نگاهی بر اولین تصویر منتشر شده از فیلم The War of the Worlds داشته باشید

8 April 2018 - 21:48

کار فیلم‌برداری اقتباس تلویزیونی شبکه بی بی سی The War of the Worlds ساخته‌ی اچ جی ولز (H. G. Wells) آغار گردیده است. این اولین اقتباس از رمان اورجینال ولز است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

رمان The War of the Worlds، اولین رمان علمی تخیلی کلاسیک و ادبی است که درباره حمله و تجاوز بیگانگان است. این رمان اولین بار توسط مجله پیرسون در سال ۱۸۹۷ چاپ شد و سال بعد بصورت کتاب منتشر شد. داستان این کتاب، تخیلات خوانندگان را در اختیار گرفته و به شکل‌های مختلف از جمله نمایش رادیویی مورد اقتباس قرار گرفته که باعث آشوب شدیدی در ایالت متحده گردیده است. بی بی سی وان و Mammoth Productions اعلام کردند که کار فیلم‌برداری جدیدترین اقتباس از این کتاب آغاز گردیده است‌. وقایع این داستان در انگلیس دوره ادوارد رخ می‌دهند، و این مجموعه درام سه بخشی، جورج (با بازی راف اسپال Rafe Spall) و امی (با بازی النور تاملینسون Eleanor Tomlinson) را نشان می‌دهد که با تعصب اجتماعی درگیر می‌شوند. زندگی این زوج زمانی به هم می‌ریزد که متجاوزین بیگانه کل بریتانیا را اشغال می‌کنند. این فقط نوعی تعادل است که در وهله اول The War of the Worlds را محبوب می‌سازد. بی بی سی بعنوان عرصه‌ای برای انتشار رسمی و مطبوعاتی، اولین تصویر از این درام را منتشر کرده است.‌

دوره ادوارد، تجربه جالبی در بخش بی بی سی است. تمامی اقتباس‌های قبلی بازنویسی شده‌اند تا فیلم‌نامه کار با زمان معاصر همخوانی داشته باشد.‌ جدیدترین اقتباس سعی بر قرار دادن داستان در شرایط اورجینال خود دارد. این یعنی عوامل تولید کار باید تعادل مناسبی ایجاد کنند. همان‌طور که کارگردان کار، کرگ ویورو (Craig Viveiros) گفته: “هدف ما ایجاد هیجان مدرن در مخاطب است که با داستان تجاوز بیگانگان ایجاد می‌شود و شوک‌آور است و مخاطبین سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.” خوشبختانه کاملا مشخص است که پیتر هارنس (Peter Harness)، نویسنده کار، خودش طرفدار کار ولز است:

این نسخه از The War of the Worlds که می‌خواهم بسازم به لحن و روح کتاب، وفادار است اما معاصر است و پر از سورپرایز و شوک است: سقوط وحشت و درام علمی تخیلی دوره‌ای. هیچ چیز راحت یا قابل پیش‌بینی درباره رمان ولز وجود ندارد و این چیزی است که میخواهم در این فیلم دیده شود. ما بازیگران خوب، کارگردان باهوش و عوامل عالی در اختیار داریم و برای اکران این فیلم لحظه شماری می‌کنیم.

کلید هر اقتباس انجام کار تازه و جدیدی است. در مورد The War of the Worlds، این مفهوم تازه و جدید تلاشی برای بازگشت به ریشه‌های داستان است. این باعث می‌شود The War of the Worlds ترکیب جالبی از انواع مختلف برنامه‌های بی بی سی باشد: درام‌های دوره‌ای و علمی تخیلی. این شیوه تجربی است که حتما موفق خواهد شد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.