به یاد و خاطره‌ بهرام زند، دوبلور باسابقه سینما و تلویزیون

7 April 2018 - 21:41

متاسفانه، صبح امروز خبر رسید که بهرام زند، دوبلور باسابقه و خوش صدای سینما و تلویزیون ایران که صدایش همیشه در خاطر دوست‌داران این عرصه باقی‌ خواهد ماند، به علت ایست قلبی در سن ۶۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

بهرام زند که مدت‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد، صبح امروز ۱۸ فروردین ۹۷ از دنیا رفت و صنعت دوبله ایران یکی دیگر از بزرگان و بهترین‌های خود را از دست داد. بهرام زند همیشه برای صدای فوق‌العاده دل‌نشین و پرجذبه‌اش مورد توجه و علاقه‌ی دوستداران سینما و دوبله بود. وی که متولد سال ۱۳۲۸ بود، فعالیت خود در دوبله را در دهه‌ی ۴۰ و ۵۰ شمسی آغاز کرد.

او سابقه‌ی سرپرستی و مدیریت دوبلاژ در آثاری نظیر گلادیاتور، سریال امام علی، جنگجویان کوهستان، ناوارو، شجاع دل، پهلوانان نمی‌میرند، شرلوک هلمز و … را در کارنامه‌ی خود داشت. در این سال‌ها، صدای او در نقش بازیگرانی نظیر مل گیبسون، رابرت دنیرو، جرمی برت، راسل کرو، دانیل دی-لوئیس، جرج کلونی، ژان رنو و بسیاری دیگر همیشه جلب توجه کرده است و قطعاً در یادها باقی خواهد ماند.
بهرام زند مدتی پیش در گفت‌وگویی درباره‌ی بهترین نقش‌هایش در دوبله به صداپیشگی به جای راسل کرو در فیلم گلادیاتور، جرمی برت در شرلوک هلمز و آثار دیگری نظیر سریال امام علی، ناوارو، جنگجویان کوهستان و حتی سریال مدار صفر درجه اشاره کرده بود. همچنین او آخرین بار در سال ۹۵ در برنامه‌ دورهمی مهران مدیری حضور پیدا کرد.

مراسم تشییع این هنرمند فردا از ساعت ۱۰:۳۰ از مقابل مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

درگذشت بهرام زند و فقدان او در هنر دوبله برای همه به خصوص اهالی دوبله و سینما بسیار دردناک است. تیم سینماگیمفا (سینما فارس) نیز درگذشت این هنرمند توانا و خوش قریحه‌ی هنر دوبله را به خانواده‌ی وی تسلیت می‌گوید. در زیر، می‌توانید ویدیویی از برخی از نقش‌های به‌یادماندنی این دوبلور بزرگ را مشاهده کنید.

ویدیو زیر متعلق به سایت سلام‌سینما است.

 

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.