تیم بازیگری فیلم Ready Player One از بهترین‌ها در آثار اسپیلبرگ است

29 March 2018 - 15:47

فیلم Ready Player One ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) بازگشت این کارگردان محبوب با یکی از تحسین‌برانگیزترین گروه بازیگرانی است که این فیلمساز تاکنون گرد هم آورده است. در زیر به کاراکترهای این فیلم و بازیگرانی که آن‌ها را ایفا می‌کنند، پرداخته می‌شود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

این فیلم اثری ماجراجویانه با جلوه‌های ویژه‌‌ی زیاد و براساس کتابی به همین نام به قلم ارنست کلاین (Ernest Cline) است. Ready Player One از همان جنس فیلم‌هایی است که مدتی می‌شود از این غول سینمای بلاک‌باستر شاهد نبودیم. این فیلم مملو از ارجاعات به فرهنگ عامه و گویای اسپیلبرگی است که در شادترین و سرزنده‌ترین دوران خود به سر می‌برد. یکی دیگر از امتیازات این فیلم بازیگرانی است که شاید جزو بهترین‌هایی باشند که این فیلمساز تاکنون دور هم جمع کرده است.

تای شریدان (Tye Sheridan) در نقش وِید واتس/پارزیوال (Wade Watts/Parzival)

تای شریدان در سن ۲۳ سالگی بازیگری است که تاکنون در کنار برخی از بزرگ‌ترین ستارگان هالیوود به ایفای نقش پرداخته است: در سال ۲۰۱۱ در کنار برد پیت (Brad Pitt) در فیلم Tree of Life «درخت زندگی»، در سال ۲۰۱۲ در کنار متیو مک‌کانِهِی (Matthew McConaughey) در فیلم Mud «ماد» و در سال ۲۰۱۳ در کنار نیکلاس کیج (Nicolas Cage) در فیلم (Joe) جو. بزرگ‌ترین نقش او پیش از برعهده گرفتن نقش اصلی در فیلم Ready Player One نقش‌آفرینی در قالب کاراکتر سایکلاپس (Cyclops) در فیلم X-Men: Apocalypse «مردان ایکس: آپوکالیپس» در سال ۲۰۱۶ بود، نقشی که قرار است دوباره در فیلم X-Men: Dark Phoenix «مردان ایکس: ققنوس تاریک» ایفا کند. او نقش وید واتس، یک قهرمان کلاسیک اسپیلبرگی را در فیلم Ready Player One ایفا می‌کند که دل‌مشغول فرهنگ عامه‌ی دهه‌ی ۱۹۸۰ است و در نبرد برای نجات اوئیسیز (Oasis) به عنصری محوری تبدیل می‌شود.

اولیویا کوک (Olivia Cooke) در نقش سامانتا/آرت ۳ میس (Samantha/Art3mis)

اولیویا کوک نیز بازیگری است که با وجود سن کم‌اش فیلم‌شناسی شایان توجهی دارد، با این وجود حضور در فیلم Ready Player One آشکارا بزرگ‌ترین نقش در کارنامه‌ی هنری او محسوب می‌شود. طرفداران سینمای وحشت شاید او را با ایفای نقش در فیلم The Limehouse Golem محصول سال ۲۰۱۶ یا Ouija محصول سال ۲۰۱۴ بشناسند. این در حالی است که او نقش مهمی را در فیلم مستقل Me and Earl and the Dying Girl داشته است. ایفای نقش کاراکتر یاغی سامانتا و دیگرخودِ مجازی او، آرت ۳ میس، چالش بزرگی برای این بازیگر محسوب می‌شود.

بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش نولان سورنتو (Nolan Sorrento)

بن مندلسون در نقش نولان سورنتو، رئیس شرکت شیطانی آی‌او‌آی (IOI)، چیزی بیش‌تر از پرسونای او در قالب اورسون کرنیک (Orson Krennic) در فیلم Rogue One: A Star Wars Story است. بن از شروع دوران کاری‌اش در دهه‌ی ۱۹۸۰ در تعداد زیادی فیلم و مجموعه‌ی تلویزیونی حضور داشته است. او اخیرا در فیلم Darkest Hour «تاریک‌ترین ساعت» که نامزد اسکار شد و The Dark Knight Rises «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده است. مندلسون سال آینده با فیلم Captain Marvel «کاپیتان مارول» به قلمروی بلاک باسترها بازمی‌گردد.

مارک رایلنس (Mark Rylance) در نقش جیمز هلیدی/آنوراک (James Halliday/Anorak)

مارک رایلنس نقش یکی از خالقین اوئیسیز که فردی تنهاست را ایفا می‌کند. او در طلب به‌دست گرفتن کنترل دنیای مجازی است. فیلم Ready Player One سومین همکاری مارک رایلنس و استیون اسپیلبرگ را رقم می‌زند. پیش از این آن‌ها در فیلم‌های The BFG «بی‌اف‌جی» و Bridge of Spies «پل جاسوسان» با یکدیگر همکاری داشته‌اند. بین این دو فیلم، رایلنس سال گذشته در فیلم Dunkirk «دانکرک» ساخته‌ی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بازی کرد.

تی‌جی میلر (TJ Miller) در نقش آی – راک (I-Rok)

آی-راک آدم کشی بدخلق و بدبین است که با ارائه‌ی خدماتش در اوئیسیز ثروتی به دست آورده است. به بیان دیگر این نقش قالب مناسبی برای سبک کمدیِ خشکِ میلر است. میلر به تازگی حضور چهارساله‌ی خود را در سریال کمدی Silicon Valley به پایان رسانده است.

برخی بازیگران شایان ذکر دیگر

سایمون پگ (Simon Pegg) در نقش اوگدن مورو (Ogden Morrow): اوگدن به عنوان همکار هلیدی، نگران ایده‌های او درباره‌ی اوئیسیز و روشی است که مردم در دنیای مجازی سرمایه‌گذاری می‌کنند. پگ خودش از شمایل بزرگ فرهنگ عامه است. از فیلم‌های او می‌توان به Shaun of the Dead «شان مردگان»، سه‌گانه‌ی Star Trek و سه فیلم آخر Mission Impossible «مأموریت غیرممکن» اشاره کرد.

لینا وِیث (Lena Waithe) در نقش اِیک (Ache)

ایک بهترین دوست وید در اوئیسیز و متحد محکمی برای او در نبرد با آی‌او‌آی است. بزرگ‌ترین نقش ویث پیش از این حضور در سریال Master of None محصول شبکه‌ی نتفلیکس بوده است. او به عنوان تهیه‌کننده به پروژه‌هایی نظیر Dead White People «مردم سفیدپوست عزیز» و Step Sisters «خواهران ناتنی» کمک کرده تا به مرحله‌ی ساخت برسند.

هانا جان-کامن (Hannah John-Kamen) در نقش زاندور (Zandor)

زاندور، رئیس بخش عملیات دنیای واقعی شرکت آی‌او‌آی است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کمپانی را به اهداف‌اش برساند. فیلم Ready Player One دومین فیلم بزرگ اکران‌شده از او در سال جاری است. او همچنین در فیلم Tomb Raider حضور دارد که هم‌اکنون در حال اکران است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.