جرِمی سالنی‌یر کارگردان فصل سوم سریال True Detective فیلمبرداری آن را رها می‌کند

1 April 2018 - 21:19

جرِمی سالنی‌یر (Jeremy Saulnier) یکی از دلایل کلیدی هیجان داشتن برای فصل سوم سریال True Detective «کارآگاه حقیقی»، این پروژه را خیلی زودتر از انتظار ترک کرده است. پس از فصل دوم ناامیدکننده‌ی این سریال به رغم حضور بازیگران سرشناسی همچون کالین فرل (Colin Farrell)، وینس وان (Vince Vaughn) و ریچل مک‌آدامز (Rachel McAdams)، ساخت فصل سوم مدتی به تأخیر افتاد. آینده‌ی این سریال که نیک پیزولاتو (Nic Pizzolatto) خالق و نویسنده‌ی آن است، در هاله‌ای از ابهام فرو رفت تا این که در نهایت سال گذشته اعلام شد که شبکه برای ساختن فصل جدید این مجموعه به‌ کارگیری افراد بااستعداد برای پشت و جلوی دوربین را آغاز کرده است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

اضافه شدن سالنی‌یر از مهم‌ترین بخش‌های مرتبط با استعدادهای پشت دوربین بود. سالنی‌یر فیلمسازی است که ساخته‌های تاریک و خشونت‌بار اخیرش همچون Green Room «اتاق سبز» و Blue Ruin تحسین‌های زیادی را به عنوان کارگردان آینده‌دار سینمای ژانر برای او به ارمغان آورده است. او به تیم سازنده‌ی فصل سوم سریال «کارآگاه حقیقی» اضافه شده تا در کارگردانی این اثر با پیزولاتو شریک شود. اما اکنون به نظر می‌رسد او به جای سه قسمت تنها دو قسمت را کارگردانی خواهد کرد.

مطابق با گزارش Variety، سالنی‌یر این پروژه را ترک کرده و تداخل زمانی در برنامه‌ی کاری او دلیل این جدایی اعلام شده است. شبکه، متعاقب جدایی سالنی‌یر و جایگزینی Daniel Sackheim بیانیه‌ی زیر را منتشر کرده است:

جرمی سالنی‌یر، تهیه‌کننده و کارگردان، ساخت دو قسمت آغازین فصل سوم سریال «کارآگاه حقیقی» را به پایان رسانده است و بنا به تداخل زمانی در برنامه‌ی کاری‌اش این پروژه را ترک خواهد کرد. Daniel Sackheim به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی به پروژه پیوسته و در کنار خالق و کارگردان دیگر اثر، نیک پیزولاتو، فعالیت خواهد کرد.

اگرچه این خبر که سالنی‌یر قادر نخواهد بود کارش را به طور کامل به انجام برساند نومیدکننده است، دست‌کم شنیدن این‌که او پیش از رفتن ساخت دو قسمت را به پایان رسانده، مایه‌ی خوشحالی است. از گزارش این‌گونه بر می‌آید که سالنی‌یر قرار بوده سه قسمت آغازین را کارگردانی کند و به این معناست که پیزولاتو پنج قسمت دیگر را خواهد ساخت، از جمله قسمت پایانی. خوشبختانه Sackheim نیز به هیچ‌وجه کارگردان بی‌کفایتی نیست. او در ساخت سریال‌های تحسین‌شده‌ای همچون The Americans «آمریکایی‌ها»، Game of Thrones «بازی تاج و تخت» و The Leftovers همکاری داشته است. بنابراین اضافه شدن او نویدبخش اتفاقات خوب برای این سریال است.

هنوز مشخص نیست که Sackheim چند قسمت از این سریال را کارگردانی خواهد کرد. اما حضورش به این معناست که فصل سوم این سریال دست‌کم سه کارگردان خواهد داشت. بخش زیادی از موفقیت فصل اول این مجموعه منسوب به کری فوکوناگا (Cary Fukunaga) است که سکان هدایت تمام قسمت‌های آن را بر عهده داشت. از این رو فصل اول این سریال از انسجامی بصری برخوردار است که با چندین کارگردان در پشت دوربین دشوار بتوان به آن رسید. باید منتظر ماند و دید که آیا فصل سوم می‌تواند موفقیت‌های فصل اول آن را تکرار کند یا خیر اگرچه با توجه به بازیگرانی همچون ماهرشالا علی (Mahershala Ali)، کارمن اجوگو (Carmen Ejogo)، استفن درف (Stephen Dorff) و ری فیشر (Ray Fisher) از شانس خوبی برای موفقیت برخوردار است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.