اصرار جان کرازینسکی برای حضور بازیگر ناشنوا در فیلم A Quiet Place

9 April 2018 - 13:06

همکاران فیلم‌نامه نویسِ جان کرازینسکی (John Krasinski) در فیلم ترسناک و مهیج A Quiet Place (یک مکان ساکت) می‌گویند این بازیگر و کارگردان اصرار بر بازی بازیگر زن ناشنوا در نقش اصلی فیلم داشته است. فیلم A Quiet Place با بازی همسر واقعی کرازینسکی، امیلی بلانت (Emily Blunt) در اولین آخر هفته خود در باکس‌آفیس داخلی سر و صدای زیادی به پا کرد و توانست ۱۹ میلیون دلار فروش داشته باشد. در حالی که این فیلم روی مخاطبین خود تمرکز کرده، نظر منتقدین را جلب کرده و توانسته رضایت ۹۷ درصدی سایت راتن تومیتوز را کسب کند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

داستان فیلم A Quiet Place که وقایع مربوط به آینده نزدیک بعد از حمله موجودات خارجی به زمین را نشان می‌دهد، تقریبا هیچ دیالوگی ندارد. این موجودات بیگانه که نابینا هستند، شنوایی بسیار قوی دارند و وقتی انسان‌ها یا حیوانات صدایی ایجاد می‌کنند به شیوه‌ای وحشیانه به طعمه خود حمله می‌کنند. جدا از چند جمله‌ای که در فیلم گفته می‌شود، خانواده نجات‌یافته‌ها (کرازینسکی و بلانت در نقش پدر و مادر خانواده و میلیسنت سیموندز و نوا جوپ در نقش دختر و پسر خانواده) باید از زبان اشاره برای صحبت کردن استفاده کنند یا منتظر مرگ باشند.

سیموندز که نقش دختر ناشنوای کرازینسکی و بلانت را در فیلم بازی می‌کند، واقعا ناشنوا است. اسکات بک (Scott Beck) و برایان وودز (Bryan Woods) در مصاحبه با THR اعلام داشتند که کرازینسکی بود که خیلی تلاش کرد تا سیموندز این نقش را بازی کند. بک در اینباره اظهار داشته:

ما همیشه یک شخصیت ناشنوا در فیلم‌نامه داشتیم، اما جان واقعا اصرار داشت میلیسنت را به بازی بگیریم. او وارد مجموعه شد و به همه زبان اشاره را یاد داد. خیلی جالب بود و عمق زیادی به فیلم داد.

بدون شک اضافه شدن سیموندز به بازیگران این فیلم اتفاق بسیار مهمی بود و کرازینسکی باید بخاطر دادن این نقش به او تحسین شود‌. جدا از صحت و اعتبار فیلم، که نه تنها زبان اشاره را بکار می‌گیرد و ناشنوایی این شخصیت را بخش اصلی روایت می‌سازد، حضور این بازیگر توجه زیادی را به خود جلب کرد.

با وجود این حقیقت که کرازینسکی، بک و وودز داستان معنادار و اورجینالی خلق کرده‌اند، که به بازیگر بااستعدادی همچون سیموندز فرصتی برای درخشش می‌دهد، شاید هالیوود نگاه عمیقی بر ساخت فیلم‌هایی دارد که بازیگران ناشنوا بیشتری در اختیار می‌گیرند و فیلم‌نامه‌های بیشتری درباره ناشنوایی می‌نویسند. زمان زیادی از آخرین باری که مارلی متلین (Marlee Matlin)، بازیگر زن ناشنوا فیلم Children of a Lesser God، جایزه اسکار دریافت کرد، می‌گذرد و شاید نقش سیموندز در فیلم A Quiet Palce یادآوری مجددی برای نیازهای این حرفه باشد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.