اسکارلت جوهانسون به جمع ستارگان Jojo Rabbit به کارگردانی تایکا وایتیتی پیوست

2 April 2018 - 13:54

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) در فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو) به کارگردانی تایکا وایتیتی (Taika Waititi) که فیلمی راجع به جنگ‌ جهانی دوم است، ایفای نقش خواهد کرد. جوهانسون که در سال‌های اخیر به نقطه اوج بازیگری‌اش رسیده است، به سبب نقش آفرینی‌اش به عنوان شخصیت ناتاشا رومانوف (Natasha Romanoff) یا عنکبوت سیاه (Black Widow)، در دنیای سینمای مارول نیز حضوری چشمگیر داشته است. او همچنین در کمدی‌هایی مانند Hail, Caesar! (زنده باد سزار!) و Rough Night (شب سخت) ظاهر شده است و در چندین پروژه از جمله انیمیشن جدید و تحسین شده‌ی وس اندرسون (Wes Anderson)، Isle Of Dogs (جزیره سگ‌ها) نیز صداپیشگی کرده است. بنابراین بازی در فیلمی با محوریت جنگ جهانی دوم، چالشی متفاوت نسبت به کارهای اخیر برای جوهانسون خواهد بود.

این همچنین تغییر رویه‌ای برای وایتیتی است؛ کسی که دنیای سینما را با موفقیت عظیمش در فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) به لرزه درآورد. وی با هوشمندی از کاراکترهای مشابه و صحنه‌های اکشن چشم‌نوازی استفاده کرده که به مشخصه‌های MCU تبدیل شده‌اند و وایتیتی را نیز به یکی از بزرگترین فاتحان دنیای سینمایی مارول تبدیل کرده‌اند. کارگردان در تلاش است تا در این فیلم که برای کمپانی فاکس (Fox) می‌سازد، موضوع حساس هولوکاست و جنگ جهانی دوم را با لحنی طنزآمیز به تصویر بکشد. همچنین در این فیلم نسخه‌ای خیالی از آدولف هیتلر را شاهد خواهیم بود. با سینماگیمفا همراه باشید.

پایگاه خبری ورایتی برای اولین بار روز چهارشنبه گزارش داد که جوهانسون در حال مذاکره است تا نقش اصلی زن را در فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو) بازی کند. جوهانسون نقش مادر یک پسر جوان در ارتش هیتلر را بازی خواهد کرد. جوهانسون در فیلم پسری یهودی را در خانه‌شان مخفی می‌کند و پسرش نیز از این ماجرا باخبر می‌شود. تصویرسازی وایتیتی از هیتلر به عنوان دوست خیالی شخصیت اصلی خواهد بود که از طریق یاغی‌گری‌هایی چون آزار و اذیت همنوعان و روابط خشن با مادر، پسر را راهنمایی می‌کند.

طبق گزارش های به دست آمده، انتظار می‌رود تولید این فیلم که وایتیتی نویسندگی آن را نیز بر عهده دارد، در بهار آغاز شود. همان‌طور که ورایتی نیز اشاره کرده است، وایتیتی برای به انجام رساندن هرچه بهتر این پروژه، تمامی پیشنهادات خود را برای ساخت دیگر فیلم‌ها، کنار گذاشته است (ظاهرا او حتی پیشنهاد ساخت Star Wars (جنگ ستارگان) را نیز رد کرده است). پسر جوان آلمانی، زمانی هیتلر خیالی را می‌بیند که تنهایی و سردرگمی او باعث ایجاد اختلاف بین توصیف پدرش و هیتلر از جریان نازی شده است. وایتیتی اصرار دارد که هیتلر در فیلم او به هیچ وجه قرار نیست شبیه به هیتلرِ دیکتاتور در دنیای واقعی باشد بلکه تخیل غریب و جذاب شخصیت اصلی داستان از وی خواهد بود.

واضح است که ساخت این فیلم، تجربه‌ای منحصر ‌به ‌فرد و بلند پروازانه برای وایتیتی خواهد بود. او قصد دارد تا هیتلر را به شکلی مضحک و بدیع به تصویر بکشد به نحوی که مخاطبان را آزار ندهد و آن‌ها را جذب تماشای فیلم کند؛ اقدامی که برای هر فیلمسازی، چالش انگیز است. امید است که او بتواند در میان یکی از تاریک ترین و هولناک ترین رویدادهای ثبت شده در تاریخ، پیام امیدواری و آرامش به مخاطبین بدهد و این فیلم را به بهترین اثر کارنامه خود تبدیل کند. جوهانسون نیز باید بکوشد با تیز هوشی تمام در ایفای نقشش، وایتیتی را در این مسیر یاری کند.

روبرتو بنینی (Roberto Benigni) کارگردان و بازیگر ایتالیایی نیز در سال ۱۹۹۷ فیلم Life Is Beautiful (زندگی زیباست) را با همین مضمون ساخت که فیلم نیز موفق به دریافت سه جایزه اسکار شد. با این تفاوت که بنینی در فیلمش هیتلر را نشان نداد. بنابراین ساخت فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو)، ماموریتی بی سابقه و دشوار برای وایتیتی و دیگر عوامل این فیلم خواهد بود. او و جوهانسون ممکن است در معرض ریسک و خطر بزرگی قرار بگیرند اما عوامل درگیر در این پروژه، نوید موفقیتی بزرگ را به مخاطبین می‌دهند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.