گی‌یرمو دل تورو در پی ایجاد محیطی مناسب برای ساخت فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک

کمپانی فاکس سرچ‌لایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) با گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) قراردادی را منعقد کرده است که براساس این قرارداد، این کمپانی مشارکت در ساخت فیلم‌های دل تورو را برعهده می‌گیرد و همچنین با کمک دل تورو محیطی را فراهم می‌کند که مخصوص فیلم‌های ژانر علمی تخیلی، ترسناک و فانتزی است و این امکان را فراهم می‌آورد تا فرآیند تولید این فیلم‌ها، شرایط بهتری را نسبت به قبل داشته باشد. این فیلم‌ساز مکزیکی بیشتر به‌خاطر ساخت فیلم‌های فانتزی و همراه با کمی اتفاقات ترسناک شناخته شده است، مانند فیلم‌های Pan’s Labyrinth «هزارتوی پن» و The Devil’s Backbone «ستون فقرات شیطان»؛ همچنین این کارگردان مشهور فیلم‌هایی در سبک اکشن دارد که از جمله این فیلم‌ها می‌شود به فیلم‌های Hellboy «پسر جهنمی» و Pacific Rim «حاشیه اقیانوس آرام» اشاره کرد. تمام فیلم‌های این کارگردان، به‌گونه‌ای دنیایی از فانتزی سیاه را به نمایش می‌گذارد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

آخرین فیلم این کارگردان، فیلم The Shape of Water «شکل آب» بود که از طرف منتقدان و مخاطبان، تحسین‌های بسیار زیادی را برانگیخت. این فیلم به‌خاطر ایفای نقش بازیگران، جلوه‌های تصویری و فیلم‌نامه‌ی آن از جانب مخاطبان مورد تشویق قرار گرفت و همچنین موفق شد تا در طی نودمین مراسم اسکار، جوایز متعددی را به‌دست آورد، از جمله اسکار بهترین فیلم سال، اسکار بهترین کارگردانی، اسکار بهترین موسیقی فیلم، و اسکار بهترین طراحی صحنه. علاوه بر این، دل تورو اکنون تاثیر برجسته‌ای در ژانر فیلم‌های ترسناک و علمی تخیلی دارد و اکنون او نقش بسیار فعالی در تولید و انتشار فیلم‌های این ژانر دارد.

اکنون کمپانی Fox Searchlight اعلام کرده است که قراردادی کلی را با دل تورو منعقد کرده است؛ این قرارداد شامل تمام فیلم‌هایی می‌شود که دل تورو نویسندگی، تهیه‌کنندگی و یا کارگردانی آن‌ها را برعهده دارد. به علاوه این قرارداد، کمپانی فاکس درحال کار بر روی یک محیط جدید است که به‌زودی قرار است تا تبدیل به خانه‌ی فیلم‌های ترسناک، علمی تخیلی و فانتزی شود؛ این پروژه شامل کارهای تولید شده توسط دل تورو نیز می‌شود. همچنین تامین مالی، عرضه به بازار و انتشار این فیلم‌ها برعهده کمپانی فاکس خواهد بود. در ادامه سخنان دل تورو درباره‌ی این قرارداد را می‌خوانید:

زمان بسیار طولانی بود که من امیدوار بودم تا بتوانم محیطی را پیدا کنم که بتوانم در آن فیلم‌های ژانر علمی تخیلی را پرورش دهم، تولید کنم و آنها را منتشر کنم و همچنین شبکه‌ای مخصوص کارهای خودم داشته باشم. در کمپانی Fox Searchlight من توانستم تا خانه‌ای برای فیلم‌های مخصوص این ژانر پیدا کنم و با این شرکت یک همکاری را برپایه‌ی تلاش‌های جدی، درک متقابل و مهم‌تر از همه این‌ها، برپایه‌ی امید ایجاد کردم. بعد از تجربه‌ی موفقی که با کمپانی Fox Searchlight در هنگام ساخت فیلم The Shape of Water داشتم، اکنون بسیار خوشحالم که این فرصت را به‌دست آورده‌ام تا بتوانم همکاری خودم با این کمپانی را ادامه دهم. من واقعا از مدیران این کمپانی، یعنی نانسی (Nancy)، استیو (Steve)، دیوید (David) و متیو (Matthew) سپاسگذارم که به من اعتماد کردند و در این ماجراجویی به من ملحق شدند.

دیوید گرینبام (David Greenbaum) و متیو گرینفیلد (Matthew Greenfield) که سرپرستان تولید این کمپانی هستند، اعلام کردند که کار با دل تورو بر روی این پروژه به استودیو آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند دسترسی خود به فیلم‌سازان و مخاطبان جدید در سراسر دنیا را توسعه ببخشند.

اولین فیلم در این مجموعه، قرار است تا فیلم هیجانی و ماوراطبیعی Antlers باشد که براساس داستان کوتاه The Quiet Boy «پسر ساکت» نوشته‌ی نیک آنتوسکا (Nick Antosca) ساخته شده است. کارگردانی این فیلم را اسکات کوپر (Scott Cooper) برعهده دارد و همچنین فیلم‌نامه‌ی این فیلم توسط آنتوسکا و هنری چایسون (Henry Chaisson) نوشته شده است. داستان فیلم Antlers درباره‌ی یک معلم مدرسه‌ی ابتدایی است که درگیر اتفاقات مربوط به یکی از دانش‌آموزانش می‌شود؛ ولی این دانش‌آموز یک کودک معمولی نیست، بلکه او یک راز خانوادگی دارد که عواقب بسیار مرگباری را به همراه خودش می‌آورد. دیوید گویر (David Goyer) و جی.مایلز دیل (J.Miles Dale) قرار است تا تهیه‌کنندگان این فیلم باشند؛ همچنین گی‌یرمو دل تورو و کوین تورن (Kevin Turen) قرار است تا تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم باشند.

همچنین جالب است بدانید که گی‌رمو دل تورو یکی از طرفداران بزرگ ژانر ترسناک و فانتزی است و او حتی مجموعه‌ای از کتاب‌ها، آثار هنری و مجسمه‌های گوناگون و زیادی که مربوط به این ژانرها هستند را دارد؛ شما می‌توانید برخی از این مجموعه را در طی نمایشگاه Guillermo del Toro: At Home With Monsters مشاهده کنید. او همچنین در طی دوران کاری‌اش، به تعداد زیادی از پروژه‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک پیوسته است، ولی از برخی از آنان خارج شده است و برخی دیگر از آن‌ها لغو شده‌اند، از جمله فیلم Justice League Dark «لیگ عدالت سیاه» و پروژه Monster Universe «جهان هیولا». البته این اتفاقات باعث شد تا دل تورو وقت بیشتری داشته باشد تا بر پروژه‌های شخصی خودش کار کند؛ مانند فیلم‌های Crimson Peak «قله‌ای به رنگ خون» و The Shaper of Water و همچنین سریال‌های تلویزیونی مانند The Strain «دگردیسی» و Trollhunters «شکارچیان ترول».

قراردادی که اخیرا با کمپانی Fox Searchlight بسته شده است، نه تنها خبر بسیار خوشحال کننده‌ای برای طرفداران دل تورو است، بلکه برای تمام طرفداران ژانر علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک، خبری خوشحال کننده است؛ زیرا این قرارداد فرصتی را فراهم می‌سازد که فیلم‌های این سری ژانرها و حتی فیلم‌هایی که توسط استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی رد شده‌اند، بتوانند در شرایط بهتری تولید شوند. به‌علاوه‌ی آن و همانطور که در بالا بدان اشاره کردم، این قرارداد فرصت خوبی را فراهم می‌آورد تا فیلم‌سازان این ژانرها از سراسر دنیا به یک نقطه جذب شوند و فیلم‌های بهتری را تولید کنند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.