مل گیبسون از تجربه کلیدی خود در Braveheart به کارگردان فیلم The Birth of a Nation می‌گوید

29 August 2016 - 15:58

تقریباً پس از گذشت هفتصد سال از مرگ وی، داستان ویلیام والاس و نبرد قهرمانانه‌اش دربرابر نیروهای ادوارد اول بر روی پرده نقره‌ای توسط بازیگر و کارگردان مل گیبسون (Mel Gibson) در فیلم افسانه‌ای خود، Braveheart «شجاع‌دل» به نمایش در آمد. با پذیرفتن چنین کار دشواری هم به عنوان بازیگر و هم کارگردان فیلمی به این وسعت، گیبسون می‌توانست خود را از بین ببرد اما نکته اینجاست که چنین اتفاقی رخ نداد و او سلامت و فرم خود با کنار گذاشتن مقداری “وقت مختص به خود” حفظ کرد. استراتژی‌ای که او با بازیگر، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی The Birth of a Nation «تولد یک ملت» نیت پارکر (Nate Parker) به اشتراک گذاشته است. با سینماگیمفا همراه باشید.

پارکر اخیراً با Variety مصاحبه کرده و در این مصاحبه درباره‌ی طیف وسیعی از موضوعات که از زمان خبرسازی The Birth of a Nation مورد توجه قرار گرفته صحبت کرده است. هنگامی که نیت پارکر پروژه جاه طلبانه ی خود که درباره‌ی شورش نت ترنر (Nat Turner) است را کلید زد، گیبسون با پارکر تماس گرفته و بهترین نصیحتی که در توانش بوده در اختیار او قرار داده است:

بهترین نصحیت او این بود که یکشنبه‌ها کار نکنم. اون گفت: اگه بخوای کارگردانی کنی به یه روز مرخصی نیاز داری. من هفت ماه این کار رو برای فیلم شیردل انجام دادم.  به زمان برای بهبود و تفکر احتیاج داری—به این که فقط بشینی و چای بخوری.

بازیگر یا کارگردان بودن در پروژه‌های عظیم برای سینما به تنهایی کار دشواریست اما برعهده گرفتن هر دوی این نقش‌ها به صورت همزمان به معنی دو برابر شدن دشواری‌ها و مشکلات است. پس طبیعی است که مل گیبسون و نیت پارکر با کوهی از مشکلات و پستی و بلندی‌ها برای ساخت فیلم‌های جدی و تاریخی‌ای که نیاز به تحقیق و تعهد پایدار ماندن به حقایق تاریخی دارد رو به رو شوند. اما با کمی انگیزه اضافی و یک روز خاص در هفته برای بهبود و التیام، ساخت فیلم‌هایی مثل The Birth of a Nation  ممکن است و حتی به خوبی‌ای که در تریلر زیر می‌بینید خواهد بود:

فیلم سینمایی The Birth of a Nation در تاریخ ۷ اکتبر سال جاری در سینماها اکران خواهد شد.

منبع: Cinemablend

Save

Save

Save

Save

Save

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.