بررسی دومین تریلر Avengers Infinity War

دیگر چیزی به جمع شدن قهرمانان دنیای مارول برای مقابله با تانوس و لشکرش باقی نمانده است و مارول هم چندی پیش با انتشار دومین تریلر رسمی این فیلم سرنخ‌هایی به ما داد و ما را از سردرگمی درآورد و البته طرفدارانش را حسابی برای دیدن این فیلم هیجان‌زده کرد؛ فیلمی که سرانجام ده سال تلاش بی‌وقفه دنیای سینمایی مارول و کارگردانان و بازیگران آن است. اخیراً هم دومین تریلر این فیلم منتشر شد و رکورد پربازدید‌ترین تریلر تاریخ را از آن خود کرد و بهتر است اشاره کنم که این فیلم در پیش‌فروش بلیت خود رکورد عظیم فیلم پلنگ سیاه را ۲۴ ساعته زد! بیشتر شما را منتظر نمی‌گذارم،  با بررسی دومین تریلر فیلم انتقام جویان جنگ ابدیت یا Avengers Infinity War همراه سینما گیمفا باشید.

در بخش اول تریلر شاهد نمایی از شهر نیویورک هستیم که چیزی از آسمان شهر دارد به سمت زمین سقوط می‌کند. با توجه به آنچه که ما در تریلر قبلی دیدیم به نظر می‌رسد این جسم در حال سقوط هالک باشد، زیرا در تریلر قبلی دیدیم که بروس بنر در خانه دکتر استرنج در میان خرابه‌ها افتاده و حالش زیاد خوب نیست. و اینکه چرا هالک از آسمان سقوط می‌کرد برمی‌گردد به وقایع فیلم Thor Ragnarok یا ثور رگناروک که در آن شاهد حمله‌ای از سوی تانوس و فرقه سیاه به ازگاردی‌ها بودیم. احتمالا هالک بعد از این حادثه، خواسته یا ناخواسته به سمت فضا پرتاب شده و نهایتا به زمین رسیده است.

در قسمت بعدی شاهد صحبت های گامورا در مورد تانوس و اهدافش هستیم:

کل این مدت من می شناختمش

اون فقط یک هدف داشت

و هدفش هم نابودی نیمی از دنیا بود

اگه اون همه سنگ‌های ابدیت رو به دست بیاره

با یک بشکن به هدفش می‌رسه

دقیقا همینطوری

در واقع مثالی که گامورا در این مورد زد اشاره مستقیم به کمیک‌های دستکش ابدیت دارد که در آن تانوس دست به انجام چنین کاری زده‌بود. نکته جالب این است که در میان صحبت‌های گامورا می‌شنویم که هدف او نابودی نیمی از دنیا است. چرا نیمی از دنیا؟ اینجا بهتر است این جمله تانوس را یادآور بشوم که می‌گفت:

اگه من کارم تموم بشه نیمی از انسانیت باقی می‌مونه

کاملا متعادل

دقیقا همونطوری که باید باشه

اخیرا شایعاتی وجود داشت که اهداف تانوس را اینطوری توصیف می‌کرد؛ اینکه می‌خواهد با نابودی نیمی از دنیا تعادل را در آن ایجاد کند. ایده مربوطه جالب به نظر می‌رسد و با این دیالوگ ها این تفکر و هدف تانوس تقریبا تایید شده است. حالا باید صبر کرد و دید برادران روسو چه آشی برای ما پخته‌اند. در این قسمت تونی استارک اسم تانوس رو می‌پرسد و گامورا به او پاسخ می‌دهد. اما به نظر نمی‌رسد که این مکالمه، مکالمه تونی و گامورا باشد، زیرا محیط پشت سر تونی با محیط سفینه نگهبانان کهکشان هیچ تشابهی ندارد. اما با توجه به اطلاعاتی که از روند پیشروی داستان داریم، تونی ممکن است در خانه دکتر استرنج و در حال صحبت با دکتر استرنج، وانگ و بنر باشد. و درمورد گامورا نیز این حدس وجود دارد که او دارد این مسئله را برای ثور توضیح می‌دهد. پس این مکالمه بین تونی و گامورا نیست، گرچه می‌دانیم که نگهبانان نهایتا تونی را ملاقات خواهند کرد. از ملاقات تونی و نگهبانان گفتم حال این را هم بشنوید؛ در صحنه ملاقات تونی و نگهبانان کهکشان شاهد گفت و گوی جالبی بین تونی و پیتر کوییل هستیم که در آن پیتر اشاره می‌کند که نقشه تونی خوب است اما گند می‌زند به همه چیز و اینکه اگر ادامه کار را بسپارند به خودش ممکن است که نتیجه خیلی خوب باشد. با توجه به حالت چهره مرد عنکبوتی می‌شود فهمید که از ضایع شدن تونی در کنار نگهبانان آنچان هم بدش نیامده‌است. با توجه به شوخی های اینگونه، کاملا حضور جیمز گان کارگردان سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان در این فیلم و دست داشتنش در آن به شدت احساس می‌شود.

و اینجا بود که برای اولین بار با اعضای فرقه سیاه تانوس آشنا شدیم. و می بینیم که انگار مراقب لوکی هستند که کار غیرمعقولی انجام ندهد. و البته در صحنه‌ای دیگر ثور را داریم که توسط تانوس شکنجه می‌شود. و با توجه با نوع نورپردازی و فضای این دو حادثه به نظر می‌رسد که با هم در ارتباط باشند؛ یعنی تانوس ثور را شکنجه می‌کند تا بکشد اما لوکی وارد می‌شود و در ازای حفظ جان برادرش، تستراکت را به تانوس می‌دهد و به لشکر تانوس می‌پیوندد. چنین تئوری با توجه به اینکه ثور بعد از این صحنه به سراغ نگهبانان کهکشان می‌رود، بعید به نظر نمی‌رسد. اما ایستر-اگی در صحنه‌ی حضور فرقه سیاه و لوکی وجود دارد که نوید از یک اتفاق بد و احتمالا غیر منتظره می‌دهد. شمشیری که در تصویر در کنار جنازه ازگاردی‌ها و سمت راست پای راست پروکسیما میدنایت ( زنی که مراقب لوکی است ) پیدا شده شباهت بسیار زیادی به شمشیر هایمدال دارد. یعنی هایمدال مُرده؟ باید منتظر بود تا فیلم اکران شود و دید که پاسخ چیست.

در صحنه‌های متعددی از فیلم شاهد حضور ویژن هستیم که همواره حالت وحشت زده به خود گرفته و دلیل احتمالی آن هم زخمی شدن او طی مبارزه با فرقه سیاه تانوس و تلاش آنها برای خارج کردن سنگ ذهن از سر ویژن است. و نشانه‌های آن در جای‌جای تریلر دیده می‌شود. و در بخشی دیگر از تریلر شوری را داریم که با لبخندی روی لبانش ساختار سر ویژن را به بقیه نشان می‌دهد؛ به نظر می‌رسد که با توجه به اتفاقات اخیر شوری قصد داشته باشد سنگ ذهن را از سر ویژن بیرون آورد و احتمالا به نتیجه خوبی هم رسیده‌است.

و در تصویر زیر نگهبانان کهکشان را داریم که در سیاره آشنای Knowhere فرود آمده‌اند و قصد آنان نیز حتما ملاقات کالکتور است. زیرا در اولین ویدیویی که از پشت صحنه منتشر شد، شاهد حضور نگهبانان در نمایشگاه به آتش کشیده شده‌ی کالکتور بودیم. اما تا جایی که ما می‌دانیم ثور، راکت و گروت از آنان جدا هستند و مشغول ساختن سلاح جدید ثور هستند. گفتم سلاح جدید، بله صحنه‌ای در تریلر وجود داشت که ثور در آن سلاح خود را تکمیل می‌کرد اما مارول آنرا دستکاری کرده و دلیل آن هم نامشخص است. با توجه به اطلاعاتی که اخیرا به دست آمده مشخص است که سلاح ثور نوعی تبر است.

و حالا می‌رسیم به یکی از هیجان‌انگیزترین موارد مقاله؛ رنگ چشم کاپیتان راجرز. در قسمتی که کاپیتان با تانوس دست به دست می‌شود شاهد یک ایستر اگ عجیب هستیم. در صحنه مورد نظر رنگ چشمان کاپیتان از آبی به سبز ملایم یا آبی ملایم به زرد تغییر رنگ پیدا کرده و این بسیار عجیب است. سه حالت برای اثبات این اتفاق وجود دارد؛ حالت اول این است که دلیل تغییر پیدا کردن رنگ چشم کاپیتان، فقط انعکاس رنگ دستکش ابدیت و سنگ‌های ابدیت در چشم او باشد، گرچه این احتمال بسیار ضعیف است. حالت دوم که محتمل‌تر است این است که دلیل تغییر پیدا کردن رنگ چشم کاپیتان، دارا بودن سنگ روح است. زیرا هر کس سنگ روح را در اختیار داشته‌باشد رنگ چشمش مایل به زرد یا نارنجی می‌شود. اما حالت سوم که از بقیه حالات محتمل‌تر و هیجان انگیز‌تر است را بشنوید. در فیلم جنگ داخلی شاهد صحنه‌ای بودیم که زیمو به کاپیتان می‌گفت:

حالا که نزدیک تر شدی می‌بینم که یک کم رنگ سبز هم، توی چشم های آبی تو هست

در واقع سرباز زمستان هم چون هایدرا ذهنش را تسخیر کرده‌بود رنگ چشمش به سبز تغییر پیدا کرده‌بود. و برمی‌گردیم به زمان حال، چشم های کاپیتان رنگ سبز به خود گرفته اند. آیا پای هایدرا در میان است؟ آیا زیمو بازگشته است؟‌ آیا همان طور که شایعات می‌گفتند رد اسکال باز‌ می‌گردد؟

در تریلر شاهد صحنه های فلش‌بکی بودیم که گذشته تانوس و گامورا را نشان می‌داد. پس یعنی شاهد اطلاعات بسیاری از گذشته این دو نفر و خاطرات آنها باشیم. و در مورد تانوس تقریبا مطمئن هستیم زیرا بیشتر زمان فیلم به تانوس می‌پردازد؛ پس این اتفاق دور از ذهن نیست. گرچه طبق گفته‌های تهیه‌کننده فیلم یعنی آقای فیج؛ جدا از گذشته و اوریجین تانوس و گامورا در این فیلم به گذشته تاریک نبیولا نیز پرداخته خواهد شد. لازم است اشاره بکنم که میلی بابی براون ستاره سریال Stranger Things نقش گامورای کم سن و سال را بازی می‌کند. با توجه به تصاویر مربوطه گامورا از همان بچگی بسیار باهوش بوده و خودش را به تانوس نزدیک کرده تا بتواند اطلاعاتی در مورد او به دست بیاورد که همین رابطه نهایتا به فرار گامورا از دست رونان و تانوس هم کمک به سزایی کرد.

                      

در تصاویر بالا شاهد تیم‌آپ جالبی بین Star Lord یا پیتر کوییل با دکتر استرنج هستیم. با توجه به گفته‌های فیج؛ بیش از ۳۰ شخصیت اصلی این فرانچایز در این فیلم حضور دارند و قطعا تیم‌آپ‌های بسیاری نیز بین آن‌ها شکل خواهد گرفت که تا به حال تیم‌آپ ثور با نگهبانان کهکشان و تیم‌آپ دکتر استرنج و تونی استارک و چندین موارد دیگر نیز تایید شده‌است. در یکی دیگر از صحنه‌های تریلر لشکر خشن تحت کنترل تانوس یا همان ‌Outrider ها را دیدیم که به بنر که در زره هالک باستر بوده حمله کرده و او را نقش زمین کرده‌اند. اما نکته‌ای جالب در این مورد وجود دارد که توسط عروسک های مربوط به این فیلم لو رفته است:

این تصویر نشان می‌دهد که بنر پس از زمین خوردن به هالک تبدیل می‌شود و زره هالک باستر را می‌شکند و از آن بیرون می‌آید. به همین دلیل بود که در صحنه نبرد واکاندا در بخشی شاهد حضور بنر در هالک باستر بودیم اما در بخشی دیگر هالک با لشکر تانوس مبارزه می‌کرد. در صحنه پایانی تریلر شاهد رویارویی دکتر استرنج و مرد عنکبوتی هستیم که یکدیگر را با نام‌های اصلی‌شان معرفی می‌کنند. مرد عنکبوتی فکر می‌کند که دکتر استرنج نام مستعار استیفن استرنج است زیرا استرنج که نام خانوادگی اوست در واقع به معنای عجیب است. به همین دلیل می‌گوید:

شما اسم خودساخته‌تون رو گفتید

اگه اینطوریه من هم مرد عنکبوتی‌ام

و دکتر استرنج سری به معنای بله تکان می‌دهد.

آنچه که در این مطلب خواندید و شنیدید با توجه به سرنخ های موجود در تریلر بیشتر به احتمالات و مواردی که شاید در این فیلم رخ دهند، می‌پردازد و شاید برخی از مواردی که در مقاله گفته شد در فیلم اتفاق نیافتند. انتقام‌جویان جنگ ابدیت در ۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ اکران خواهد شد و دنباله آن نیز که هنوز نامی ندارد و با نام انتقام‌جویان ۴ یا Avengers 4 شناخته می‌شود در تاریخ ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ اکران خواهد شد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.