اسپیلبرگ قصد دارد پس از Indiana Jones 5 فیلم زندگی‌نامه‌ای Bernstein را بسازد

11 March 2018 - 18:49

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) در حال سبک‌سنگین کردن ساخت فیلم زندگی لئونارد برنستاین (Leonard Bernstein) پس از اتمام فیلم Indiana Jones 5 «ایندیانا جونز ۵» است. این فیلمساز پس از همکاری مجددش با هریسون فورد (Harrison Ford) در آخرین ماجراجویی‌اش در قالب باستان‌شناس پرآوازه، هم‌اکنون در حال تصمیم‌گیری درباره‌ی پروژ‌ه‌های آینده‌اش به سر می‌برد. پروژه‌ی دیگری که اسپیلبرگ به عنوان گزینه‌ای برای ساخت در نظر دارد، بازسازی فیلم موزیکال West Side Story «داستان وست ساید» است. اما او هنوز درگیر ساخت آن نشده است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

اسپیلبرگ به ساخت دو فیلم نزدیک به هم در هر دوره شهرت دارد که یکی از آن‌ها فیلمی پربودجه و دیگری درامی تاریخی با ابعاد کوچک‌تر است. او تاکنون چندین بار این کار را انجام داده است. در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ او دو فیلم Jurassic Park «پارک ژوراسیک» و Schindler’s List «فهرست شیندلر» را بدین سیاق عرضه کرد. اخیرا نیز او فیلمبرداری بخش اصلی اقتباس خود از رمان Ready Player One نوشته‌ی ارنست کلاین (Ernest Cline) را به پایان رساند و اندکی بعد به سراغ فیلمبرداری درام روزنامه‌نگاری The Post «پست» که براساس واقعیت است، رفت. اکنون که مراحل فنی فیلم Ready Player One به پایان رسیده، اسپیلبرگ به گونه‌ی فعالی به دنبال پروژه‌ای می‌گردد تا اندکی پس از قسمت بعدی مجموعه‌فیلم «ایندیانا جونز» ساخت آن را آغاز کند.

مطابق با گزارش Variety، اسپیلبرگ این هفته جلسه‌ای را با افراد تراز اولی که اسامی‌شان فاش نشده، پیرامون فیلم ‌زندگی‌نامه‌ای «برنستاین» برگزار کرده است. اگرچه مطابق منبع دیگر این سایت، این پروژه با آن فیلمنامه‌ای که جاش سینگر (Josh Singer) درباره‌ی زندگی برنستاین برای کمپانی پارامونت نوشته، متفاوت است. بنا بر منبع دیگر این سایت، اسپیلبرگ معمولا برای فیلمنامه‌هایی که علاقه‌ی او را برمی‌انگیزند، جلسه‌ی دورخوانی برگزار می‌کند اما در نهایت کارگردانی آن را به فیلمساز دیگری محول می‌کند.

اگرچه اسپیلبرگ هم‌اکنون برای فیلم «داستان وست ساید» کارگردانی برای انتخاب بازیگران استخدام کرده و فراخوانی برای جذب بازیگرانی با تبار پورتوریکویی منتشر کرده است اما هنوز سکان هدایت این فیلم را بر عهده نگرفته است. دیوید کُپ (David Koepp) مشغول نوشتن فیلمنامه‌ی «ایندیانا جونز ۵» است و بازسازی «داستان وست ساید» توسط تونی کوشنر (Tony Kushner)، نویسنده‌ی فیلم‌های Munich «مونیخ» و Lincoln «لینکلن» نوشته می‌شود. اما همه‌ی این‌ها احتمال محول کردن این پروژه‌ها به کارگردانان دیگر توسط این فیلمساز را منتفی نمی‌کند، درست مثل کاری که او همین هفته انجام داد، او ساخت فیلم Robopocalypse را به مایکل بِی (Michael Bay) محول کرد؛ پروژه‌ای علمی‌تخیلی که اسپیلبرگ مدت‌ها با آن مرتبط بود.

انتخاب اسپیلبرگ برای ساخت فیلم‌ زندگی‌نامه‌ی لئونارد برنستاین خیلی تعجب‌برانگیز نیست چراکه او سابقه‌ی ساخت درام‌های دوره‌ای تاریخی پس از فیلم‌های پربودجه را دارد. در عین حال اسپیلبرگ تاکنون هیچ فیلم موزیکالی نساخته و ساخت «داستان وست ساید» انتخاب وسوسه‌انگیزی برای او محسوب می‌شود. آشکار است که این فیلمساز در حال حاضر ساخت فیلمی درباره‌ی برنستاین را در سر دارد، آهنگسازی که موسیقی «داستان وست ساید» را نیز ساخته است. بنابراین اگر پروژه‌ی غیرمنتظره‌ی دیگری ناگهان توجه او را به خود جلب نکند، می‌توان با اطمینان گفت که این فیلمساز انتخاب‌هایش را برای ساخت پس از «ایندیانا جونز ۵» به دو فیلم محدود کرده است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.