می‌کند.

گرتا گرویگ ساکرامنتو و کمک آن برای شکل گرفتن او بعنوان یک انسان و فیلم‌ساز را تحسین می‌کند.‌ تاثیر شهر در هر صحنه از فیلم را می‌بینیم و جای تعجب ندارد که او می‌خواهد به آنجا بازگردد. سرانجام، ساکرامنتو چیزی می‌شود که نیویورک برای وودی آلن آن‌گونه است. یا روم برای فلینی بود. سوال اینجاست که آیا کریستن جایی در هیچ یک از این فیلم‌های آتی گرتا دارد؟ یا آیا گرویگ شخصیت‌های جدیدی برای هر سه فیلم خلق می‌کند و آن‌ها را با یک تِم و مکان با هم مرتبط می‌سازد؟

به هر حال، گرویگ تنها کارگردانی نیست که به دنبال ساخت دنباله برای فیلم‌های نامزد اسکار است. لوکا گواداگنینو قبلا درباره ساخت چندین دنباله برای فیلم Call Me By Your Name صحبت کرده بود تا شخصیت‌های الیو و الیور را در زمان‌های مختلف به هم برساند. جوردن پیل (Jordan Peele) نیز احتمالا برای فیلم ترسناک Get Out دنباله‌ای خواهد ساخت. چهارم مارس مشخص می‌شود آیا اولین فیلم گرویگ اسکار بهترین فیلم را به خانه می‌برد یا خیر. یا گرویگ خودش دومین زنِ کارگردانی می‌شود که جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود می‌کند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.