بررسی مقدار فروش فیلم بازسازی شده Ben-Hur

29 August 2016 - 11:35

قبل از عرضه Ben-Hur  هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این فیلم اینقدر در گیشه و باکس آفیس بد عمل کند. تولید این فیلم ۱۰۰ میلیون دلار خرج برداشته درحالی که تا این لحظه که یک هفته از نمایش آن می‌گذرد تنها ۱۲ میلیون فروش داشته‌است. به نظر می‌رسد پارامونت و MGM ضرر زیادی را متحمل خواهند شد. با سینماگیمفا همراه باشید.

البته مقیاس‌های خرج فیلم متفاوت‌ است. در بعضی منبع‌ها هزینه تولید فیلم ۱۰۰ میلیون دلار گزارش شده درحالی که بعضی منابع دیگر هزینه ۶۰ تا ۷۵ میلیون دلاری را تخمین زده‌اند. البته گفته می‌شود فیلم Ben Hur شانس زیادی دارد که بتواند فروش خوبی در شبکه نمایش‌های خانگی داشته باشد چرا که مخاطبین مذهبی و کلیسایی که نتوانستند در هفته اول اکران فیلم آن را تماشا کنند می‌توانند موفق به تماشای آن بشوند. تخمین زده می‌شود که فروش فیلم در شبکه خانگی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار باشد که بازهم ۵۰ میلیون دلار تا بودجه اصلی فاصله دارد.

حتی با وجود بازار بین المللی که به فیلم‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از این مخمصه فروش راحت‌ شوند بازهم تنها ۱۰.۷ میلیون دلار به فروش فیلم کمک کرد. سقوط Ben Hur یک داستان ساده برای دنبال کردن است. چرا که با وجود تبلیغات ضعیفی که انجام می‌شد و همین‌طور ساخت فیلم درحالی که طرفداران کمی منتظر آن بودند می‌توانستیم چنین شکستی را حدس بزنیم. این قضیه حتی باعث شده که جک هاستون که در نقش Judah Ben Hur نقش آفرینی می‌کند چندان شناخته و مورد توجه واقع نشود و همین باعث شد تا فیلم را به بیراهه ببرد.

شاید بزرگترین گناهی که پارامونت و MGM درباره  Ben Hur مرتکب شدند این بود که ۱۰۰ میلیون دلار صرف این پروژه کردند. علاوه براین ده‌ها میلیون دلار دیگر را هم صرف تبلیغات بی نتیجه‌ای کردند تا فیلم را زنده نگه دارند. اگر استدیو کمی بودجه فیلم را معتدل‌تر می‌کرد شاید ما هم بیشتر از Ben Hur که یک بلاک باستر دینی و عقیدتی است در سینماها میشنیدیم. متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و هم پارامونت و هم MGM قرار است یک شکست و ضرر سختی را متحمل شوند.

اگر از طرفداران Ben Hur هستید نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.