فروش فیلم Black Panther توانست از فیلم Star Wars: The Last Jedi نیز سبقت بگیرد

25 March 2018 - 20:00

فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» که مربوط به کمپانی مارول (Marvel) است، اکنون توانسته تا از میزان فروش داخلی فیلم Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» سبقت بگیرد. اکنون مدت چند ماه است که هیچ فیلمی نتوانسته از میزان فروش داخلی فیلم The Last Jedi سبقت بگیرد؛ ولی فیلم Black Panther که به کارگردانی رایان کوگلر (Ryan Coogler) است توانست ثابت کند که فیلمی است که برای مدت زیادی در یادها خواهد ماند و قرار است تا برای مدت طولانی مورد بحث و تمجید قرار گیرد. این فیلم براساس فیلم‌نامه‌ای ساخته شده است که توسط رایان کوگلر و جو رابرت کول (Joe Robert Cole) نوشته شده است؛ همچنین ستاره‌ی این فیلم، چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) است که نقش تچالا (T’Challa) یا همان پلنگ سیاه را در این فیلم ایفا می‌کند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

از زمانی که فیلم Black Panther در زمان آغاز نمایشش در ماه گذشته توانست رکورد میزان فروش فیلم Deadpool «ددپول» در ماه فوریه را بشکند، توانسته است تا رکوردهای زیاد دیگری را نیز از نظر منتقدان و همچنین از لحاظ اقتصادی به نام خودش ثبت کند. تا حالا این فیلم توانسته تا بالاترین امتیاز را در سایت Rotten Tomatoes در بین فیلم‌های ابرقهرمانی به‌دست آورد و همچنین تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در آمریکا شود. همچنین پس از گذشت پنج هفته از زمان نمایش این فیلم، فیلم Black Panther هنوز در صدر جدول فروش هفتگی آمریکا است و توانسته با تمام فیلم‌هایی که در این مدت منتشر شده‌اند مقابله کند؛ اکنون نیز فیلم Black Panther موفق شده است تا از یک فیلم پرفروش دیگر در آمریکا سبقت بگیرد.

فیلم Black Panther تا روز جمعه مورخ ۲۳ مارس ۲۰۱۸ موفق شده بود تا ۶۱۸٫۶۴ میلیون دلار فروش داشته باشد؛ این رقم فقط ۱٫۲۵ میلیون دلار کمتر از میزان فروش فیلم Star Wars: The Last Jedi به کارگردانی رایان جانسون (Rian Johnson) است که در کشور آمریکا موفق به فروش ۲۱۶٫۸۹ میلیون دلاری شد. از آنجا که فیلم Black Panther هنوز از روی تمام سینماهای بزرگ کشور آمریکا برداشته نشده است، این فیلم احتمالا بتواند با فروشی که در روز شنبه مورخ ۲۴ مارس به دست آورده است، از میزان فروش داخلی فیلم The Last Jedi سبقت بگیرد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، فیلم Black Panther تبدیل به ششمین فیلم پرفروش در کشور ایالات متحده آمریکا می‌شود که تاکنون منتشر شده است. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فیلم Black Panther می‌تواند از فروش جهانی The Last Jedi هم سبقت بگیرد؟ (فروش جهانی فیلم Star Wars: The Last Jedi، مبلغ ۱٫۳۳۲ میلیارد دلار است).

می‌شود این احتمال را نیز داد که فیلم Black Panther با این روند فروشی که در آمریکا دارد، بتواند رکورد فیلم The Avengers «انتقام‌جویان» با فروش داخلی ۶۲۳٫۳ میلیون دلار را نیز بشکند و به پنجمین فیلم پرفروش آمریکا تبدیل شود. این فیلم فقط مبلغی حدود دو میلیون دلار لازم دارد تا بتواند از این سطح عبور کند و انتظار می‌رود که تا آخر همین هفته بتواند به این میزان فروش دست یابد؛ اگر این اتفاق بیافتد، فیلم Black Panther به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی تبدیل خواهد شد. اکنون می‌توانیم از این سطح هم فراتر برویم و سؤال کنیم که آیا فیلم Black Panther می‌تواند از دو فیلم پرفروش دیگر، یعنی فیلم‌های Jurassic World «دنیای ژوراسیک» با فروش ۶۵۲٫۲ میلیون دلار و Titanic «تایتانیک» با فروش ۶۵۹٫۳ میلیون دلار عبور کند؟ البته شاید جالب باشد بدانید که برای درنظر گرفتن میزان فروش فیلم Titanic، تمام درآمد حاصله از پخش‌های مجدد این فیلم را نیز حساب کرده‌اند و از طرفی دیگر، میزان تورم قیمت بلیت‌ها را محاسبه نکرده‌اند زیرا برای محاسبه‌ی استاندارد میزان فروش فیلم‌ها از همین روش استفاده می‌شود.

نیازی نیست بگویم که کمپانی مارول مطمئنا قصد دارد که فیلم Black Panther 2 را بسازد. در حقیقت، رئیس استودیو مارول، یعنی کوین فایگی (Kevin Feige) قبلا اعلام کرده بود که آن‌ها ایده‌های بسیار خوبی برای داستان‌های آینده‌ی فیلم Black Panther دارند و همچنین امیدوارند که کوگلر دوباره به این پروژه بازگردد و کارگردانی قسمت دوم این فیلم را برعهده بگیرد؛ در آن صورت قسمت دوم این فیلم احتمالا مانند قسمت اول آن، می‌تواند به فروش بالا و موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. ولی با توجه به موفقیت‌های بسیار زیادی که این فیلم تاکنون به‌دست آورده است، اگر استودیو مارول برای بازگرداندن کوگلر تمام تلاش خودش را نکند، احتمالا ضرر بسیار بزرگی را برای فیلم دوم Black Panther متحمل شود. ولی تا زمانی‌که کوگلر و استودیو مارول قرار است تا برای ساخت قسمت دوم این فیلم آماده شوند، می‌توانند از موفقیت‌های بزرگ اقتصادی و انتقادی فیلم Black Panther لذت ببرند.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.