صحنه‌هایی منتخب از فیلم Wonder Woman 2 با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری خواهد شد

9 April 2018 - 09:59

صحنه‌هایی منتخب از فیلم Wonder Woman 2 «زن شگفت‌انگیز ۲» با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری خواهد شد. این اقدام تغییر بزرگی نسبت به فیلم اول است که هیچ‌کدام از صحنه‌هایش با این فرمت فیلمبرداری نشدند. این رویکرد همچنین قدمی به سمت آینده محسوب می‌شود که با فیلم Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» آغاز شد. این فیلم اولین اثر ابرقهرمانی پربودجه است که به طور کامل با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری شده است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در حال حاضر اطلاعات بیش‌تری درباره‌ی «زن شگفت‌انگیز ۲» در دست نیست، تنها این‌که کریستن ویگ (Kristen Wiig) برای ایفای نقش چیتای شرور (Villainous Cheetah) و پدرو پاسکال (Pedro Pascal) برای ایفای نقشی اسرارآمیز به این پروژه اضافه خواهند شد. پتی جنکینز (Patty Jenkins) در فیلم «زن شگفت‌انگیز ۲»، بازیگرانی جدید، جلوه‌های بصری روزآمدتر و تعدادی صحنه‌های منتخب به فرمت IMAX نصیب‌اش خواهد شد.

گِرِگ فاستر (Greg Foster) مدیر بخش سرگرمی کمپانی IMAX در مصاحبه‌ای با Seeking Alpha اعلام کرد که صحنه‌هایی منتخب از فیلم «زن شگفت‌انگیز ۲» با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری خواهند شد. این اقدام در ادامه‌ی رویکرد فیلم Justice League «لیگ عدالت» است که در آن برخی از صحنه‌ها متناسب با نسبت ابعادِ فرمت IMAX فیلمبرداری شد. اما این رویکرد، قلمروی نسبتا جدیدی برای آثار دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود، رویکردی که زک اسنایدر نیز با فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» در پیش گرفت. این رویکرد با اقدام کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در فیلم Dunkirk «دانکرک» قابل مقایسه است، فیلمی که بیش‌تر صحنه‌هایش با دوربین‌های IMAX و به شیوه‌های نامتعارفی فیلمبرداری شد.

فاستر همچنین اعلام کرد که صحنه‌هایی منتخب از فیلم Venom محصول کمپانی سونی در نسبت ابعادی فیلمبرداری شده تا با سالن‌های IMAX سازگاری داشته باشد و این‌که بخشی از صحنه‌های فیلم زندگی‌نامه‌ای First Man درباره‌ی نیل آرم‌استرانگ (Neil Armstrong) ساخته‌ی دیمین شزل (Damien Chazelle) با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری شده است. مضاف بر این ۳۰ دقیقه از بازسازی The Lion King نیز با چنین رویکردی فیلمبرداری خواهد شد. فاستر و Richard Gelfond، رئیس کمپانی توضیح می‌دهند که این اعلانات در راستای حرکت به سمت اکران‌های دوبعدی بیش‌تر و کاهش اکران‌های سه‌بعدی است. این اعلانات همچنین پیشرفت چشم‌گیری برای کمپانی IMAX محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که تعداد استودیوهایی که از تکنولوژی IMAX در ساخت آثارشان استفاده می‌کنند رو به افزایش است.

این خبر که صحنه‌هایی از فیلم «زن شگفت‌انگیز ۲» قرار است به صورت IMAX فیلمبرداری شود برای طرفدارانی که سالن‌های IMAX و پرده‌های عظیم آن را ترجیح می‌دهند، نویدبخش است. روشی که نولان برای فیلمبرداری بخش زیادی از «دانکرک» به کار گرفت، امکانات استفاده از آن را گسترش داد و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» این شانس را در اختیار دارد تا این امکانات را باز هم بیش‌تر گسترش دهد. فیلم First Man نیز با توجه به صحنه‌های فضایی فیلم که قرار است به صورت IMAX فیلمبرداری شود از پتانسیل خوبی برای گسترش این امکانات برخوردار است. با توجه به مسیری که فیلم‌ها با استفاده از دوربین‌های IMAX در پیش گرفته‌اند، جنکینز با شروع فیلمبرداری «زن شگفت‌انگیز ۲» فرصت خوبی در اختیار دارد تا راه «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» را ادامه دهد و فیلم‌های کمپانی دی‌سی را از حیث بصری به سطحی جدید برساند.

البته نگرانی اصلی برای «زن شگفت‌انگیز ۲» این است که داستان درگیرکننده‌ای را روایت کند که دست‌کم با فیلم اول برابری کند. اگر فیلم قادر به انجام این کار نباشد شاید سبک بصری اهمیت چندانی نداشته باشد. فیلم «لیگ عدالت» با وجود این‌که غالبا به صورت IMAX فیلمبرداری شد اما به اندازه‌ی «زن شگفت‌انگیز» مخاطبان را درگیر نکرد. اما به نظر می‌رسد که استعداد لازم برای فیلم «زن شگفت‌انگیز ۲» برای تبدیل شدن به دنباله‌ای ارزنده وجود دارد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.