سازمان سینمایی از افزایش ۱۸ درصدی تماشاگران سینما در تعطیلات نوروز ۹۷ خبر داد

4 April 2018 - 19:00

سازمان سینمایی و حوزه هنری در دو اعلام جداگانه از رشد تعداد تماشاگران سینما در تعطیلات نوروزی خبر داده‌اند. سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال ۹۷ توانست ۱ میلیون و ۹۳۴ هزار نفر تماشاگر جلب کند. سازمان سینمایی همچنین فروش فیلم‌های ایرانی در ۱۳ روز ابتدای سال را ۲۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان اعلام کرده است. اما به نظر می‌رسد این رقم مربوط به اکران نوروزی است که از ۲۳ اسفند آغاز شد و این نکته در آمار اعلام شده دچار ابهام است.

روابط عمومی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری اعلام کرده که براساس آمار موسسه سینماشهر و بنابر فروش مکانیزه سینماهای سراسر کشور، سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال ۱۳۹۷ مجموعا یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۸۳ نفر مخاطب را جذب کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با رقم یک میلیون ۶۲۸ هزار و ۷۶۳ نفر رشدی معادل ۱۸٫۸ درصد را شاهد بوده است.

براساس آمار ارائه شده، همچنین سینمای ایران در سیزده روز ابتدایی سال ۱۳۹۷ ۲۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان فروش داشته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ با فروشی معادل ۱۶ میلیارد و ۱۱۱ میلیون تومان شاهد ۳۳٫۹ درصد رشد فروش بوده‌ایم.

برخلاف برخی آمارهای منتشر شده با توجه به اضافه شدن چندین سالن و پردیس سینمایی جدید به ظرفیت اکران در سال ۹۷ در تهران و شهرستان‌ها، سینمای ایران در نوروز ۹۷ هم به لحاظ فروش و هم جذب مخاطب نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶، رشد محسوسی را شاهد بوده است.

افزایش مخاطبان سینماهای حوزه هنری

همچنین موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری به نقل از محمود کاظمی مدیر عامل این موسسه درباره اکران نوروزی اعلام کرد:

«میانگین بهای بلیت در سینماهای حوزه هنری در سراسر کشور در سال ۹۶ مبلغ ۶۱۰۰ تومان بوده و این میانگین در نوروز امسال به رقم ۶۷۰۰ رسیده است. با توجه به این رقم، سینماهای موسسه بهمن سبز در نوروز ۹۷ نسبت به سال قبل رشد فروش و مخاطب داشته‌اند.»

کاظمی با اشاره به افزایش مخاطبان و فروش در سینماهای حوزه هنری گفته است: «خوشبختانه امسال در کل ۳۳ درصد به مخاطبان سینماهایمان اضافه شده و ۴۰ درصد رشد فروش داشته‌ایم که شروعی امیدوارکننده برای سینماهای حوزه هنری محسوب می‌شود. در ۱۳ روز ابتدایی سال، ۴۰۶۶۸۶ نفر در سینماهای حوزه هنری فیلم دیدند.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.