۲۱ و نیم میلیارد تومان حاصل فروش ۷ فیلم اکران نوروز ۹۷

3 April 2018 - 15:00

با پایان تعطیلات ابتدای سال، فروش هفت فیلم اکران شده نوروز ۹۷ که از ۲۳ اسفند اکران شده بودند، از مرز ۲۱ میلیارد تومان گذشت. «مصادره» پرفروش‌ترین فیلم بود که بیش از ۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان فروخت.

این می‌تواند نویددهنده سالی خوب برای گیشه سینمای ایران باشد. بعد از هفته اول که همزمان با روزهای پایانی سال ۹۶ بود، در دو هفته تعطیلات نوروزی، رکوردشکنی گیشه، ارقام قابل توجهی به جا گذاشت.

«به وقت شام» و «لاتاری» شانه به شانه یکدیگر در جدول فروش حرکت می‌کنند؛ فیلم حاتمی‌کیا ۴ میلیارد و ۴۳۸ میلیون فروخت و فیلم سوم محمدحسین مهدویان ۴ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان.

کمدی «لونه زنبور» حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درامد کسب کرده است. اما سه فیلم دیگر با فاصله زیاد ازصدرنشینان قرار گرفته‌اند.

انیمیشن «فیلشاه» ۱ میلیارد تومان و «کمدی «خرگیوش» که با قطع پخش تیزرهایش مواجه شد  ۹۲۳ میلیون تومان فروختند.

ناموفق‌ترین فیلم اکران نوروز ۹۷ «فِراری» علیرضا داوودنژاد بود که کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان فروخت. حتی حضور محسن تنابنده و همزمانی با پخش سریال «پایتخت ۵» هم نتوانست شرایط بد اکران این فیلم را بهتر کند.

در دو هفته تطیلات رکورد فروش روزانه سینمای ایران سه بار شکسته شد، ابتدا در هفتم فروردین، بعد دهم و عاقبت در دوازدهم فروردین. در روز سوم مجموع گیشه سینما بیش از دومیلیارد تومان درآمد کسب کرد.

افزایش قیمت بلیت در به دست آمدن این رقم موثر است،‌اما به نظر می‌رسد سینما به عنوان یکی از سرگرمی‌های مهم در تعطیلات توانست مردم را جلب کند و فروش فیلم‌های نوروز امسال به حدود ۲۱ و نیم میلیارد تومان رسید.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.