استیون اسپیلبرگ هیچ‌وقت فیلم‌هایش را دوباره بصورت دیجیتالی ارتقا نمی‌دهد

25 March 2018 - 10:32

استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) اعلام داشته که هیچ وقت جلوه‌های ویژه فیلم‌هایش را بصورت دیجیتالی ارتقا نمی‌دهد. این کار باعث شده او یکی از بهترین کارگردانان تاریخ شود. اگر طرفدار Gen Xer هستید، اسپیلبرگ مسئول این تجربه سینماتیک اوایل عمرتان است و اگر این حرف اسکار وایلد که زندگی تقلیدی از هنر است، درست باشد اسپیلبرگ مسئول تعیین هویت شما نیز می‌باشد. وی ده‌ها فیلم کلاسیک مانند Jaws و فیلم‌های Indiana Jones, The Goonies, Schindler’s List, Jurassic Park و البته E. T. را نوشته و کارگردانی کرده است. او و دوست صمیمی‌اش توانسته‌اند جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ای را با کوچکترین استفاده از تکنولوژی خلق کنند اما در طول زمان، VFX به اندازه داستان‌ها قدیمی نشد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

انواع تغییراتی که اسپیلبرگ و لوکاس ایجاد کردند بسیار مورد نقد قرار گرفته و حتی در قسمت Empire Strikes Back سریال South Park مورد تمسخر واقع شدند جایی که هر کدام از تفنگ‌های E. T. به بی‌سیم تبدیل شدند. اسپیلبرگ در مصاحبه‌ای درباره جدیدترین فیلمش Ready Player One درباره تغییرات VFX و تصمیمش برای تغییر VFX در E.T. و درسی که از آن گرفته صحبت کرد و این خبر بدی برای آن‌هایی است که امیدوار بودند CG Great White را در Jaws ببینند.

خبرنگار: شما خیلی ایده‌آل گرا هستید و جلوه‌های ویژه در فیلم‌هایتان طی ۳۰ سال گذشته تغییر چشمگیری داشته‌اند. تا به حال به این فکر کردید مثل جنگ ستارگان به عقب برگردید؟

استیون اسپیلبرگ: خب من قبلا به خاطر این به مشکل بر خوردم. وقتی E. T. اکران شد، من ۵ صحنه گرفته بودم جایی که E. T. از یک دست نشانده به یک دست نشانده دیجیتالی تبدیل شده بود و وقتی F. B. I. به دنبال ون بود، اسلحه را در این صحنه جایگزین کردم. نسخه‌ی خیلی بدی از E.T. وجود دارد جایی که من از جنگ‌ ستارگان و تمام ارتقاهای دیجیتالی A New Hope که جورج بکار برده، استفاده کردم چون بخش تبلیغات یونیورسال معتقد بود که ما باید مخاطب را به عقب برگردانیم و من هم این کار را کردم. آن موقع‌ها رسانه جمعی مثل الان نبود اما نمی‌شود تصور کرد چطور اسلحه زمان کودکی ما را گرفتند و جای آن بی‌سیم استفاده کردند. من درس بزرگی گرفتم و این آخرین باری بود که گذشته را دست‌کاری کردم. گذشته‌ها گذشته و من هیچ وقت دیگر به عقب برنمی‌گردم و فیلمی که ساختم را دوباره نمی‌سازم یا تغییر نمی‌دهم.

اسپیلبرگ ۷۱ ساله که تهیه کننده سه‌گانه Back To The Future نیز بوده، همان درسی را گرفته که مارتی مک‌فلای گرفت: از دست بردن توی گذشته چیز خوبی حاصل نمی‌شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.