کارگردان فیلم اصلی Fast and Furious خواهان بازگشت برای ساخت قسمت نهایی آن است

7 March 2018 - 18:02

راب کوهن (Rob Cohen) کارگردان فیلم The Fast and The Furious «سریع و خشمگین»، می‌خواهد بازگردد تا سکان هدایت قسمت نهایی این مجموعه‌فیلم دیرپا یعنی فیلم Fast & Furious 10 «سریع و خشمگین ۱۰» را بر عهده بگیرد. کوهن در سال ۲۰۰۱ فیلم «سریع و خشمگین» را بر اساس فیلمنامه‌ای از گری تامپسون (Gary Thompson) و دیوید آیر (David Ayer) کارگردانی کرد. این فیلم براساس مقاله‌ی Racer X که در مجله‌ی وایب (Vibe) منتشر شد و به رالی خیابانی در نیویورک می‌پرداخت، ساخته شد اما در عین حال داستانی بدیع بود و به لحاظ تجاری به یکی از موفق‌ترین مجموعه‌فیلم‌های تاریخ سینما بدل شد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلم «سریع و خشمگین» به لحاظ انتقادی موفق نبود اما با بودجه‌ی ساختِ ۳۸ میلیون دلاری به فروشی جهانی معادل ۲۰۷ میلیون دلار رسید. همین موفقیت کافی بود تا ساختن دنباله‌های بعدی قطعی شود. اما کمپانی یونیورسال تا قبل از این‌که جاستین لین (Justin Lin) در سال ۲۰۰۹ با ساخت  فیلم «سریع و خشمگین» جان تازه‌ای به این مجموعه ببخشد، خیلی به پتانسیل‌های این مجموعه‌فیلم توجهی نمی‌کرد. از آن سال تاکنون هر دو سال یک‌بار قسمتی از این مجموعه‌فیلم اکران می‌شود. لین تمام این فیلم‌ها را به استثنای دو قسمت آخر، کارگردانی کرده است. فروش این مجموعه‌فیلم در سال ۲۰۱۵ با فیلم Furious 7 «خشمگین ۷» به اوج خود رسید و توانست به فروش جهانی ۱.۵ میلیارد دلار برسد و اکنون کوهن امیدوار است تا بتواند بازگردد و سکان هدایت «سریع و خشمگین ۱۰»، آخرین قسمت این مجموعه‌فیلم را بر عهده بگیرد.

کوهن در مصاحبه‌ای با Screen Crush درباره‌ی فیلم اخیرش، Hurricane Heist، به طور مختصر درباره‌ی مجموعه‌فیلم «سریع و خشمگین» نیز صحبت کرد و نیز ابراز امیدواری کرد که بتواند فیلم «سریع و خشمگین ۱۰» را برای یونیورسال کارگردانی کند. کوهن گفت:

من همیشه امیدوارم که یونیورسال برای کارگردانی آخرین قسمت سراغ من بیاید.

با توجه به محبوبیت بالای این مجموعه‌فیلم، بعید است که دست‌اندرکاران کمپانی یونیورسال به این زودی‌ها آن را رها کنند اما آن‌ها برنامه دارند تا داستان اصلی این مجموعه‌فیلم را با دو قسمت دیگر به پایان برسانند و پس از آن با اسپین‌آف‌هایی درباره‌ی کاراکترهای محبوب آن این مجموعه‌فیلم را ادامه بدهند. در ابتدا قرار بود که Fast and Furious 9 «سریع و خشمگین ۹» آوریل ۲۰۱۹ اکران شود و «سریع و خشمگین ۱۰» آوریل ۲۰۲۱ به روی پرده برود. اگرچه این برنامه اندکی به دلیل پروژه‌ی اسپین‌آف فعلا بدون نام Hobbs/Shaw «هابز/شاو» تغییر کرده است.

کمپانی یونیورسال اخیرا تاریخ آوریل ۲۰۱۹ را به اکران اسپین‌آف «هابز/شاو» اختصاص داده است. در این فیلم دواین جانسون (Dwayne Johnson) بار دیگر نقش مأمور لوک هابز (Luke Hobbs) را ایفا می‌کند و جیسون استاتهام (Jason Statham) نیز در نقش دکارد شاو (Deckard Shaw) ظاهر می‌شود. با اکران این فیلم در سال ۲۰۱۹، اکران فیلم «سریع و خشمگین ۹» به آوریل ۲۰۲۰ موکول شد ولی فیلم «سریع و خشمگین ۱۰» فعلا همان تاریخ اکران قبلی خود یعنی آوریل ۲۰۲۱ را حفظ کرده است. بنابراین طرفداران می‌توانند منتظر سه فیلم از این مجموعه‌فیلم باشند که با فاصله‌ی زمانیِ یک سال پشت سر هم اکران می‌شوند.

در حال حاضر کمپانی یونیورسال خواهان دیوید لیچ (David Leitch) برای کارگردانی اسپین‌آف و جاستین لین برای کارگردانی فیلم «سریع و خشمگین ۹» است. همچنین انتظار می‌رود که لین قسمت نهایی را نیز کارگردانی کند. اما هر چیزی ممکن است و احتمال تحقق آرزوی راب کوهن برای کارگردانی قسمت آخر نیز وجود دارد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.