مارتین اسکورسیزی فیلمبرداری The Irishman را به پایان رسانده است

7 March 2018 - 09:48

مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) مرحله‌ی تولید فیلم The Irishman «مرد ایرلندی»، آخرین اثر گنگستری خود را به پایان رسانده است. این فیلم که همکاری دیگری بین این کارگردان افسانه‌ای و منبع الهام سابق‌اش یعنی رابرت دنیرو (Robert De Niro) است، سال‌های زیادی را در مرحله‌ی پیش‌تولید بود و نهایتا در سال ۲۰۱۶ به مرحله‌ی تولید رسید. فیلم «مرد ایرلندی» براساس کتاب I Heard You Paint Houses نوشته‌ی Charles Brandt است و داستان فرانک «مرد ایرلندی» شیران (Frank “The Irishman” Sheeran) را روایت می‌کند؛ کسی که مشارکت خود را در اقدامات جنایت‌کارانه‌ی متعددی به یاد می‌آورد، از جمله ناپدید شدن جیمی هوفا (Jimmy Hoffa). در این فیلم جمعی از بازیگران تراز اول حضور دارند، از قبیل آل پاچینو (Al Pacino)، جو پشی (Joe Pesci)، ری رومانو (Ray Romano) و آنا پاکین (Anna Paquin). با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در ابتدا قرار بود که «مرد ایرلندی» توسط کمپانی پارامونت (Paramount) تولید شود اما این کمپانی نهایتا به دلیل نگرانی‌هایی در ارتباط با بودجه‌ی سنگین فیلم از این پروژه کنار کشید. اسکورسیزی در این فیلم از فناوری CGI برای کاهش سن بازیگران استفاده می‌کند تا بازیگران پابه‌سن‌گذاشته‌اش بتوانند نسخه‌ی جوان‌تر خود را ایفا کنند که فرایند بسیار پرهزینه‌ای است. نهایتا کمپانی نت‌فلیکس (Netflix) تهیه‌ی این فیلم را بر عهده گرفت و دوربین‌ها سال گذشته شروع به کار کردند. اکنون سفر طولانی و پرفرازونشیب اسکورسیزی تنها یک قدم تا کامل شدن فاصله دارد.

اسکورسیزی از طریق اکانت رسمی خود در اینستگرام خبر هیجان‌انگیزی را اعلام کرد مبنی بر این که فیلمبرداری «مرد ایرلندی» را به پایان رسانده است. او از این فرصت استفاده کرد و از تمام افراد دخیلی که ساختن این فیلم را به یک واقعیت تبدیل کردند، سپاس‌گزاری کرد.

با به پایان رسیدن بخش اصلی فیلمبرداری این فیلم، اسکورسیزی اکنون خود را مشغول مرحله‌ی فنیِ طولانیِ «مرد ایرلندی» خواهد کرد. اگرچه این کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، بیش‌تر به دلیل درام‌های کاراکترمحور شناخته می‌شود اما کار کردن با جلوه‌های ویژه خیلی برای او چیز جدیدی نیست. فیلم هوگو (Hugo)، غزل عاشقانه‌ی اسکورسیزی برای سینما، بیش‌ترین جایزه را در رشته‌های فنی اسکار آن سال کسب کرد، از جمله جایزه‌ی بهترین جلوه‌های ویژه. مضاف بر این، برخی از فیلم‌های اسکورسیزی از قبیل The Aviator «هوانورد» و The Wolf of Wall Street «گرگ وال استریت» ابعاد بسیار بلندپروازانه‌ای دارند، بنابراین «مرد ایرلندی» نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد. اگر استادی همچون اسکورسیزی با استفاده‌ی زیاد از فناوری CGI مشکل می‌داشت حتما مسیر دیگری را انتخاب می‌کرد. این فناوری در حال بهتر شدن است و آن‌چه که اسکورسیزی برای رسیدن به آن تلاش می‌کند قطعا قابل حصول است.

نت‌فلیکس خیلی با فیلم‌های اورژینالی که اخیرا تولید کرده، خوش‌شانس نبوده است. به عنوان شاهدی بر این مدعا می‌توان به فیلم‌های Mute «لال»، Bright و The Cloverfield Paradox  اشاره کرد که به لحاظ انتقادی موفق نبوده‌اند. البته این مسئله به این معنا نیست که «مرد ایرلندی» نیز سرنوشت مشابهی خواهد داشت. این کمپانی معظم به تازگی اولین اسکار خود را کسب کرد (بهترین مستند با فیلم Icarus) و فیلم Mudbound ساخته‌ی دی ریس (Dee Rees) نیز در شاخه‌های کلیدی اسکار همچون بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی و بهترین بازیگر مکمل زن، نامزد دریافت جایزه بود. به نظر می‌رسد که اسکورسیزی با بالا رفتن سنش بهتر می‌شود، بنابراین «مرد ایرلندی» باید فیلم به‌یادماندنی دیگری در کارنامه‌ی پربار او باشد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.