چهار شگفت‌انگیز دوباره به کتاب‌های مصور مارول بازمی‌گردند

30 March 2018 - 14:00

بلاخره اتفاقی که بسیاری از طرفداران دنیای مارول (Marvel) منتظر وقوع آن بودند، درحال رخ دادن است؛ گروه چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) درحال بازگشت به کتاب‌های مصور و کمیک کمپانی مارول است و برخی از بهترین و بااستعدادترین نویسنده‌های این کمپانی درحال کار بر روی عرضه‌ی دوباره داستان‌های Fantastic Four «چهار شگفت‌انگیز» هستند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در سال ۲۰۱۵ طرفداران کتاب‌های کمیک، وقتی فهمیدند که کمپانی مارول داستان‌های Fantastic Four را لغو کرده است و این کتاب‌ها قرار نیست تا دیگر منتشر شوند، بسیار متعجب شدند. کمی پس از اعلام توقف این کتاب‌ها، جاناتان هیکمن (Jonathan Hickman) به مراسمی آمد که برای داستان Secret Wars «جنگ‌های سری» در سال ۲۰۱۵ برپا شده بود و در آنجا درباره لغو داستان‌های Fantastic Four گفت؛ او همچنین گفت که تیم سازنده‌ی این داستان‌ها اکنون مسئول است تا بتواند دوباره جهان‌های چندگانه را خلق کند و این شخصیت‌ها را به‌وجود آورد. رید (Reed) و سوزان (Susan) تصمیم گرفتند تا زمین را ترک کنند و به اکتشاف در جهان‌های متعدد بپردازند و بن (Ben) و جانی (Johnny) بر روی زمین ماندند؛ اینگونه گروه چهار شگفت‌انگیز منحل شد و این گروه به گذشته‌ها پیوست.

البته که این اتفاقات در دنیای داستان‌های کمیک رخ داده است و در این داستان‌ها هیچ چیز برای همیشه از بین نخواهد رفت. امروز کمپانی مارول اعلام کرد که داستان‌های گروه چهار شگفت‌انگیز قرار است تا بلاخره بازگردند. دن اسلات (Dan Slott) قرار است تا نویسنده‌ی این سری داستان‌ها باشد؛ او پیش از این بر روی سری داستان‌های Amazing Spider-Man «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» کار می‌کرد. او قرار است تا برای این کار به سارا پیچلی (Sara Pichelli) ملحق شود؛ او نیز یک هنرمند بااستعداد است که بیشتر به‌خاطر کار در پروژه‌ی Ultimate Spider-Man شناخته می‌شود. این دو نفر هر دو جزو بااستعدادترین افراد دنیای کتاب‌های کمیک هستند.

البته این اخبار احتمالا برای طرفداران کتاب‌های کمیک مارول موضوع شگفت‌آوری نیست؛ زیرا آنان احتمالا می‌دانند که سال پیش این کمپانی، داستان Two-In-One را منتشر کرد و در آن داستان بن و جانی به سفر در ابعاد مختلف پرداختند تا بتوانند رید و سوزان را پیدا کنند. در آن زمان مارول اعلام کرد که این یک “شروع تازه” است و به‌نظر می‌رسید که قرار است تا تحولی بزرگ در این داستان‌ها و شخصیت‌های قدیمی رخ دهد. گروه چهار شگفت‌انگیز یکی از بخش‌های کمپانی مارول است که از شهرت بسیار خوبی برخوردار است؛ این داستان‌ها از سال ۱۹۶۱ خلق شدند و اکنون طرفداران داستان‌های مارول به‌شدت دل‌تنگ این سری داستان‌ها هستند. این جای تعجب نخواهد داشت که این “شروع تازه” موجب بشود تا شخصیت‌های چهار شگفت‌انگیز دوباره به پرده‌ی نقره‌ای سینما بازگردند. در همین حال، افرادی از داخل شرکت مارول درحال تصمیم‌گیری برای خرید بخشی از دارایی‌های کمپانی فاکس قرن ۲۱ (۲۱st Century Fox) هستند و اگر آن‌ها تصمیم به معامله با این کمپانی بگیرند، شخصیت‌های چهار شگفت‌انگیز نیز وارد جهان سینماتیک مارول می‌شوند. هیچ شکی نیست که در آن صورت، داستان‌های کمیک کمپانی مارول دوباره این فرصت را به‌دست خواهند آورد تا بتوانند با بخش فیلم این کمپانی همکاری کنند.

افراد حاضر در تیم خلق این داستان‌ها بسیار هیجان‌زده هستند. همان‌طور که گفتیم اسلات در دهه‌ی گذشته بر روی داستان‌های Amazing Spider-Man کار می‌کرد و همچنین او را به‌خاطر خلق شخصیت موج‌سوار نقره‌ای (Silver Surfer) می‌شناسند. به‌نظر می‎رسد که این شروع تازه برای اسلات فرصت خوبی برای ارتقا شغلی باشد تا به یکی از نویسندگان اصلی کمپانی مارول تبدیل شود؛ او همچنین اعلام کرده است که قرار است تا پروژه‌ی Invincible Iron Man «مرد آهنی شکست ناپذیر» را نیز در دست بگیرد.

همچنین باید به این نکته توجه کنیم که اسلات با جنبه‌های کیهانی و چندبعدی جهان کتاب‌های کامیک مارول ناآشنا نیست. یکی از داستان‌های او در مجموعه‌ی Amazing Spider-Man، داستان Spider-Verse بود که ترکیب ابعاد در آن رخ داد و تمام نسخه‌های مرد عنکبوتی در آن داستان با یکدیگر متحد شدند. در همین حال او با مایکل آلرد (Michael Allred) و لارا آلرد (Laura Allred) در داستان شخصیت موج‌سوار نقره‌ای همکاری داشته است که این داستان در سال گذشته پایانی غمناک را تجربه کرد و به پایان کار خودش رسید. پس می‌شود نتیجه گرفت که اسلات یکی از داستان نویسان بااستعداد مارول است و او نشان داده است که می‌تواند داستان‌های کیهانی بنویسد که به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. همچنین باید توجه کنیم که در این مورد او قرار است تا با پیچلی همکاری کند؛ سارا پیچلی یکی از هنرمندان قدرتمند کمپانی مارول است که همکاری او با برایان بندیس (Brian Bendis) موجب شد تا عناوین بسیار موفقی در دنیای مارول متولد شوند. پیچلی با دنیای کیهانی مارول ناآشنا نیست و طرفداران کتاب‌های کمیک مارول نیز او را بیشتر به‌خاطر کار بر روی داستان Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان» می‌شناسند.

در نهایت تصویری را برای شما قرار می‌دهیم که برای این سری داستان‌ها از طرف کمپانی مارول منتشر شده است و در آن اشاره کرده است که شخصیت‌های آقای شگفت‌انگیز (Mr. Fantastic)، زن نامرئی (Invisible Woman)، مشعل انسانی (The Human Torch) و تینگ (The Thing) قرار است تا در تابستان امسال بازگردند. بازگشت داستان‌های چهار شگفت‌انگیز کاملا اجتناب ناپذیر است، ولی با توجه به تیم قدرتمند خلق این داستان‌ها، می‌توانیم انتظار اتفاقات بسیار خوبی را برای این شخصیت‌ها و داستان‌ها داشته باشیم. در ادامه می‌توانید این تصویر منتشر شده را مشاهده کنید:

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.