گرین گوبلین می‌تواند شخصیت ضد قهرمان فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه ۲» باشد

18 March 2018 - 17:37

تام هالند (Tom Holland) آخرین کسی است که شخصیت مرد عنکبوتی (Spider-Man) را بازی می‌کند و ثابت کرد که شایستگی آن را نیز دارد و اکنون انتظار می‌رود فیلم برداری دنباله‌ی فیلم Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در ماه مه سال جاری آغاز شود. در حال حاظر جزئیات زیادی از داستان این فیلم نداریم. فیلم اول در نیویورک بود؛ فیلم دوم قول داده است که یک ماجراجویی جهانی را در پی داشته باشد. گزارش شده است که فیلم‌برداری در چندین کشور اروپایی صورت خواهد گرفت و باید منتظر اعلان درخواست بازیگران اروپایی باشیم. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

آخرین اخبار این است که استودیو مارول به دنبال یک شخصیت ضد قهرمان برای این فیلم است. این شخصیت باید بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن داشته باشد. این نقش را هم مردان می‌توانند بازی کنند و هم خانم‌ها. این جزئیات نشان دهنده‌ی این است که مارول می‌خواهد شخصیت مرد عنکبوتی را بیشتر به روزرسانی کند.

اما سوال اینجاست که این شخصیت شرور چه کسی می‌تواند باشد؟ تا این لحظه مورد خاصی را نمی‌توانیم مد نظر داشته باشیم اما بهترین نامزد این نقش می‌تواند گرین گوبلین (Green Goblin) باشد.

آیا گرین گوبلین واقعا مرده است؟

موضوع اصلی در اینجاست که گرین گوبلین قبل از این، بارها در فیلم‌های مرد عنکبوتی ظاهر شده است؛ او در جفت سه گانه‌های «مرد عنکبوتی» از سم ریمی (Sam Raimi) حضور داشت و همچنین در فیلم Amazing Spider-Man «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» از مارک وب (Marc Webb) هم دیده شد. امی پاسکال (Amy Pascal) تهیه کننده‌ی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در یک مذاکره با Screenrant خاطر نشان کرد که هدف دنیای سینماتیک مارول این بوده است که به مرد عنکبوتی روحی تازه و اصیل ببخشد. وی گفت: “من نمی‌دانم چند بار دیگر ما می‌توانیم از گرین گوبلین استفاده کنیم. “

ویلم دفو (Willem Dafoe) در سال ۲۰۰۲ نقش نورمن اوسبورن (Norman Osborn) کارخانه دار را در فیلم «مرد عنکبوتی» بازی کرد و این نقش را نیز به خوبی ایفا کرد اما متاسفانه این فیلم به اندازه‌ی کافی ندرخشید. در عین حال، طراحی زره گرین گوبلین بسیار ضعیف بود. جیمز فرانکو (James Franco) نقش دومین گرین گوبلین را در Spider-Man 3 «مرد عنکبوتی ۳» بر عهده گرفت اما این فیلم بازیگران بسیار زیادی داشت و نقص هایی نیز در داستان خود داشت. در نتیجه، گرین گوبلینِ جیمز فرانکو نیز مورد توجه قرار نگرفت. نسخه‌ی دین د هان (Dane DeHaan) در «مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲» اما جوایزی دریافت کرد. به دنبال آن، سونی سعی کرد تا یک جهان سینمایی را از پشت آن بیرون بکشد ولی ناخواسته انسجام روایت فیلم را نابود کرد.

سونی احتمالا تلاش کرده است که گرین گوبلین را بسازد اما قطعا این به معنی آن نیست که این کار را به درستی انجام داده است. نورمن اوسبورن (Norman Osborn) یک شخصیت مهم در افسانه‌های مرد عنکبوتی بوده است و همچنین در دنیای مارول نیز این موضوع صدق می‌کند.

گرین گوبلین چگونه در دنباله‌ی Homecoming عمل خواهد کرد؟

مشکل بزرگ هر دو نسخه‌ی قبلی این است که آن‌ها با ایده‌ی گرین گوبلین کار را آغازکردند. در حالی که بهتر است تا با مفهوم نورمن اسبورن آغاز شود. یک کارخانه‌دار ثروتمند که پدر پیتر پارکر (Peter Parker) جوان است. نقش این پدر اکنون توسط تونی استارک (Tony Stark) پر شده است اما مارول تایید کرده است که تونی در دنباله‌ی «بازگشت به خانه» حضور نخواهد داشت. کاملا این احتمال وجود دارد که کار رابرت داونی جونیور به عنوان مرد آهنی (Iron Man) در یکی از فیلم‌های Avengers: Infinity War «انتقام جویان: نبرد ابدیت» یا Avengers 4 «انتقام جویان ۴» به اتمام برسد. در این شرایط پیتر از والدین خودش نا امید است و موقعیت خوبی برای اوسبورن است تا وارد شود.

مهم تر از همه این است که مارول تنها به دنبال یک شخصیت ضد قهرمان نیست. آن‌ها همچنین به دنبال یک شخصیت ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ی مرد هستند و مجددا فرق نمی‌کند این بازیگر از چه ملیتی باشد. برخی از هواداران حدس می‌زنند که این شخصیت ثانویه‌ی مرموز به نوعی با ضد قهرمان فیلم مرتبط است و این احتمال وجود دارد که مارول به دنبال پسر نورمن یعنی هری (Harry) باشد. در کامیک‌ها هری به عنوان یکی از نزدیک ترین دوستان پیتر معرفی شده است تا زمانی که مرد عنکبوتی پدر او را کشت.

در آخر باید گفت که مهم ترین دشمنان مرد عنکبوتی همواره کسانی بوده‌اند که او بسیار به آنها نزدیک بوده است. در فیلم اخیر یعنی «بازگشت به خانه» نیز دیدیم که والچر (Vulture) که شخصیت ضد قهرمان فیلم بود، در واقع پدر لیز (Liz) بود. در این مورد آمدن اوسبورن می‌تواند جذابیت‌های ویژه‌ای را به فیلم ببخشد و قابلیت‌های هیجان انگیزی از مرد عنکبوتی ببینیم. همچنین ممکن است سینیستر سیکس (Sinister Six) به فیلم بیاید. نظر شما همراهان سینما گیمفا در مورد این شخصیت ضد قهرمان در دنباله‌ی فیلم «بازگشت به خانه» چیست؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.