رکوردشکنی گیشه نوروزی| فروش ۱٫۸ میلیاردی در یک روز

28 March 2018 - 23:45

بعد از کم رونقی هفته اول اکران فیلم‌های نوروز امسال که با روزهای آخر سال ۹۶ همزمان بود، گیشه سینما در هفته اول فروردین ۹۷ جان گرفت و حالا رئیس کانون پخش کنندگان می‌گوید رکورد فروش روزانه گیشه سینما در هفتم فروردین شکسته شد. به گفته علی سرتیپی فیلم‌های روی پرده در این روز ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروختند.

سرتیپی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به استقبال رو به افزایش مخاطبان آثار سینمای ایران در اکران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته گفته است:

«خوشبختانه فروش هفت روز اخیر آثار سینمایی به نمایش درآمده در اکران نوروزی نشان داد که میزان فروش فیلم‌ها نسبت به سال گذشته با وجود این‌که قیمت بلیت‌ها در برخی از سینماها با همان نرخ سال قبل ارایه می‌شود، روند رو به افزایشی داشته و استقبال مردم بسیار گرم‌تر شده است.»

او جزئیات بیشتری درباره این استقبال را این‌گونه اعلام کرد:

«میزان استقبال مخاطبان در روز گذشته به اوج خود رسید به طوری که طبق آخرین اطلاعات و آمار به دست آمده فروش فیلم‌های اکران نوروزی در تهران و شهرستان‌ها روز گذشته به مرز یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسید که این فروش خوب نویددهنده روزهای خوبی برای سینمای ایران در سال ۹۷ است. روز گذشته پرفروش‌ترین تاریخ سینمای ایران بود که یک روز فروش با یک ماه فروش سال گذشته برابری می‌کرد.»

این پخش‌کننده و تهیه‌کننده سینما درباره دلایل افزایش استقبال از سینما در سال جدید توضیح داد:

«بر این باورم امسال سال خوبی برای سینمای ایران خواهد بود و سالی که نکوست از بهارش پیداست. به هر حال افتتاح پردیس‌های سینمایی جدید در تهران و شهرستان‌ها از جمله «اطلس مشهد»، «باغ کتاب»، «شهرک»، «ستاره تبریز» و سالن‌های دیگر تاثیر بسیار زیادی در استقبال گرم مردم داشته که امیدوارم ادامه‌دار باشد.»

در حالی که در یک دهه اخیر به شکل مداوم درباره نبود توازن میان تعداد فیلم‌های تولید شده و رقم سالن‌های سینما هشدار داده می‌شود، به نظر می‌رسد افتتاح پردیس‌های سینمایی جدید می‌تواند به تدریج این مشکل را حل کند.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.